Sivu 53, 61:sta

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 24.2.2013 2:32
Kirjoittanut Nicholas95
Joku on jo varmasti kysynyt jotain tän tyylistä mut en jaksannu ruveta ettimään...

Elikkä mulla on nyt Husqvarna sm'ssä kiinni WRän pytty ja mikuni tm34 kaasari ja potkii ihan kivasti :D, mut nyt ois tullu mieleen vaihtaa isompaan tmx38 kaasariin, kyllähän se toisi jotain tehoa tietty mut tulisiko ihan KUNNON tehoja tästä vaihdosta vai menisikö rahat hukkaan vain? kiitti jos joku ehtii vastata :D

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 24.2.2013 7:16
Kirjoittanut -Zone-
Tuntuupi vähän että nyt kaasaria ei ole ihan ymmärretty, mikä kapistus se oikein onkaan..

Isompi kaasari ei auttamatta tarkoita enempää tehoa. Siinä tapauksessa isompi kaasari ylipäätään edes auttaa, mikäli alkuperäinen on liian pieni ja aiheuttaa liikaa virtausvastusta, eli sen läpivirtausala on liian pieni. Ennemmin kannattaisi lähteä ihan toisesta suunnasta liikkeelle, eli parannetaan sylinterin hengitystä ja suurennetaan vasta sitten kaasaria mikäli aiemmasta läpi ei virtaa muokatulle pytylle riittävästi.

Joitain perusjuttuja kaasarista oon kirjoitellut. Lukasehan viewtopic.php?f=13&t=64650&p=4059881&hilit=virtausala#p4059881

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 24.2.2013 11:19
Kirjoittanut Nicholas95
Ok kiitti :D, kyllähän tossa tuli jotain opittua :D

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 11.3.2013 14:47
Kirjoittanut Mikki_32
http://www.youtube.com/watch?v=W9LTKbApKdU
Mitäs motottilaiset on mieltä säädöistä!? (saa pyörääkin kommentoida )

Aika hyvin tuntus kiertävän ja röpötystä tai booausta ei ainakaan mun korvaan kuulu, paitsi toi piperin "boo" ääni. Ainut jonka laitoin merkille, että sylkee aika paljon palamatonta seosta. Rikkaat seokset vai onko tää nyt niitä 2T kivoja puolia?
Kuvassa demonstraatio sylkemisen jäljistä
Kuva

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 17.3.2013 16:37
Kirjoittanut powervalve
olis tämmönen dellorton phbh 28 kyseessä, joku joka on irrotellu noi kohot voisi kertoa jotain vinkkejä sen akselin irrotukseen kun onniin perkeleen tiukassa.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 21.3.2013 17:35
Kirjoittanut PewDos
Joo elis pitäis tässä kevään mittaa ostaa tuo 35 tmx, niin mistä koosta mihin kokoon suosittelette ostamaan suuttimia (ps ja tk), säätöihinpäin sen kyllä kokeilemalla saan :D. Lähinnä sen takia kyselen kun ei montaa kertaa viitsisi tilailla suuttimia erikseen :)

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 23.3.2013 22:38
Kirjoittanut Jusuquu
Osaisko joku kertoa hyvät ohjeet tohon bensapinnan säätämiseen, pitäis saada vähä laskettua alemmas sitä

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 1.4.2013 11:12
Kirjoittanut bevekki
Se lipsake mikä painaa sitä neulaventtiiliä niin otat siitä' kiinni ja taivutat kohoja kaasarista poispäin.

Jos keksit miten tuo bensan pinta homma toimii, keksit myös miten säätää eli kaasari käteen ja tuijottamaan/hiplaamaan.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 5.5.2013 23:23
Kirjoittanut JRnoo
joo eli mulla on suzuki rg missä on tehari ja vakiokaasutin 28 mm mikuni. luin netistä, että tossa pitäis vakiona olla 180 kokoo oleva pääsuutin. mulla on 240 ja kun tyhjäkäynniltä laittaa kaasun pohjaa nii booaa ja sammuu mut jos laittaa pintakaasul ensin johonki 4000 rpm nii sit alkaa toimii täydel kaasul ja yläkierroksil ei mitää vikaa. ja ryypyn kanssa toimii alakierroksilla hyvin mut röpöttää aika paljon yläkierroksilla. neula on toisiks alimmas lovessa, koska laitoin sen, sitä ennen oli rikkaimmalla ja ei oikeestaa vaikuttanu mitenkää vaikka laitoin neulaa laihemmalle. eli teki myös neula rikkaimmalla samaa. pitäiskö mun koittaa vielä isompaa pääsuutinta?
tuntuu kyllä jo vähän liian suurelta..

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 7.5.2013 14:03
Kirjoittanut bevekki
Jos myydään dellorton 28 kaasara kaupassa, se tulee "tt setillä" eli normi osilla.
Kuristetut kaasarit on erikseen tilattu kuristavilla osilla...

Ja ei et tarvii muutakun sen miken / keihinin ja suuttimia.
Itse ostin upo uuden 38 flät mikunin n 150e kotiovelle tuotuna ebaysta.
3pv kyttäsin ja sitten huomasin sen ilmotuksen ja samalla hetkellä tilaukseen.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 11.5.2013 0:16
Kirjoittanut Onkimato
Mihin suuntaan kaasaria säätäisi kun juuri kaverin räsä laitettiin tt:ksi.

Eli tällä hetkellä tilanne se, että putki on arrow, pääsuutin on 185, neula rikkaimmalla asennolla, seosruuvi puolitoista auki ja tyhjäkäyntisuutin on vaihdettu tehtaan ilmoittamaksi. Pyörä kiertää ihan hyvin alakierroksilla ja tehopiikille kanssa. Ihan vähän tuntuu jäävän ylhäältä paukkuja pois kun ei paljoa yli 10 tonnia isolla vaihteella kierrä ja vähän nuhanen ylhäällä. Pienellä vaihteella ja rauhallisella kaasulla lähtee ihan hienosti ja röpöttämättä. Ensin kokeiltiin 190 pää suuttimella ja röpötti aika paljon jos kaasutti nopeasti. Neulan laskeminen puoliväliin toi parempia tuloksia ja vielä paremmin toimii tolla nykyisellä 185 suuttimella. Luisti ja neula ovat vakio kun liikkeessä sanoivat että hyvin toimii vaihtamattakin.

Että mitäs säädetään seuraavaksi?

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 12.5.2013 16:15
Kirjoittanut Settis
Mistäköhän revin tommosee mikuni vm32 ryypyn? Kun tällähetkellä tuo on vaijeriryypyllä, muttaku ei oo vaijeriakaan :D. Et saako mistään kohtuuhintaan ihan käsiryyppyä, vai käykö tuohon semmonen tee-se-itse vaijeri mitä saa tyyliin tokmannista jne, vai mistä nyt niitä vaijerisettejä saikaan :D.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 12.5.2013 18:49
Kirjoittanut 0meGa
suosittelisin vaan sitä vaijerisettiä. Biltemasta ite hommasin ja tein kytkinvaijerin. Ekal kerral vaijerin pää vähän rispaantu ja katkes siitä 100km jälkeen, tokalla kerralla osasin tehdä nätimmin ja todennäkösesti kestää. Ryypyssähän ei tosiaan tuu mitään rasitusta sille vaijerille ni pitäs kestää.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 12.5.2013 23:41
Kirjoittanut Settis
Iso kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyypi käydä hakemassa biltemasta semmone vaijerisetti samalla kun lämpökäärettä hakee :D.

Re: Kaasarit

ViestiLähetetty: 14.5.2013 22:09
Kirjoittanut -unknown
HEI! tuolla sx/rx topicissa on pitempään kyselly, mutta kukaan ei tuntuisi ymmärtävän.

Minulla on tuommoinen Aprilia rx125. Vireinä Giannelli,vhm,34Dellortto vhsb,Rave1
Niin itseasiaan:

Pyörä toimii ja kukkuu. ''suoraan'' vedättämällä toimii normaalisti, samoin kun tasakaasulla ajossa. Mutta esim. risteyksiin tultaessa, kun vauhtia on jotai 50km/h tyrkkäsen kytkimen pohjaan ja jarrutan niin pyörä sammuu ellei pumppaa todella paljon.
ELI menee tukkoon tuolla alhaalla. Tyhjäkäyntiä käy normaalisti yms.
Niin. Ja miulla on k57 neula, 138ps ja vakio tk, kun taas yleisimmin tuossa 34vhsb:ssä käytetään k56neulaa 156ps ja 36 tk

Mikä mahtais olla vikana?