Sivu 97, 104:sta

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.1.2016 0:24
Kirjoittanut MopoDUDE
Mietin tässä sitä vaan kun kaikki puhuu että A1 tehoinen 2t jää A1 nelareille, mutta mun kaveripiirin nelarit ei oo viel päihittäny niin kiihdytyksessäkään kun huipuissakaan :roll:
Sitte se vielä että poistuuko toi kierrosrajotin jos poraan cdi:n? kun mulla tosiaan iha A1 tehoissa ja ihan selvä rajotin siinä 11k rpm kohilla.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 30.1.2016 1:42
Kirjoittanut MiQuZiX
Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 31.1.2016 23:14
Kirjoittanut MopoDUDE
MiQuZiX kirjoitti:Aika kevari kohtaista jääkö vai eikö jää nelareille, mutta kuka hullu näitä räsiä nyt a1 tehosina pitää? Ja se rajotin rupee jo 7-8k rpm kohdilla rajottaan. Ja eipä nää nyt 12krpm paljon enempää kierräkkään tiemmä. Noh, boksin poraus ainakin on helppoa jos sitä nyt muka ei ole porattu. Eikä ole järin riskialtistakaan.

Joo tarkotus on ollutkin pistää TT:ksi mutta se pitää vielä kysyä, että onko välttämätöntä porata sitä boksia jos pistää rave kakkosen?(todennäköisemmin kyllä ykkönen tulee kiinni joten poraan kyllä) kun sehän ei mitään ohjauksia tarvii, vai meneekö jokin asia ns. vituiks? :D
Ps. 7-8k rpm rajotin :eek: ite en oo semmosiin lukemiin törmänny missään kevarissa

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 0:14
Kirjoittanut MiQuZiX
Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.

Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

07-09 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 12:03
Kirjoittanut ma$$i
UM räsien sähköissä on se ecu systeemi, jonka ei pitäisi mitenkään rajoittaa :roll: ecun porauksella aktivoidaan ns TT mode eli ecu alkaa syöttää sähköä rave 1 liittimille

VM räsissä oli se hyppylankasysteemi joka rajoitti 7-8k kierroksilla. Ja ne vanhoilla sähköillä olevat räsät vaatii erillisen ohjausboksin ravelle. Hyppylangan katkasu poistaa rajottimen vm sähköissä

Ja se boksi kannattaa porata vaikka laittas rave2

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 18:17
Kirjoittanut MopoDUDE
MiQuZiX kirjoitti:Niin minkäs vuosimallin räsälle ajelet? -07 eteenpäin porattavalla boksilla ja siitä vanhemmat eivät edes omaa rajoitinta. Ja muistaakseni itsellä ainakin rajoitti siellä 7-8k paikkeilla. Ja suosittelen lämpimästi sen poraamista. Sen jälkeen tukkii kolon vaikka jollain silikoonilla kosteuden sisään pääsyn estämiseksi.

Kannattaa mennä tutustumaan oman vuosimallin pyörään tuolta tietopankin kautta!
99-06 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

07-09 http://www.motot.net/wiki/Aprilia_RS_12 ... tehotietoa

Tuolta löytyy kaikki tarvittava tieto.

09 Vuosimallia on eli um ja rajotin laulaa vasta siinä 11k rpm.
eikös tota hyppylanka systeemii oo uudenmallin pyörissä? :eek:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 20:54
Kirjoittanut ma$$i
Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 21:23
Kirjoittanut eQ123
Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 22:08
Kirjoittanut MopoDUDE
ma$$i kirjoitti:Ei sulla siinä mitään rajotinta ole, ei rotax oikeastaan kierrä pidemmälle ku 11-12k. Tosi yläkiertosella putkella voi mennä 12-13k.
Onks sulla siis vakiopyörä?
Ja hyppylanka systeemi on tosiaan vm sähköissä. Um sähköissä ei rajotinta ole, ainoastaan tuo ecu jonka poraus aktivoi sen tt moden

Täysin vakio ja sen kuulee selvästi kun rajotin hakkaa :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 22:16
Kirjoittanut ma$$i
Kaksnelikantti kirjoitti:Kylläpä se niin vaan on että uudemman mallin rs:tä löytyy se rajoitin juurikin siitä ~11k kohdilta, ja se poistuu poraamalla ecuun se reikä.

No johan tulee ristiriitasta tietoa :eek: , en ala asiasta väittelemään, mutta näin minulle neuvottiin rotaxin omasta päästä. Eikä ex rotaxissa mitään rajotinta ollut kun mulle 100% vakiona tuli ja aloin tt:ksi laittelemaan

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 1.2.2016 22:38
Kirjoittanut MX_125
Voitko ladata jonkun videon vaikka youtubeen haluaisin kuulla miltä kuulostaa kun 2T laite vedetään rajottimelle. Näissä ei kyllä mitään rajoittimia pitäisi olla, ja enemmänkin moottorin fyysiset ominaisuudet (isku ja poraus) vaikuttavat näihin huippukierroksiin. Rotaxin 122 moottoria ei ole muutenkaan tarkoitettu yli 12k kierroksille.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 2.2.2016 22:32
Kirjoittanut eQ123
Rajotin niissä kummiskin on ja se on varma :) Jos MopoDUDElla olisi mahdollisuus pistää videota niin kuulisi toisetkin sen.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 4.2.2016 20:46
Kirjoittanut MopoDUDE
Joo voisin yrittää laitaa videota joku päivä.
Pyörä on ollut luonnollisesti talviteloilla joten käynnistys voi olla vähän hankalaa :roll:

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 14.3.2016 22:19
Kirjoittanut Apikkapikka
onkos kellään kokemuksia tollasesta tyga performance putkesta kyseiseen pyörään?
http://tyga-performance.com/site/produc ... cts_id=952

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiLähetetty: 17.3.2016 17:01
Kirjoittanut MopoDUDE
En nyt pysty toistaiseksi pistämään sitä lupaamaani videota rajottimesta, mutta löyty tommonen kotimainen keulimis video jossa rajottimen kuulee. :D
https://www.youtube.com/watch?v=1xrhWlDndHI