Kaasarit

Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 30.5.2013 19:07

Ota ryypyvaijeri tangosta irti ja kokeile. Itellä kanssa oli silleen että toimi muuten, mutta jarruttaessa meinas sammuu ja ei voinu välikaasuu pistää. Oli siis ryyppyvaijeri liian lyhyt.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 3.6.2013 8:28

Kysyin jo mitopuolella vaan eipä siellä kukaan tiedä.

Eli mitossa sellanen ominaisuus että päivän tai parin seisonnan jälkeen ei enää starttaa melkeen millään. Ihan kuollut koko laitos. Jotenkin se ei saa bensaa kaasarin läpi ja jos ottaa letkun irti niin hyvin tulee tankista bensaa kun avaa hanan. Kaasari putsattu, yläkerta rempattu ja täydellisesti toimii kunhan vaan starttaa. Voisko Koho olla imassu bensaa sisäänsä ja sitten se kusee letkun verran bensaa läpi ja sen takia ei starttaa? Kun laittaa tulpanreiästä seosta pari pisaraa niin lähtee hienosti käymään ja hyvin toimiikin. Ylivuotonipasta ei ole vuotanut, eli ei se ainakaan niinpaljoa tulvi jos on tulviakseen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut 0meGa » 3.6.2013 9:34

Tarkista että koho pelaa hyvin. Sehän voi olla että se kusee ne bensat ilmanputsariin
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 3.6.2013 12:24

Ilmanputsarikotelon pohja oli ainakin ihan kuiva kun sen pömpelin ja elementin putsasin viimeksi. Silloin kun kaasarin putsasin ja kohoa tutkin niin ihan sulavasti se liikkui ja neulakin liikkui sulavasti, en tiedä miten sitä kuuluisi oikeaoppisesti tarkistella, mutta noin minä tein. Ja tosiaan, ihan erilaiseksi värkiksi muuttuu kunhan vaan käyntiin lähtee. Lämpimänä lähtee kanssa samantien käymään. Viimeksi kun lähdin hallilta kotiin, laitoin bensahanan kiinni. Sitten viikon päästä kun irotin tankin ja letkun, ei letkusta tullut laisinkaan bensaa. Eli johonkin se sitä hukkaa?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Räsätin
Liittynyt:
8.6.2013 19:54
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Räsätin » 8.6.2013 19:59

Moro!

Tässä lähin puhdistelemaan seisonnassa olleen räsäni kaasaria ku mokoma ei lähe käyntiin. Tuli sellanen probleema vastaan, että kaasarista lähti 3 eri putkea "jonnekin", mutta ei mitään hajua että mihin putket meni. Yks näytti tavallaan katkenneelta, ja sivuilla olevista 90 asteen kulmassa olevista aukoista lähtevät putket oli teipattu yhteen ja näytti tulevan jostain perästä tai jotain... Lisäksi siitä lähti neljäs putki jonnekin kauas, joka oli tehdasklemmarilla kiinni. Noille 3 putkelle ei kyllä mitään paikkaa keksiny ja ne kaks putkea näytti sellasilta että ne ei välttämättä oo hetkeen missään kiinni ollukaan. Molempien päät kuitenki oli silleen levällään, että luulis niiden johonki kuuluvan. Noh, puhdistusten jälkeen ei pyörä luvannutkaan (yllätysyllätys) käyntiin lähteä, vaikka kipinää ja bensaa sai. Mitä helvettiä on ne "ylimääräset" putket, ja mihin niiden pitää mennä?
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Aap- » 22.6.2013 19:57

Mistä sais VHSB 34 kaasariin sen luistin kannen päälle tulevan osan missä on kiristin yms. kun mulla on semmonen vissii vakiokaasarista patentoitu se mutka mitä on lyhennetty (ei oo kiristintäkään) ja se syö vaijerin kun se vaijeri pääsee heilumaan miten sattuu siinä, niin tarviis sen oikeen mikä kuuluu siihen.
Löysin kaasarin räjäytyskuvan: http://www.smellofdeath.com/lloydy/dell ... A_VHSB.htm
Tarviis siis osat 17 (90 asteen kulmalla ois paras?) ja 16 Saako noita mistään tilattua uutena vai pitäskö metästää käytettynä jostain? :eek:
Mulla siis tällä hetkellä tämmönen joku missä katkastu tuo putki ilmeisesti ja kiristin puuttuu joten vaijeri on hajonnu tosta mutkan alusta:
Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.6.2013 20:08

googlaappa kaasuvaijerin säätöruuvi
E: Tuossa vissiin se mitä hait http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=342
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Aap- » 22.6.2013 23:05

Kiitos -Zone- !, meneeköhän noi samat VHSB kaasariin, kun tossa lukee mm. PHBG, SHA?
Edit: Joo minäkin päättelin että sama taitaa olla ja laitoinki jo tilaukseen. :)
Viimeksi muokannut Aap- päivämäärä 23.6.2013 1:46, muokattu yhteensä 1 kerran
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.6.2013 0:52

Mitä luultavimmin on ihan sama. Kun kerran vielä lukeekin että "muunmuassa PHBG, SHA", eikä niitä järkeä olisikaan kovin montaa erilaista valmistaa edes.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
jaffapoika
Liittynyt:
29.10.2012 20:41
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut jaffapoika » 6.7.2013 13:35

Itellä on derbi senda high end ja siinä on kisasähköö ja 80cc barikittiä yms.nyt ostin siihen kaverilta halvalla 28 vhst kaasarin hussesta.kaasarissa on vakiohilppeet ja 142 pääsuutin.mistä johtuu että kun laitan hanan päälle niin rupee samantien tulviin ylivuotoletkuista?pienempi suutin???
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.7.2013 13:50

Neulaventtiili ei pidä. Kohokammio siis auki ja tutkimaan mistä johtuu.

Neulaventtiili on automaattinen hana. = Kun kohokammioon tulee tietylle korkeudelle saakka bensaa ja kun kohot on kelluvat, ne nostaa neulaventtiiliä ja neulaventtiili sulkee bensantulon. Kun moottori jatkaa käymistä vähenee tietysti bensa kohokammiosta, kohot laskee ja neulaventtiili taas aukeaa ja sama toistuu jne.. jne..

Jos neulaventtiili ei pidä kohokammio jatkaa täyttymistään ja bensat tulee ulos ylivuottoputkista. Syy miksi neulavena ei pidä voi olla; sen kuluneisuus, roska välissä, koho takertelee tai bensapinta säädetty liian ylös (kohot nousee ääriasentoon, mutta neulavena ei vielä sulkeudu).
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ärrrä
Liittynyt:
26.2.2013 21:37
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Ärrrä » 8.7.2013 23:30

Mulla on hussessa 28 phbh dellorton kaasari, olen säätänyt neulan toiseksi ylimpään loveen, mutta eikös neulaa voinnut säätää muullakin tavalla kuin sokkaa liikuttamalla?
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut 0meGa » 9.7.2013 0:16

No ei sitä yleensä ainakaan niissä mitä oon nähny, ellet sitte ala muokkaamaan neulan muotoa. Mul oli jossain jopa sellanen neula jota ei saanu ollenkaa säädettyä :D
detsileipoo_
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Liittynyt:
29.10.2012 19:13
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut detsileipoo_ » 16.7.2013 4:46

Tilasin dt:n vakio 28mm litteäluistisen tilalle pyöriäluistisen 32 ja luin vasta nytten että nuo litteluistiset toimii paremmin. Joten tulleeko suurempaa eroa kaasarin vaihosta ?
Atsku1
Liittynyt:
15.4.2012 16:46
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Atsku1 » 16.7.2013 20:58

Jos jollain ois myydä Mikunin tm 28 ss kaasaria, pistäkää yv ! :s