Sivu 68, 69:sta

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 1.6.2016 21:30
Kirjoittanut Mäkistation
Eli joo.

1. Tuo pellinpala toimii jonkinlaisena stefan paikallaanpitäjänä, periaatteessa sitä ei välttämättä tartte mutta hyvähän se olisi olla sielä olemassa.

2. Kyllä, noi rattaat ja akseli kuuluu käynnistinpolkimeen, valkoinen muovinen pikkuratas käyttää kierroslukumittaria.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 9.6.2016 22:54
Kirjoittanut VilleM1
Täälläkin apuja tarvittais, eli koneen kasaamisen jälkeen kytkimen vipu on tunnoton, löysä. Enne kytklnta sai painaa kunnolla pohjaan,mutta nyt ei, mistä siis johtuu? Jäikö joku juttu huomaamatta kasauksen yhteydes? :s avasin jo kytkinpuolen ja koitin vähän katsella,mutta mitään apua ei ollut

E:ja kone dt 125x

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 10.6.2016 14:55
Kirjoittanut 19jonsku
Kytkimen säädöt tai sit sulla on pudonnut kytkimen akselin sisältä kuula. Itellä kävi näin :D

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 10.6.2016 22:24
Kirjoittanut VilleM1
Avasin ja tarkasin kaikki osat räjätyskuvien mukaa ja kaikki oli tallessa kuulaa myöten. Tarkemmin katsottuna huomasin, että koko kytkinpaketti kytkinlevyineen ei edes liiku vaijerista painaessa :eek: menee jo mystiseksi :s miten säädöt tehdään?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 12.7.2016 23:38
Kirjoittanut AtteKahkonen
En oo varmasti eka joka kysyy mutta kuinka usein männän kokoa kannattaa suurentaa ja pyttyä porauttaa? :lol:

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 14.7.2016 14:58
Kirjoittanut Höspö
Itse vaihtaisin männän ja porauttaisin siinä 8-10tkm välein jos pyörällä tulee räppäiltyä kaupungissa ja pommitettua "suljetulla alueella" paljon ;)

Joskus voi selvitä myös pelkällä männän vaihdolla jos pytyssä ei ole syviä naarmuja tai vanhat hoonausjäljet näkyy vielä, 400-600 hiomapaperilla ristiin rastiin kun kevyesti hioo kiillottuneet kohdat niin pitäisi olla hyvä 8)

Mulla on tossa vehkeessä männät kestäneet vähän vaihtelevanlaisesti, proxi kesti 10 500km kunnes napsahti pala irti tyhjäkäynnillä, taisi olla liian väljäksi porattu 6satkun välykselle kun oikea on 4,5-5 niin kolisteli sitten myöhemmällä iällään kruunusta palan irti, moposportin silloin 40e maksanut made in taiwan tzr mäntä kesti 4 tonnia kunnes päätti motarilla leipasta oikein kunnolla, mäntä irtosi vasta kun heitti kutoselle ja työnsi pyörää takaperin ja päästi kytkintä, mäntään suli kunnon kuoppa ja tulpan elektrodi taisi mennä samassa poikki :lol:

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 21.4.2017 13:44
Kirjoittanut Miehistä_Miehin
Mitkä laakerit tarkalleen ottaen vaihdatte vain petarit ja siihe stefat vai muitakin?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 22.6.2017 17:37
Kirjoittanut MaseOY
Hyvää päivää. Ostin taannoin klassikko vespan vuodelta -65 johon oli kunnostuksen yhteydessä lyöty uusi piaggion 125 kuutionen nelivaihteinen mylly. Se sitten päätti tovi sitten leipoo ja nyt oon saanu kalenteriin hinattua aikaa. Ongelma vaan on että mulla ei ole hajuakaan mikä mylly kyseessä muutakun tekniset tiedot. Uudet runkolaakerit ja männän se vaatis. Tietääkö joku näkeekö moottorin mallin jostain moottorin lohkoissa olevasta numerosta. Meen ens viikollä käymään paikallisessa piaggio liikkeessä kyselemässä mutta olis hyvä tietää mitä etsiä. Kiitos avusta ja aurinkoista juhannusta

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 20.11.2017 21:46
Kirjoittanut Niksu01
Juu elikkäs elamäni ensimmäinen koneremppa tulossa ja kyseessä on '90 suzuki ts 125 r. 2 tahteja ei oo muutenkaan tullu rempattua, mutta kiinan monkeyhyn on jotain 70cc asennusta ym pääasiassa, kerran tuli siitäkin kone leväytettyä kun piti lohkosta reikä paikata mutta mitään stefoja tai laakereita ei tullut vaihettua tuolloin. Eli jotain kokemusta on, mutta ei niinkään näistä 2t pyöristä. :nolo:
Kaikenlaiset vinkit on tervetulleita ja ihan perus asiat tiiän eli kuvia (sekä kameralla että räjäytyskuvia), osia ei samaan kasaan ja aikaa pitää varata. Eikä tietenkäään säästää missään (esim. kampuranlaakereissa) ettei joudu uutta remonttia heti suorittaa ;)
Ja ei tosiaan näitä kaikkia yli 60 sivua jaksais millään lueskella :roll:
Ei ihan joka paikasta löydy noita tessun kampuroita, niin mitä osia kampuroista kuluu, että riittääkö laakerit, kiertokankisarja ja tasapainotus

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 19.4.2018 13:05
Kirjoittanut UpperCloud
Ei nyt suoranaisesti liity topiciin mutta paljonka veikkaisitte merkkiliikkeen velottavan pienehköstä vaihteistoremontista?

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 15.5.2018 12:13
Kirjoittanut Riajumiez
Miten saisi parhaiten tsekattua onko kiertokangen tai kampuran laakerit lopussa? Kone kun pitää outoa, melko hiljasta naputusta/kohina ääntä tyhjäkäynnillä.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 14.6.2018 21:08
Kirjoittanut Simppaa_
Mitä lähtisitte vaihtamaan 76h sitten konerempatusta koneesta jossa kampuran alapään neulalaakeri narahti kiinni? Itse kiertokanki laakereineen tottakai, mutta entä runkolaakerit? Löi nimittäin koneen jumiin.

Cagiva Mito männänvaihto

ViestiLähetetty: 11.9.2019 16:07
Kirjoittanut keräsenpoika
Moro, mun pitäis tilata uus mäntä evo 2 mitoon 200C-kannelle. En tiiä minkä kokosen männän tilaan, A, B vai C?

Tällanen olis siis ostoslistalla: https://www.moto-hame.fi/cagiva-mito-wssner-kupulaki-p-12325.html

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 11.9.2019 16:59
Kirjoittanut vantic
Sun pitää mitata sylinteri, tai viet sen liikkeeseen ja ne mittaa ja tilaa oikean kokosen männän.

Re: 2T kevytmoottoripyörän koneremontti

ViestiLähetetty: 11.9.2019 17:24
Kirjoittanut keräsenpoika
vantic kirjoitti:Sun pitää mitata sylinteri, tai viet sen liikkeeseen ja ne mittaa ja tilaa oikean kokosen männän.


Ei viittis heittää 100 euroa tarkkuusmauseriin, saiskohan jostain lainattua? Mitähän se maksais jos veisin pytyn liikkeeseen ja pyydän mittausta?