Sivu 57, 61:sta

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 3.2.2014 19:22
Kirjoittanut Suomenpaskin
Black_Horse kirjoitti:Moi! Ostin tuossa Keihin pwk 36mm kaasarin ja nyt oon hukassa noiden letkujen kanssa, en tiiä ees mihin tulee pää bensaletku :D Voisko joku enemmän asiasta ymmärtävä auttaa? Kiitos jo etukäteen! :)

Taitaa pääbensa letku mennä johonkin ylöspäin (myös yläviistoon) osottavaan, muita putkia isompi.
Ylivuotoletkut taitaa olla valmiina ja kaikki mennä jotenkin alaspäin.

Mikuni TMX 38

ViestiLähetetty: 23.4.2014 17:06
Kirjoittanut sankkuq
Nyt olis sitte sellane probleema että tuon Mikuni TMX 38 kaasarin tyhjäkäynti säätö ruuvvi on tippunut ajossa ja pitäisi saada uutta tilalle. Katoin netin läpi ja löysin kyllä sen nettisivun, missä oli tuon kaasarin varaosat mutta enhän mä tajunnut että mikä osa se on niistä räjäytys kuvassa :D Voisko joku vähä auttaa? :)

Linkki siihen kaasariin -->
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/mikun ... 1-kaasutin

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 23.4.2014 18:01
Kirjoittanut Suomenpaskin
Tosta linkistä toi numero 10.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 5.5.2014 2:18
Kirjoittanut KreiviVonGrunt
Elikkäs miltä se kuulostaa kun pyörä röpöttää?
Jos joku tietää videon jossa olisi joku röpöttävä menopeli niin voisi omaan verrata.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 5.5.2014 8:13
Kirjoittanut -Zone-
Se kuulostaa juurikin siltitä mitä nimi sanoo eli röpöttää. Ei meinaa ottaa kunnolla kierroksia ja pitää röpöttävää ääntä. Helpoiten huomaat kun pistät ryypyn päälle ja väännät kaasun täysille ja vertaat sitä ilman ryyppyä. Tajuat siitä kyllä. Jos ryyppy ei ole käsiryyppy vaan automaattinen, niin tuki osa ilmanputsarin sisäänmenosta vaikka hanskalla ja tee sama testi.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 7.5.2014 20:12
Kirjoittanut Hondabroz
Minkäs kokoine kaasari sopis 125cc nelari koneesee? :eek:

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 7.5.2014 20:25
Kirjoittanut -Zone-
Riippuu monestakin seikasta. Kanavakoko kannessa, venttiilikoko, nokan maksimi nosto, mikäsuuruista bmep siitä aiotaan ulos repiä, yms yms, mutta jos se nyt joku normi kevari on, niin tuskinpa se tulee isommasta kuin 22-24mm yhtään hyötymään. Kannattaa valita ennemmin hivenen pieni kuin liian iso. Liian iso on vaikeampi saada hyviin säätöihin.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 8.5.2014 23:27
Kirjoittanut Juhana N
Onko tietoa VHSB 34 LD:n ns. perussäädöistä. Eli aloitustilanne jossa ilmaruuvi auki (x) ja seosruuvi auki (x)...Netistä on löytynyt melkopaljon ristiriitaista tietoa. Kaasari on kiinni Rotax 123:ssa.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 9.5.2014 15:19
Kirjoittanut kersti91
Heitän näin, että yleensä 1 - 1,5 kierrosta auki. Tyhjäkäynti haetaan näin:
- Tyhjäkäyntiruuvi (joka nostaa luistia), sen verran auki, että käy tyhjäkäyntiä
- Seosruuvilla haetaan kohta, jossa kierrokset nousevat korkeimmimmalle
- Tyhjäkäyntiruuvilla passaillaan kierrosluku kohdilleen

Edellyttäen, että tyhjäkäyntisuutin on passelin kokoinen.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 27.5.2014 15:45
Kirjoittanut jokunen69
Millaset säädöt laittaa sm 125 2t hussen phbh 28mm kaasarille( -06). PS on 110 kokoa ja sokka on 3. ylimmässä lovessa. Tällä hetkellä seosruuvi? auki 1. kierroksen. mutta kierrokset jäävät hetkeks jurraamaan ja sit vasta nostaa. Ja toinen on että miksi kylmänä kun käynnistää ryypyn kanssa kierrokset rupee eka huutamaan niin perkuleesti ja sit ehkä 30s jälkeen laskee tyhjäkäynnille?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 27.5.2014 17:52
Kirjoittanut kersti91
Imuvuoto? Kaasari tiiviisti kiinni ja laippa suora? Kokeile esim. bräklenillä suihkia imukaulaa tyhjäkäynnillä. Jos kierrokset nousevat niin haroo välistä ilmaa. Myös kampiakselin stefa saattaa olla väljä ja sieltä vetää ilmaa kampikammioon.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 15.6.2014 23:28
Kirjoittanut tezarii
Minkä kokoinen kaasari kannattaisi hankkia 26mm tilalle kiinalaiseen jos tilaa 150cc pytyn?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 15.6.2014 23:58
Kirjoittanut -Zone-
Absoluuttisen hämärä kysymys. Voi kai sitä kertoa onko 2T vai 4T edes, mutta oletan että kyseessä on jälkimmäinen.

-Zone- kirjoitti:Riippuu monestakin seikasta. Kanavakoko kannessa, venttiilikoko, nokan maksimi nosto, mikäsuuruista bmep siitä aiotaan ulos repiä, yms yms. Kannattaa valita ennemmin hivenen pieni kuin liian iso. Liian iso on vaikeampi saada hyviin säätöihin.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 3.7.2014 22:39
Kirjoittanut Köppe
Mites pitäis/pitäiskö kaasaria säätää kun käynnistän säxän niin kierrokset nousee samantien n. 6000-7000, mutta laskee kumminkin n. 5-10 sekunnin kuluttua.

Ja ditten myös kylmänä käy tyhjäkäyntiä täydellisesti, mutta lämpimällä koneella tahtoo sammua, vaikka säätöruuvi pohjassa. Isompi tk- suutin?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 14.8.2014 14:20
Kirjoittanut PVpaavo
Aprilia MX laippaa lyhennetty, ravea ei ole. Säädöt totaalisen hukassa. PS 130 ja TK 70 niin pienemmillä vaihteilla melkein mahdotonta edes päästä piikille reilun röpötyksen takia. Kokeiltu 115 suuttimella jolloin röpötys poistuu melkein kokonaan ja pyörä huomattavasti paremman tuntuinen. Pelkään vaan että käy liian laihalla joten en oo viitsiny sillä ajella. Neulaa kokeiltu ylimmässä ja toiseksi ylimmässä lovessa mutta ei sen suurempaa vaikutusta. Hyviä vinkkejä mihin päin mitäkin pitäisi säätää? Tulppa vaihdettu, putsari putsattu ja öljytty sekä kaasari putsattu. Ja tosiaan niin tyhjäkäynnillä kiertää aivan loistavasti alusta loppuun.