Kaasarit

Liittynyt:
2.8.2012 11:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut sankkuq » 16.10.2013 16:56

-Zone- kirjoitti:Ilma- / seosruuvin hienosäätö tehdään aina normaalilämpöiselle käyvälle moottorille. Se vaikuttaa vain tyhjäkäyntialueella. Säätökin on helppoa. Ensin käännät tyhjäkäyntiruuvista tyhjäkäynnin niin pieneksi, millä kone juuri ja juuri jaksaa pysyä käynnissä. Sitten ilmaruuvista haet kohdan jossa moottori käy suurimpia kierroksia, jonka jälkeen säädät tyhjäkäynnin sopivaksi ja säätö on tehty.

Seossuhdemittarilla mitattaessa näin tehty tyhjäkäynnin säätö on ideaalista hieman laihaan suuntaan, mutta ero on niin marginaalinen että sillä ei ole merkitystä. Parempiin säätöihin tyhjäkäyntialuetta korvakuulolla ei ilman mittareita saakaan.

Nonii hyvä tietää tuoki :D
Liittynyt:
1.5.2011 21:38
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Black_Horse » 27.1.2014 3:13

Moi! Ostin tuossa Keihin pwk 36mm kaasarin ja nyt oon hukassa noiden letkujen kanssa, en tiiä ees mihin tulee pää bensaletku :D Voisko joku enemmän asiasta ymmärtävä auttaa? Kiitos jo etukäteen! :)
Pyörä:
Suzuki GSX 1300 B-King
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
2.3.2013 14:21
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Maekine » 3.2.2014 12:08

Ota kaasari käteen ja tutki itse.
¤SuZuKi¤
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 3.2.2014 19:22

Black_Horse kirjoitti:Moi! Ostin tuossa Keihin pwk 36mm kaasarin ja nyt oon hukassa noiden letkujen kanssa, en tiiä ees mihin tulee pää bensaletku :D Voisko joku enemmän asiasta ymmärtävä auttaa? Kiitos jo etukäteen! :)

Taitaa pääbensa letku mennä johonkin ylöspäin (myös yläviistoon) osottavaan, muita putkia isompi.
Ylivuotoletkut taitaa olla valmiina ja kaikki mennä jotenkin alaspäin.
Liittynyt:
2.8.2012 11:29
Mikuni TMX 38

ViestiKirjoittanut sankkuq » 23.4.2014 17:06

Nyt olis sitte sellane probleema että tuon Mikuni TMX 38 kaasarin tyhjäkäynti säätö ruuvvi on tippunut ajossa ja pitäisi saada uutta tilalle. Katoin netin läpi ja löysin kyllä sen nettisivun, missä oli tuon kaasarin varaosat mutta enhän mä tajunnut että mikä osa se on niistä räjäytys kuvassa :D Voisko joku vähä auttaa? :)

Linkki siihen kaasariin -->
http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/mikun ... 1-kaasutin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 23.4.2014 18:01

Tosta linkistä toi numero 10.
Liittynyt:
19.2.2014 0:25
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut KreiviVonGrunt » 5.5.2014 2:18

Elikkäs miltä se kuulostaa kun pyörä röpöttää?
Jos joku tietää videon jossa olisi joku röpöttävä menopeli niin voisi omaan verrata.
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.5.2014 8:13

Se kuulostaa juurikin siltitä mitä nimi sanoo eli röpöttää. Ei meinaa ottaa kunnolla kierroksia ja pitää röpöttävää ääntä. Helpoiten huomaat kun pistät ryypyn päälle ja väännät kaasun täysille ja vertaat sitä ilman ryyppyä. Tajuat siitä kyllä. Jos ryyppy ei ole käsiryyppy vaan automaattinen, niin tuki osa ilmanputsarin sisäänmenosta vaikka hanskalla ja tee sama testi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Honda cbr 125r 09vm
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.9.2013 17:34
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Hondabroz » 7.5.2014 20:12

Minkäs kokoine kaasari sopis 125cc nelari koneesee? :eek:
Honda on paras :D
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.5.2014 20:25

Riippuu monestakin seikasta. Kanavakoko kannessa, venttiilikoko, nokan maksimi nosto, mikäsuuruista bmep siitä aiotaan ulos repiä, yms yms, mutta jos se nyt joku normi kevari on, niin tuskinpa se tulee isommasta kuin 22-24mm yhtään hyötymään. Kannattaa valita ennemmin hivenen pieni kuin liian iso. Liian iso on vaikeampi saada hyviin säätöihin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Aprilia
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.4.2004 21:22
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Juhana N » 8.5.2014 23:27

Onko tietoa VHSB 34 LD:n ns. perussäädöistä. Eli aloitustilanne jossa ilmaruuvi auki (x) ja seosruuvi auki (x)...Netistä on löytynyt melkopaljon ristiriitaista tietoa. Kaasari on kiinni Rotax 123:ssa.
Jee jee, Jerry Cotton.
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut kersti91 » 9.5.2014 15:19

Heitän näin, että yleensä 1 - 1,5 kierrosta auki. Tyhjäkäynti haetaan näin:
- Tyhjäkäyntiruuvi (joka nostaa luistia), sen verran auki, että käy tyhjäkäyntiä
- Seosruuvilla haetaan kohta, jossa kierrokset nousevat korkeimmimmalle
- Tyhjäkäyntiruuvilla passaillaan kierrosluku kohdilleen

Edellyttäen, että tyhjäkäyntisuutin on passelin kokoinen.
Tarkista kampiakselin stefa.
Liittynyt:
26.5.2014 21:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut jokunen69 » 27.5.2014 15:45

Millaset säädöt laittaa sm 125 2t hussen phbh 28mm kaasarille( -06). PS on 110 kokoa ja sokka on 3. ylimmässä lovessa. Tällä hetkellä seosruuvi? auki 1. kierroksen. mutta kierrokset jäävät hetkeks jurraamaan ja sit vasta nostaa. Ja toinen on että miksi kylmänä kun käynnistää ryypyn kanssa kierrokset rupee eka huutamaan niin perkuleesti ja sit ehkä 30s jälkeen laskee tyhjäkäynnille?
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut kersti91 » 27.5.2014 17:52

Imuvuoto? Kaasari tiiviisti kiinni ja laippa suora? Kokeile esim. bräklenillä suihkia imukaulaa tyhjäkäynnillä. Jos kierrokset nousevat niin haroo välistä ilmaa. Myös kampiakselin stefa saattaa olla väljä ja sieltä vetää ilmaa kampikammioon.
Tarkista kampiakselin stefa.
Pyörä:
Yamaha Tzr 50 -06, Masai db 50 -08
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
18.5.2013 12:22
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut tezarii » 15.6.2014 23:28

Minkä kokoinen kaasari kannattaisi hankkia 26mm tilalle kiinalaiseen jos tilaa 150cc pytyn?