Sivu 1, 113:sta

Cagiva Mito viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 5.1.2007 12:05
Kirjoittanut Klemma
Aattelin selvitellä vähän millasii mittari lukemii (km/h) porukka on päässy cagivalla? millasia kone tehoja? Mitä palikoita kiinni? jne?
Tähän vaa avautumaa jos jaksaa :P

Omas pyöräs 163 polini + omaakivaa ja VARMAAN athenan tehari *paska* (kaverilt ostin enkä oo perehtynny tarkemmin) mittarii oon päässy reilun 180km/h tarvii kattoo jos täs talvel sais siihen viel jotain kivaa.. ;)

Kellää tietoo Gilardoni#1 81782 tai 66650E sylintereistä niistäki vois laittaa jotain inffoo tai hintaa jos haluaa myydä :D

Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiLähetetty: 5.1.2007 13:04
Kirjoittanut Poona
Klemma kirjoitti:Kellää tietoo Gilardoni#1 81782 tai 66650E sylintereistä niistäki vois laittaa jotain inffoo tai hintaa jos haluaa myydä :D

Geiwizistä kannattaa noita sylintereitä kysyä. Ihan perus Gil#1 A0401 ja 73037 Pitäs varmaan ainakin löytyä.

Omista huipuista en vielä mene mitään sanomaan, kun en oo niitä vielä päässyt ajamaan. Ens keväänä sit Sigman kanssa, silloin mennään lujaa. ;)

Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiLähetetty: 5.1.2007 14:22
Kirjoittanut Peltsii|
Klemma kirjoitti:Kellää tietoo Gilardoni#1 81782 tai 66650E sylintereistä niistäki vois laittaa jotain inffoo tai hintaa jos haluaa myydä :D



81782 on harvinaisempi, mutta 66650E löytyy kyllä aika "paljon". Se on 90 luvun alusta, euroopan sp sarjojen sääntöjen mukainen päivitys gilardoni#66650:sta joka oli freccia sp:ssä vuonna 1990 ;)

Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiLähetetty: 5.1.2007 16:31
Kirjoittanut Aramid
66650E sylintereitä saa geiwiziltä vähän päälle 300e, ilman mäntää ja tiivisteitä.

Re: Cagiva Mito Tehot/viritykset

ViestiLähetetty: 28.1.2007 23:29
Kirjoittanut _qvarnis_
Poona kirjoitti:
Klemma kirjoitti:Kellää tietoo Gilardoni#1 81782 tai 66650E sylintereistä niistäki vois laittaa jotain inffoo tai hintaa jos haluaa myydä :D

Geiwizistä kannattaa noita sylintereitä kysyä. Ihan perus Gil#1 A0401 ja 73037 Pitäs varmaan ainakin löytyä.

Omista huipuista en vielä mene mitään sanomaan, kun en oo niitä vielä päässyt ajamaan. Ens keväänä sit Sigman kanssa, silloin mennään lujaa. ;)

ViestiLähetetty: 29.1.2007 0:54
Kirjoittanut LaPiVo
Vai että oikeen rave...;) ettei vaan olis cts

ViestiLähetetty: 29.1.2007 21:59
Kirjoittanut juhaza..
Kesällä sain tt-pyörällä pyörän mittariin n. 178km/h ja Sigmaan 149,8km/h. tosin syssyllä kun avasin pytyn, niin oli männästä pakopuolelta lähtenyt n. 2cm siivu männänrenkaiden välistä...pyörällä ajettu vajaat 8tkm :D

ViestiLähetetty: 29.1.2007 23:24
Kirjoittanut _qvarnis_
LaPiVo kirjoitti:Vai että oikeen rave...;) ettei vaan olis cts

ViestiLähetetty: 29.1.2007 23:31
Kirjoittanut Tinba
_qvarnis_ kirjoitti:
LaPiVo kirjoitti:Vai että oikeen rave...;) ettei vaan olis cts

rave ja cts, kyllä! :)


että molemmat.. :D

ViestiLähetetty: 29.1.2007 23:33
Kirjoittanut _qvarnis_
Tinba kirjoitti:
_qvarnis_ kirjoitti:
LaPiVo kirjoitti:Vai että oikeen rave...;) ettei vaan olis cts

ViestiLähetetty: 29.1.2007 23:57
Kirjoittanut Swingi
aijaa rave tekee cts merkkiä?

ViestiLähetetty: 30.1.2007 0:02
Kirjoittanut Team Moisio
_qvarnis_ kirjoitti:
Tinba kirjoitti:
_qvarnis_ kirjoitti:
LaPiVo kirjoitti:Vai että oikeen rave...;) ettei vaan olis cts

rave ja cts, kyllä! :)


että molemmat.. :D


no cts merkkinen rave jos on nii tarkkaa ;)
Cagivan koneessa oikein Rotaxin säädin(Rotax Adjustable Variable Exhaust) vai? :D Vai onko sittenkin ihan eri laite kyseessä? RAVE ei ole mikään yleisnimitys pakoaukonsäätimille.

ViestiLähetetty: 30.1.2007 0:08
Kirjoittanut Viljo||
Voin selvittää Qvarnikselle.
RAVE on Aprilian pakoaukonsäädin.
CTS on Cagivan pakoaukonsäädin.
RAVE = Rotax Adjustable Variable Exhaust, joka vapaasti suomennettuna On Rotaxin säädettävä muuttuva pakoaukko, eli pakoaukonsäädin.

CTS = Cagiva Torque System, eli Caciva vääntö zydeemi, on Cagivaan tarkoitettu pakoaukonsäädin.


Ero johtuupi siitä, että erimerkkisissä pyörissä koneet ovar erimerkkiset, ja jokaisen merkin kone on erilainen, ellei jonkunlaista asiakastoimintaa ole.


Ensi jaksossa opetellaan vaihtamaan tuning-tyyppiset venttiilinhatut.

ViestiLähetetty: 30.1.2007 0:25
Kirjoittanut _qvarnis_
Viljo|| kirjoitti:Voin selvittää Qvarnikselle.
RAVE on Aprilian pakoaukonsäädin.
CTS on Cagivan pakoaukonsäädin.
RAVE = Rotax Adjustable Variable Exhaust, joka vapaasti suomennettuna On Rotaxin säädettävä muuttuva pakoaukko, eli pakoaukonsäädin.

CTS = Cagiva Torque System, eli Caciva vääntö zydeemi, on Cagivaan tarkoitettu pakoaukonsäädin.


Ero johtuupi siitä, että erimerkkisissä pyörissä koneet ovar erimerkkiset, ja jokaisen merkin kone on erilainen, ellei jonkunlaista asiakastoimintaa ole.


Ensi jaksossa opetellaan vaihtamaan vaihtamaan tuning-tyyppiset venttiilinhatut.

ViestiLähetetty: 30.1.2007 11:56
Kirjoittanut Peltsii|
juhaza.. kirjoitti:Kesällä sain tt-pyörällä pyörän mittariin n. 178km/h ja Sigmaan 149,8km/h. tosin syssyllä kun avasin pytyn, niin oli männästä pakopuolelta lähtenyt n. 2cm siivu männänrenkaiden välistä...pyörällä ajettu vajaat 8tkm :D



Itellä meni freccia sigmaan noin 174kmh parhaillaan, mittarissa vajaat 200..

tekniikkana 66650E sylinteri, 1.1mm laskettu #2 kansi, 1-renkainen wiseco, 38mm dellorto, polinin ilmanputsari, crc perf. sp kit europe putki, 7 vaihteinen laatikko.

Väleinä 14/41 ja kiersi 12000rpm seiskalla