Sivu 67, 69:sta

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 3.8.2014 16:07
Kirjoittanut JusHond
Onko nuista Mitakan sylintereistä mihinkään? :D Onko ne laadukkaita vai porsiiko heti? :lol:

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 25.9.2014 13:12
Kirjoittanut SaleB22
Hussella on ajettu nyt 26tonnii ja nyt olis rempan aika. Niin mitä kaikkea pitäis vaihtaa männän lisäks? Jos joku kiltti ihminen vois tehdä selkeän listan mitä pitää ostaa. :roll:

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 5.10.2014 11:53
Kirjoittanut Tomppez
No ainakin
-petilaakerit
-Kampiakselin neulalaakerit,Myös kellotus pitää kampiakselille tehdä kun se on purettu ja kasattu.
-Kytkinlevyt ja jouset
-kannattaa tsekata myös vaihteiston laakerit,Ja nekin vaihtoon jos vaikuttaa väljällä.
-Sekä tietenkin kaikki Stefat ja tiivisteet.

yleensäkään ei tarvii noilla kilometreillä muuta tehdä kun laakeroida alakerta

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 8.11.2014 13:31
Kirjoittanut ilmari86
Kuinkas kauan jammun alakerralla ajaa laakereita vaihtamatta. Entäs alumiinini pinnotettu pytty, eli täytyykö hoonata kun vaihtaa männän tai voiko ees hoonata, iha vaan että osaisin ostaa oikeen kokosen männän?
Kiitti kaikille vastajille

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 18.11.2014 17:09
Kirjoittanut kilikoli62
Mietin tässä, että millonka omaan husseen (sm) pitäs alakertaa rempata? 14tkm ajettu alakerralla, josta muutama tuhat a1 (vaikuttaako?) Ja mitä osia pistelen uusiks jos tarvii? kiertari, laakerit, stefat?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 19.5.2015 22:26
Kirjoittanut HusQ_125
Osaisko kukaan kertoo mistä sais ostettuu husseen(SM) tasapainoakselin "tuplarattaiden" välisiä pieniä jousia?Alko nimittäin tyhjäkäynnillä nii helvetin moinen kolina kuuluu ja kun vähä purki ja tutkiskeli nii oliki hammasrattaiden väliset jouset aivan palasina :D

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 24.5.2015 16:47
Kirjoittanut Aap-
Nyt tarviis jelppiä!
Onko jotain merkitystä miten päin Polinin 154cc mäntään tulee männänrenkaat? Renkaissa ei ole mitään merkkiä, joten en tiedä yhtään miten nuo laittas... Voisko ne olla symmetriset eli kävis molemmin päin? :roll:
Kyseessä siis Aprilia mx 125:n tuleva mäntä.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 6.6.2015 16:24
Kirjoittanut make.98
Onko kellää tietoo missä voi pyttyä hoonauttaa Tampereen lähistöllä? En iha varma oo tuliko oikeeseen ketjuun viesti mutta tuli kumminkin. :D

Oks tää 1t ajettu mäntä? Myyjä ainaki nii väitti kivenkovaa :D :lol:

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 6.6.2015 18:09
Kirjoittanut -Zone-
Liian pieni pääsuutin on ainakin ollut, Tuo on tuttu näky jos laittaa tehoputken, mutta ei suurenna pääsuutinta, Kyllä sillä hetken ajelee ennen kuin tulee mäntään reikä läpi saakka.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 14.7.2015 22:44
Kirjoittanut Mäkistation
Tod. näk. myös neula ollut liian alhaalla, lisätään vielä soppaan liian kuuma tulppa niin johan alkaa sulaa. :D

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 15.7.2015 0:10
Kirjoittanut Jagroan
Aika hurjan näköinen mäntä.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 5.8.2015 18:45
Kirjoittanut wsx
Moro kertokaas saako kampiakseli heilua vähän kytkimen puolella ylös alas vaihdoin molemmat runkolaakerit ja se heiluu vähän, mutta kun laittaa sen hokin mitä vasten stefa tulee niin ei heilu enään. kampiakselilla ajettu joku 400h. Pyörä tärisee aikas paljon. kyseessä ktm exc 125 -09.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 7.8.2015 15:56
Kirjoittanut tagatubos
Athenan sylinterisarjasta...
DT oli leiponut pyörän aiemmalla omistajalla kiinni 4 000 km ajetulla paketilla ja tänään mittailtiin heittoja, sekä etsittiin leipomiselle syytä.
Sylinterinkansi oli ihme kyllä suora, mutta itse sylinterin yläpinta ei!
Moottorikoneistaja epäili, että sylinterin yläpinta oli valmiiksi paikoin hieman killissä ja syy leikkaukseen tapahtui tämän seurauksena. Eli paineet jäähdytyskanavaan, vedet pihalle ja mäntä rusinaksi.
Myös pinnapultit olivat osin käsin pyöriteltävissä.
Tarkastakaa uudesta sylinteristä ja kannesta pintojen suoruus ja varmistakaa pinnapulttien paikallaan olo!

Onneksi Ahtenan sylinterissä oli sen verran vahva pinnoite ja tuuria matkassa, ettei tarttenut heittää sylinteriä romukoppaan... hapotuksen jälkeen paljastui vielä käyttökelpoiseksi yksilöksi.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 31.5.2016 17:21
Kirjoittanut tani01
Hei, hiukan apuja kaivattaisiin! Elikkä pyöränä on dt 125x vm.05 pyörä ja koneremonttia olen tekemässä ensimmäistä kertaa, koska pyörä leipoi kiinni. Muutama kohta tuli vastaan moottoria purkaessa.

1. Konetta purkauessa huomasin, että kuvassa ympyröimä osa puuttuu: Kuva
Omasssa pyörässä siis tilanne:
Kuva pitääkö kyseinen osa siis kuitenkin olla?

2. Myös nämä rattaat puuttuivat, liittyvätkö jotenkin käynnistyspolkemineen? omassa pyörässä siis vain sähköstartti.
Kuva

Kiitos vastauksista etukäteen!

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 1.6.2016 21:30
Kirjoittanut Mäkistation
Eli joo.

1. Tuo pellinpala toimii jonkinlaisena stefan paikallaanpitäjänä, periaatteessa sitä ei välttämättä tartte mutta hyvähän se olisi olla sielä olemassa.

2. Kyllä, noi rattaat ja akseli kuuluu käynnistinpolkimeen, valkoinen muovinen pikkuratas käyttää kierroslukumittaria.