Sivu 6, 61:sta

ViestiLähetetty: 27.3.2008 22:40
Kirjoittanut Ezaa|
oisko ketään viisasta kuka voisi valoittaa tietämätöntä, että onko Dellorton ja mikunin kaasareissa jotain isojakin tai huomattavia eroja kun niitä vertaa toisiinsa (molemmat kaasarit siis 34mm)

ViestiLähetetty: 28.3.2008 19:58
Kirjoittanut -Epeli
`tepa kirjoitti:onko teillä hajua että mikä keihin on vakiona honda cr:ssä? Keihin on ja kooltaan 38mm tai 36mm? Tietoakaan mallista.

Tiedän kyseisen kaasarimallin mutten kuolemaksenikaan muista että mikä suutin siinä oli vakionaan.

Kaverille tuli kyseinen kaasari husseen hondan omalla imukaulalla eikä kaasarin säätöihin koskettu vaan pelitti suoraan oikeen todella nätisti.

ViestiLähetetty: 30.3.2008 14:56
Kirjoittanut ^SLayeR^
-Epeli kirjoitti:Kyseistä kaasaria on aika monta eri versiota.

Aprilia rx125
k25 neula keskellä, 140 pääsuutin, 48 tyhjäkäynti

Rotax 123 koneella apriliat :
k56 neula 150 suutin ja 34 tyhjis?

Itellä kokoonpano oli pyörässä k56 neula toisiks ylimpänä, 150 pääsuutin, ja ei tyhjäkäyntisuutinta ollenkaan.

Ja noi ylimmät tuli sitten ihan ulkomuistista, mutta suurinpiirtein jotain tonne päin.
juu kiitti. vittu ku tuo 140 on isoin suutin mitä löytyy. varmaan pitää sillä mennä ja koittaa ja kattoo et onko kohillaa vai käykö laihalla. piperi viel kaverina niin varmaan käy hiukan laihalla.

ViestiLähetetty: 30.3.2008 15:42
Kirjoittanut `tepa
-Epeli kirjoitti:
`tepa kirjoitti:onko teillä hajua että mikä keihin on vakiona honda cr:ssä? Keihin on ja kooltaan 38mm tai 36mm? Tietoakaan mallista.

Tiedän kyseisen kaasarimallin mutten kuolemaksenikaan muista että mikä suutin siinä oli vakionaan.

Kaverille tuli kyseinen kaasari husseen hondan omalla imukaulalla eikä kaasarin säätöihin koskettu vaan pelitti suoraan oikeen todella nätisti.


Iteltä ei löydy tyhjäkäyntiä ollenkaan, vähän sitä kaipailisin. Että miten sen t.käynnin säätäminen onnistuu?

kaasari

ViestiLähetetty: 1.4.2008 20:56
Kirjoittanut Nitro Man
nyt tarvitaan apua kaasarin neulan sokka onko se erikokoa kuin normaalit sokat kun tuli oltuu vähän rähmäkäpälä ja sokka tippus maahan ja loput arvaatekin...Kaasarin merkki dellorto ja tyyppi vhsb kattosin et sen kans sopii 8 eri mallii sama sokka mutta käykö perinteinen sokka vai onko noi jotain erikois sokkia...??? kiitos!

ViestiLähetetty: 1.4.2008 21:57
Kirjoittanut rrracing
Apu olisi tarpeen cbr:än kanssa. Vaihdoin pyörään 123 suuttimen(5numeroa vakiota isompi)sekä K&N putsarin. Muuten pyörä on vakio.

Nyt ajossa kuitenkin huomannut, että yläkierroksillä vähän rätkii/pätkii. Uskoisin pyörän käyvän vähän liian rikkaalla.

Kysymys kuuluu, vaihdanko suoraa koko suuttimen vai yritän säätää esim. ilmaruuvia käyttäen?
LAITTAKAA VAAN PALJON VINKKEJÄ!

ViestiLähetetty: 1.4.2008 22:27
Kirjoittanut -Epeli
`tepa kirjoitti:
ei löydy tyhjäkäyntiä ollenkaan, vähän sitä kaipailisin. Että miten sen t.käynnin säätäminen onnistuu?


Ilmaruuvia auki jollei tahdo käydä pelkällä tyhjäkäynnin säätämisellä.

Re: kaasari

ViestiLähetetty: 1.4.2008 22:38
Kirjoittanut Nitro Man
Nitro Man kirjoitti:nyt tarvitaan apua kaasarin neulan sokka onko se erikokoa kuin normaalit sokat kun tuli oltuu vähän rähmäkäpälä ja sokka tippus maahan ja loput arvaatekin...Kaasarin merkki dellorto ja tyyppi vhsb kattosin et sen kans sopii 8 eri mallii sama sokka mutta käykö perinteinen sokka vai onko noi jotain erikois sokkia...??? kiitos!

Re: kaasari

ViestiLähetetty: 1.4.2008 22:41
Kirjoittanut -Epeli
Nitro Man kirjoitti:nyt tarvitaan apua kaasarin neulan sokka onko se erikokoa kuin normaalit sokat kun tuli oltuu vähän rähmäkäpälä ja sokka tippus maahan ja loput arvaatekin...Kaasarin merkki dellorto ja tyyppi vhsb kattosin et sen kans sopii 8 eri mallii sama sokka mutta käykö perinteinen sokka vai onko noi jotain erikois sokkia...??? kiitos!


Mopon kaasareissa muistaakseni pienempi sokka mitä kevareiden kaasareissa.

Toi tuli sitten ihan muistin varasta kun ei ole enää yhtään aprilian kaasaria(kaan) kotona josta vois tarkistaa :)

ViestiLähetetty: 1.4.2008 23:27
Kirjoittanut `tepa
Rekoil kirjoitti:Nyt on hyvät neuvot tarpeen!

Mopona Suzuki R. Virityksinä dellorto phbg 20 mm, 80cc power+, tehoputki, ilmanputsarina power filter. Pyttyä ei ole viilattu.

Ryyppy päällä mopo käy hyvin ja ottaa hyvin kierroksia. Kun laittaa ryypyn pois päältä, mopo käy muutaman sekunnin ja sen jälkeen sammuu kuin seinään.

Kokeilin useilla eri pääsuuttimilla, ei vaikutusta, koho liikkuu hyvin, kaasutin putsattu paineilmalla huolellisesti, yritin hieman tukkia ilmanputsaria, ei vaikuttanut, neulan korkeuskaan ei vaikuttanut, imuvuotojakaan ei ole, seos- tai tyhjäkäynti ruuvinkaan säätäminen ei vaikuta ongelmaan.

Tankissa on 3 % bensaa, bensahana toimii, polttoaine letkut kaikinpuolin kunnossa. Kaasutin ei vuoda.

Ilmeisesti bensan saannissa jotain häikkää kun ryyppy ei ole päällä? Mikä tällaisen käytöksen voi aiheuttaa, mikä neuvoksi? Mikä minulta on jäänyt huomaamatta?

ps. Laitoin kysymyksen piikkipuolellekin nopean vastauksen toivossa.


Se sun oravaimuri on ongelma. Kunnon suodatinta kiinni

ViestiLähetetty: 8.4.2008 15:22
Kirjoittanut Scott Skyline
Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?

ViestiLähetetty: 8.4.2008 15:31
Kirjoittanut Johani
Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?


ei pääsuutin vaikuta tyhjäkäyntiin. mikä on tyhjäkäyntisuutin. pitää vaihtaa isompaan ?

ViestiLähetetty: 9.4.2008 13:33
Kirjoittanut Scott Skyline
johani kirjoitti:
Scott Skyline kirjoitti:Minkähän takia ei Tyhjäkäynti tuppaa toimia? Mikunin 34mm flätissä, suuttimena 180. tyhjäkäynnin saa päälle, mutta se on korkea 3000 kierroksen kieppeillä, ja kierrättämällä laskee hitaasti siihen 3000. Ryypyllä pysyy käynnissä ja kuulostaa hyvältä kylmällä koneella. ilman ryyppyä lämpimällä koneella ei tahdo pysyä käynnissä ja alakierroksilla pitää ihmeellisen kuuloista ääntä, kuin jotain muminaa. Ilmansuodattimena tällainen Itse olen todennut tuon melko hyväksi, parempi kuin power filter, piper cross tai isoäidin vanhat rikkinäiset sukkahousut. Mikähän olisi vikana, ja tärkeämpänä, mikähän auttaisi?


ei pääsuutin vaikuta tyhjäkäyntiin. mikä on tyhjäkäyntisuutin. pitää vaihtaa isompaan ?

Mistähän noita tk-suuttimia löytäis? ei oo tullu ihan joka kaupas vastaan. verkkokauppaa tms.?

ViestiLähetetty: 9.4.2008 13:43
Kirjoittanut Trial
Ei välttämättä tarvitse vaihtaa tyhjäkäyntisuutinta. Säädä tyhjäkäynnin seosruuvista seos kohdalleen. Jos ei reagoi säätöön on tyhjäkäyntisuutin tukossa tai kanava. Tyhjennä kuitenkin kaasutin niin saat vedet ja roskat pihalle. Heita tankkiin myös polttoaineen jäänestoa.

ViestiLähetetty: 9.4.2008 19:29
Kirjoittanut Scott Skyline
ei reagoi säätöön, kokeiltu on jo.
Kaasari on avattu ja suutin irroitettu ja putsailtu kaasaria ja suutinta, ei oo vieläkään reagoinu. mitä se jäänesto auttaa?