2T kevytmoottoripyörän koneremontti

TRUIJO
Pyörä:
1000 Fizzeri, Kemexi, Itzari, PeeVee.....
Paikkakunta:
Kisko
Liittynyt:
2.4.2006 17:04

ViestiKirjoittanut TRUIJO » 11.5.2007 1:57

mikaman kirjoitti:
TRUIJO kirjoitti:Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.

Toivottavasti tuossa on yksi nolla liikaa :D


Ei, vaan siitä puuttui vielä yksi :D:D
Ari89
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
5.4.2006 17:10

ViestiKirjoittanut Ari89 » 11.5.2007 12:36

Vanhalla laakerilla olen minä lyöny jotain laakereita paikoilleen... Ja näin viimeksi viikko sitten eräs laakerikauppias neuvoi myös. Ne erikoiset mutterit kytkimestä ja tasapainoakselista löin isolla meisselillä ja vasaralla irti... Olisi hyvä uhrata meisseli ja pyöristää sitä kärkeä, jos mahdollista, niin ei kärsi se mutteri.
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 21.5.2007 18:10

Kuuluukos muuten runkolaakereihin laittaa laakeri-logtaittia vai kuuluuko sen toimia ilman?
julpero
Pyörä:
Kawasaki kx450 ilman mottia
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
17.11.2005 18:43

ViestiKirjoittanut julpero » 21.5.2007 19:36

tiukka sovitushan niissä on ja toimii ilman....
Korjaamo Roivainen tmi Tehdään metallitöitä ! ym osia Mp
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 21.5.2007 23:22

julpero kirjoitti:tiukka sovitushan niissä on ja toimii ilman....

selevä
MotoRider
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
26.7.2004 17:29

ViestiKirjoittanut MotoRider » 23.5.2007 20:51

Läpä kirjoitti:Tuli talven aikana rempattua näsän kone kokonaan. Eli kaikki laakerit, tiivisteet ja stefat vaihoin. Petilaakerit rahisi jo aika uhkaavasti ja oli väljää, vaikka oli kilometrejä tullut noin 28tkm. Laakerit saa hyvin paikalleen lyömällä laakerin ulkokehän kokosella putkella laakeria riittävän suurella lekalla. Ja ainakin näsään meni ilman lohkon lämmittelyjä. Kytkinkruunun ja tasapainoakselin päissä oli ihmeelliset mutterit joihin jouduin tekemään itse avaimen, mutta muuten homma meni hyvin.
Vanhat laakerit lienee hyvä välikappale tohon lyömiseen. CRC:ltä löytyy ainakin jotain kylmäspraytä.
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12

ViestiKirjoittanut N_iksu » 25.5.2007 13:16

Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.
hondafani
Paikkakunta:
konnevesi
Liittynyt:
18.8.2006 11:10

ViestiKirjoittanut hondafani » 25.5.2007 22:05

N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.
kyllä se näin on ja vähän ehkä näinkin!
N_iksu
Pyörä:
Suzuki GSX
Paikkakunta:
Luumäki
Liittynyt:
29.6.2006 15:12

ViestiKirjoittanut N_iksu » 26.5.2007 0:57

hondafani kirjoitti:
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.

Juu... Ei se varsinaisest leiponu, molemmat männänrenkaat oli ainakii kolmessa osassa, männässä ja pytyssä kunnon naarmut. Voiks konetta "ravistella" väärinpäin et jos kampikammios on männänrenkaan palasia tai muuta paskaa nii ne tulis ulos?? Niin ja kampura tuskin on kiero.
Kuva männästä http://www.corrie.fi/users/niko.sorsa/rikki.jpg
hondafani
Paikkakunta:
konnevesi
Liittynyt:
18.8.2006 11:10

ViestiKirjoittanut hondafani » 26.5.2007 11:36

N_iksu kirjoitti:
hondafani kirjoitti:
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.

Juu... Ei se varsinaisest leiponu, molemmat männänrenkaat oli ainakii kolmessa osassa, männässä ja pytyssä kunnon naarmut. Voiks konetta "ravistella" väärinpäin et jos kampikammios on männänrenkaan palasia tai muuta paskaa nii ne tulis ulos?? Niin ja kampura tuskin on kiero.
Kuva männästä http://www.corrie.fi/users/niko.sorsa/rikki.jpg


voihan sitä tietty ravistella ja vaikka puhistas paineilmalla niin sitten ainakin lähtee, mutta aika usein ne menee pakoaukon kautta pois.
kyllä se näin on ja vähän ehkä näinkin!
Eräsyksi
Liittynyt:
24.5.2006 22:07

ViestiKirjoittanut Eräsyksi » 26.5.2007 12:14

N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.

No mulla paloi mäntään reikä kun kävi liian laihalla, niin männän palasia oli aika paljon kampikammiossa. Irrotin moottorin ja laitoin bensaa kampikammioon ja vähän pyörittelin konetta ja sitten käänsin toisinpäin ja männänpalaisa ja jotain metallihilettä tuli tosi paljon eka kerralla. Sitten toistin saman homman varmaan väh. 10 kertaa. Tein myös sillain, että laitoin 2t öljyä kammioon ja pyöritin ja poimin sormilla männänpalasia, jotka oli tarttunu akseliin. Lopuksi odotin että kammio on täysin kuiva ja puhalsin paineilmalla sinne.
Sain lähestulkoon kaikki palaset pois, mutta kerran hävis kipinä ja kun katoin tulppaa, niin kärkien väliin oli joutunut männänpalanen :) Mutta muuten on tullut jo 4tkm ilma ongelmia.
t|m|
Liittynyt:
2.8.2005 9:56

ViestiKirjoittanut t|m| » 26.5.2007 23:30

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/29043
Nii tota mikäs olis homman nimi? :D
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56

ViestiKirjoittanut Betaversio » 26.5.2007 23:36

Laihalla, sytkä aikaisella, tai liian kuuma tulppa. Laita aluksi numeron-kaksi viileämpi tulppa ja koeaja. Tarkista, että ei käy laihalla. Sitten koeaja. Jos et osaa ite, liikkeessä osaavat varmasti. Lykkyä pyttyyn. :)
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
-Epeli
Paikkakunta:
Mynämäki
Liittynyt:
5.7.2005 22:04

ViestiKirjoittanut -Epeli » 27.5.2007 0:00

Betaversio kirjoitti:Laihalla, sytkä aikaisella, tai liian kuuma tulppa. Laita aluksi numeron-kaksi viileämpi tulppa ja koeaja. Tarkista, että ei käy laihalla. Sitten koeaja. Jos et osaa ite, liikkeessä osaavat varmasti. Lykkyä pyttyyn. :)

Voisko vesi palotilassa tehä tommosta
ripetsu
Pyörä:
yamaha tzr-rr ja ktm sx 125
Paikkakunta:
vehmersalmi/kuopio
Liittynyt:
23.4.2005 21:46

ViestiKirjoittanut ripetsu » 28.5.2007 21:31

mikähän vois olla vikana kun toinenrunko laakeri kuluttaa kampi akselia ?? laakeri ei ole juminu eli siitä ei varmaan ole kyse.tuli mieleen että voisiko johtua siitä että kampiakselin eri puolet eivät olisi suorassa toisiinsa nähden ja siitä johtuen toinen puoli vispaa toi jotain ?? olisi hyvä jos sais jotain vastausta niin pääsis kokoamaan moottorin..kiitos