Kaasarit

Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.8.2012 13:47

Sori "tuplapostauksesta"

Putsasin bensasihdin ja olihan siellä melko iso roska. Alkoi toimimaan vähän paremmin ja viellä paremmin kun säädin neulaa yhden loven ylemmäs. Eli nyt neula on ylimmässä mahdollisessa paikassa.

Sitten huomasin että putsarin kansi on pikkasen rakosellaan. Voisiko se aiheuttaa tommosta temppuilua?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 6.8.2012 17:06

Kyllä seos varmaan pikkusen laihenee, kun se kansi raottaa. En uskoisi sillä olevan kovin suurta vaikutusta.
Voithan sä kyllä 5mm kierteellä olevan suuttimen pistää tehosuuttimeksi, jos sulta semmonen löytyy ja kokeilla, vaikuttiko mitään. Eli semmonen suutin, mikä on pääsuuttimena ainakin PHBG- ja SHA-kaasareissa.
Voi olla kyllä, että se syvällä oleva on jonkinnäköinen tulppa, eikä tehosuutinta kuulu olla Mitossa.

Mitä se nyt tekee? Booaako, röpöttääkö? En mikään asiantuntija ole, mutta yritän auttaa kuitenkin. :D
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.8.2012 18:58

Okei, alkoi ihan yht`äkkiä toimimaan kun kokeilin vähän kaikkea. Seosruuvi on nyt kiekan tai pari auki ja tk ruuvi melkein pohjassa. Nyt se kiekuu aika ilosesti, mutta silti vähän boaa ja ei kestä tyhjäkäyntiä.

Hetkenaikaa (2-10sek) pysyy n. 3tonnin kierroksilla ja sitten kiekat alkaa laskemaan ja pärrä sammuu. Tuossavaiheessak un tyhjäkäynti alkaa laskemaan kohti sammumista ei auta kuin pumpata kaasua jotta se palautuisi taas. Eli nyt se nostaa jo kierroksia suht normisti ja räväkästi sinne kymppitonnin yläpuolelle ja kiekat laskee kanssa kunnolla.

Laitoin neulan nyt toiseksi ylimpään paikkaan ja tuntuu toimivan inasen heikommin ja ei vastaa kaasuun niin hyvin mitä neula kaikkein ylimmässä lovessa.

Eli mitä tästä nyt pitäisi päätellä?
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 6.8.2012 19:45

Vaikuttaako seosruuvin pyörittely? Tk-suutin tukossa? Tk-suuttimen alla on vielä joku emulsioputki, joten siinäkin voi olla jotain roskaa.
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 6.8.2012 20:14

Juuri putsasin kaasarin tässä juuri (paitsi sen roskasihdin jossa sitten oli kuin olikin roskaa)

Seosruuvin pyörittely vaikuttaa kyllä, mutta en oikein osaa sanoa että mihinsuuntaan. Parhaiten toimii kun on auki kierroksen tai pari.

Nyt kokeilin kylmäkäynnistystä niin ei kunnolla kyllä lähtenyt. Ryypyn kanssa jäi hairahtelevalle tyhjäkäynnille about 10sekunniksi. Ryypyllä toimi tietysti paremmin, muttei ilman ryyppyä kyllä lähtenyt oikeen. Sen olen huomannut että ilman kaasua lähtee paremmin kuin startaten ja samalla pikkasen kaasuttaen.


Nyt on neula taas ylimmässä lovessa, muttei silti oikein lähtenyt kiertämään tai käymään. Lämpimänä toimii paremmin.

Että nyt jos joku osaa ja viitsii auttaa niin olisin tuhannesti kiitollinen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
slappis
Liittynyt:
5.8.2012 23:44
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut slappis » 6.8.2012 21:30

Mulla ois -08 aprilian 28mm vhst kaasari. On ollu pari vuotta 34mm kaasari kiinni ja nyt kun taas oon vaihtamassa 28 takasin niin ei pysty muistamaan että mihin koloon alipaineletku kuuluu laittaa :D Ja kumpaan koloon/mihin asentoon kaasun asennon tunnistin (tps-sensori?) kuuluu ruuvata
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Onkimato » 9.8.2012 12:42

Mihissuuntaan säädetään 2006 mitoa kun tällähetkellä pakoaukonsäädin lukittu ylös, jollymoton putki kiinni ja kaasutin (28mm phbh) suunnilleen säädöissä.

kun pistää lämpimällä koneella tyhjäkäynnillä ryypyn, se alkaaa vähän tukehtua/sammua. Sitten kun lähtee ajamaan, saattaa joutua pumppaamaan kaasua kun se pätkii, nykii ja tökkiii. Jos ajelen vaikka 40km/h ja lisään kaasua pikkuhiljaa, se nostaa ilosesti piikille jne. Eli nopealla/täyskaasulla ei tahdo toimia.

Sitten huomasin kylmäkäynnistyksestä kivan seikan. Eli kun lyön miton tulille se starttaa ryyppy päällä ihan ilosesti. Jos siinävaiheessa annan sen sammua tai tukehtua niin saa hetkenaikaa sahailla että lähtee taas uudelleen.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
Ceehee-
Pyörä:
Ch racing EX! EX Husqvarna 125 2010, KTM duke 2011 :)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
22.4.2011 17:22
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Ceehee- » 11.8.2012 18:51

nyt tuli tyhmä ongelma... mulla on mikuni tmx 35mm kaasari, nostin sokkaa yhtä ylemmäs, mut nyt en osaa enää kasata sitä :D en siis muista missä järjestyksessä se jousi ja luisti, neula ja vaijeri nyt menee... apuja!!
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.8.2012 18:53

http://www.carbparts.com/mikuni/tmx_tms_expl2.gif
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ceehee-
Pyörä:
Ch racing EX! EX Husqvarna 125 2010, KTM duke 2011 :)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
22.4.2011 17:22
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Ceehee- » 11.8.2012 19:59

kiitos, mutta sitä en tajua että meneekö ensin neula vai jousi luistiin, että meneekö neula siis jousen sisään? :)
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut 0meGa » 31.8.2012 16:50

Mikähän ihme vois olla kun kaasaria en saa säätöihin niin että lähtis käyntiin. Mikunin 28mm dt 125 vakiokaasari siis. Sain tänään kerran käymään kun tyhjäkäyntiruuvi ja ilmaruuvi täysin auki mutta senkään jälkeen ei oo edes hurahtanu. Moottori on muuten kunnossa ja antaa hyvin kipinää. Kaasarikin puhdistettu. Sen jälkeen ei toiminu kun säädin kaasaria laihemmalle, ei edes lähteny käyntiin kun säädin takasin siihen missä oli.
skyteam110cc
Liittynyt:
8.12.2009 17:26
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut skyteam110cc » 24.9.2012 23:44

Morjesta! Oisko kellään mitään havaintoa mikä voisi olla ongelma? Mulla on tällänen rieju smx yamahan nelari koneella, joka on mitä luultavammin sama kone kuin derbeissä. Kaasarissa jotain hämminkiä... Tyhjäkäynti jokeltelee paitsi ryyppy päällä ja kaasua kun vääntää ilman ryyppyä booaeilee aika rajusti... Pääsuutinta on kokeiltu vaihtaa. Booaminen saattaa loppua mutta ajaessa käy ihan liian rikkaalla... Purettu ja putsattu muutamaankin kertaan ei ole auttanut... Kaasari on 24mm mikuni. Jos jollain tietoa niin vinkkejä tännepäin kiitos. :)
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 27.11.2012 18:45

Nyt on haettu jo vähän säätöjä teharille ja piperille. Onko mitään muuta keinoa selvittää että käykö rikkaalla tai laihalla kun ajamalla?
Kun kävin ostamassa suuttimen niin myyjä varotteli että jos kiertää liian hyvin nii käy laihalla :eek: ?!

Käy aika tasasta tyhjäkäyntiä (ottaen huomioon että 125cc 2T) ja ottaa helvetin hyvin kierroksia, eikä booaa vaikka antas kaasua nopeestikki.
0meGa
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
20.9.2010 18:01
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut 0meGa » 27.11.2012 21:04

sitten ei ainakaan laihalla käy jos ei booaa
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Kaasarit

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 2.12.2012 13:23

ei se aina boooaa jos vähä käy laihalla...