Kaasarit

Ezaa|
Pyörä:
Yamaha WR450f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
5.1.2007 22:09

ViestiKirjoittanut Ezaa| » 19.5.2008 22:31

johani kirjoitti:
Esbel kirjoitti:
Esbel kirjoitti:Nyt on 32mm kiinni ja toimii, mut yläkierroksilla booaa. suutin 310 ja unifiltter, itellä ei oo koskaan kokemusta et millasta suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ku booaa. ainoastaan ku on röpöttäny.joten oisko kellään antaa vinkkiä mitä vois mahdollisesti kokeilla ku oireet on seuraavat: täyskaasulla korkeilla kierroksilla rupee hyytymään ja booaamaan. ylämäkeen ei jaksa vääntää ku booaa vaan, kaasari yskii välillä.

Nyt 350 ja ei muuttunut. pitää vissiin kokeilla sit vielä isompaa.


Mikä putsari ? muita virejä ? kiersikö 350 loppuu asti ?

asia selvinnyt jo. oikea koko olikin 270 ja olin pudota penkiltä ku tajusin et jumalauta tää toimii parhaiten 270 jaksaa vetää loppuun asti ja toimii moitteettomasti kaikilla kierros alueilla, mutta yks asia viel mietityttää et ku tekee moottorijarrutusta(harvoin teen) mutta kuitenki aluks kuulostaa siltä että meinaa sammua, mutta loppujen lopuksi jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. johtuuko tämä kaasarin säädöistä. mahdollisesti liian pienestä tyjäkäyntisuuttimesta vai onko normaalia. onko mitään haittaa jos on liian suuri tyhjäkäyntisuutin ?
kananen
Pyörä:
Kevarimonkkari,Ktm exc 125
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
19.7.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kananen » 19.5.2008 22:49

2-tahdilla ei saa moottorijarruttaa.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 19.5.2008 22:57

Ei pikkanen pahaa tee. Vähän kaasu auki. Ainakin seosvoitelu antaa hieman periksi.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59

ViestiKirjoittanut Johani » 19.5.2008 23:57

Esbel kirjoitti:
johani kirjoitti:
Esbel kirjoitti:
Esbel kirjoitti:Nyt on 32mm kiinni ja toimii, mut yläkierroksilla booaa. suutin 310 ja unifiltter, itellä ei oo koskaan kokemusta et millasta suutinta ois hyvä lähtee kokeilee ku booaa. ainoastaan ku on röpöttäny.joten oisko kellään antaa vinkkiä mitä vois mahdollisesti kokeilla ku oireet on seuraavat: täyskaasulla korkeilla kierroksilla rupee hyytymään ja booaamaan. ylämäkeen ei jaksa vääntää ku booaa vaan, kaasari yskii välillä.

Nyt 350 ja ei muuttunut. pitää vissiin kokeilla sit vielä isompaa.


Mikä putsari ? muita virejä ? kiersikö 350 loppuu asti ?

asia selvinnyt jo. oikea koko olikin 270 ja olin pudota penkiltä ku tajusin et jumalauta tää toimii parhaiten 270 jaksaa vetää loppuun asti ja toimii moitteettomasti kaikilla kierros alueilla, mutta yks asia viel mietityttää et ku tekee moottorijarrutusta(harvoin teen) mutta kuitenki aluks kuulostaa siltä että meinaa sammua, mutta loppujen lopuksi jaksaa käydä tyhjäkäyntiä. johtuuko tämä kaasarin säädöistä. mahdollisesti liian pienestä tyjäkäyntisuuttimesta vai onko normaalia. onko mitään haittaa jos on liian suuri tyhjäkäyntisuutin ?


mikä tyhjäkäyntisuutin sulla o ? 30 paremmalla puolella ?
Ezaa|
Pyörä:
Yamaha WR450f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
5.1.2007 22:09

ViestiKirjoittanut Ezaa| » 20.5.2008 12:44

tyjäkäyntisuutin on 27,5 löytyy tallista 30 ja 45 olisiko jompikumpi parempi
Matsq>>
Pyörä:
DS 200cc.
Liittynyt:
14.5.2006 13:59

ViestiKirjoittanut Matsq>> » 21.5.2008 8:22

Onko kellään muulla Deni 26mm kaasaria ? Tarvis tietää minkä kokone on tuon ´pääsuutin.
ruosteputki
Liittynyt:
8.7.2007 0:47

ViestiKirjoittanut ruosteputki » 21.5.2008 10:21

ruosteputki kirjoitti:Mikä letku tossa 34mm Dellorto VHSB kaasarissa tulee tyhjäkäyntiruuvin alapuolelle?


Tuleeko siihen 2-tahtiöljyletku, öljypumpusta ?
rajis
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.11.2005 1:30
34mm mikuni corp

ViestiKirjoittanut rajis » 21.5.2008 23:45

missä päin tollasessa kaasarissa on ilma ruuvvi ollaan kavereittenkaa etitty mutta ei olla vieläkään löydetty?
poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 22.5.2008 15:27

Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 22.5.2008 17:30

poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?

Kyllä sillä tehoa saa jos saa sen kunnon säätöihin, sytytykseen en koskis :)
poppana
Liittynyt:
1.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut poppana » 22.5.2008 19:21

-Epeli kirjoitti:
poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?

Kyllä sillä tehoa saa jos saa sen kunnon säätöihin, sytytykseen en koskis :)

Mutta se kuulemma pitää säätää jos laittaa isomman kaasarin jos haluaa saada säätöihin :E
Tessu-R
Pyörä:
e36...
Liittynyt:
8.7.2005 16:13

ViestiKirjoittanut Tessu-R » 22.5.2008 20:17

poppana kirjoitti:Meneekö toi mikuni TMX 35 -05 sm huussiin? Ja tuoko ylipäätänsä isompi kaasari tehoa näihin katu husseihin jos säätää sytytyksen oikein?


Miksi se sytytys pitäis säätää uudelleen? Tähän hyvät perustelut siltä joka on tuon laukonut näppäimistöltään bittimaailmaan!
Tessu-R
Pyörä:
e36...
Liittynyt:
8.7.2005 16:13

ViestiKirjoittanut Tessu-R » 22.5.2008 20:21

astr0 kirjoitti:Kannattaa käydä kultasepällä vaikka porauttamassa, ehkä tekevät ilmaseks jos kauniisti pyytää. Ite jos rupee poraamaan ilman siihen tarkotettua laitteistoa niin ei tuu ku sutta ja sekundaa.


Niinkö? Hyvät kokemukset asiasta? jep aivan hyvin voi itse isontaa suuttimia mutta, kannattaa tehdä se isonnus leikkuupillin suuttimen puhistus rotsilla tms. koska poranterällä tahtoo tulla isompaa mitä tarkoitus...
Import
Liittynyt:
29.8.2006 17:25

ViestiKirjoittanut Import » 22.5.2008 22:08

Blairin mukaan suuttimet arvostellaan virtauksen mukaan, eli 1,5mm porattu suutin saattaa olla numeroarvoltaan jopa 100-200 riippuen muodosta ym.

P.S. Ainakin Cagivoissa pitää sytytystä säätää isommalla kaasarilla, muistaakseni myöhäisempään suuntaan ja nakutuksen takia.
rajis
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
20.11.2005 1:30
VASTATKAA

ViestiKirjoittanut rajis » 2.6.2008 17:21

^^888^^ kirjoitti:Mikäköhän mun DT:n kaasarissa vois olla kun se työntää välillä kaikki bensat ylivuoto letkuista ulos. Itse luulisin että koho jää jumiin ala asentoon. koitin vikaa etsiä mutta en löytänyt kaasarista mitään vikaa, kohokin liikkui herkästi. Mielestäni vika on todella outo koska tekee sitä vain sillointällöin.
ittelläni aivan sama vika mikä vikana?