Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 27.5.2013 0:09

Ostat yläkiekkasemman putken :D
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
tinuxi
Liittynyt:
27.8.2011 10:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tinuxi » 27.5.2013 0:47

Mitä ootte tehny tuolle kaasutunnistimelle joka liikkuu luistin mukaan se ''vipu'' sisällä? koska laitoin 34mm kaasarin kiinni ja sain säätöihin normaalisti mutta sitten 6 vaihteella rupeaa pätkimään täyskaasulla :roll: mikä sitä vaivaa? pitääkö se anturi ottaa pois kokonaan vai mitä tehdä? vireinä: polini 154, tt putki, rave 1 ja tuo 34 lortto
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 28.5.2013 21:22

tinuxi kirjoitti:Mitä ootte tehny tuolle kaasutunnistimelle joka liikkuu luistin mukaan se ''vipu'' sisällä? koska laitoin 34mm kaasarin kiinni ja sain säätöihin normaalisti mutta sitten 6 vaihteella rupeaa pätkimään täyskaasulla :roll: mikä sitä vaivaa? pitääkö se anturi ottaa pois kokonaan vai mitä tehdä? vireinä: polini 154, tt putki, rave 1 ja tuo 34 lortto


Ja jos joku viittis neuvoa sen kaasuanturin (tps) asennuksen niin olisin kiitollinen.
Tartso
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 30.5.2013 12:41

Pitääkö arrowin laiton jälkeen mennä riehumaan kaasarin säätöjen kanssa?

Pyörässä oli aiemmin kiinni kuriton vakioputki.

edit: -Ja tietysti tt-hilppeet kaasarissa
Jonimania
Liittynyt:
8.1.2013 1:16
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jonimania » 30.5.2013 13:31

mitenkäs tuo tulpan vaihtaminen? kun pyörässä on rajoittamaton vakioputki rave ja rajotin porattu pitääkö vaihtaa tulppa lämpöarvoon 10?
tinuxi
Liittynyt:
27.8.2011 10:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tinuxi » 30.5.2013 15:17

Jonimania kirjoitti:mitenkäs tuo tulpan vaihtaminen? kun pyörässä on rajoittamaton vakioputki rave ja rajotin porattu pitääkö vaihtaa tulppa lämpöarvoon 10?


ite ainaki vaihoin. toimii kyllä vakiollakin, mutta suosittelen vaihtamaan ;) ei se maksa kun 10e ja kone remppa onki enemmän jos paskasti käy :roll: :P
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derton » 30.5.2013 17:00

Miten sen raven kuuluu toimia ko laittaa sähköt päälle vai kuuluuko mitenkään? Vai rupeaako toimiin vasta tyhjäkäynnillä. Porasin sen cdi:n ja kokeilin vain virrat päällä niin ei toiminnu.
Jö0nä
Pyörä:
3x Suzuki PV, Aprilia RX 125 -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.2.2009 11:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jö0nä » 30.5.2013 19:03

Rupee vasta tyhjäkäynnillä tekemään tarkistusliikettä.
tuomotk
Liittynyt:
5.5.2010 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tuomotk » 30.5.2013 21:46

Mites tollaseen 08 räsään viittii teharia (gianelli erityisesti kiikarissa) laittaa kun valmistajahan sanoo että ei sais laittaa kun tehtaan oman tt-putken? Onko jengillä 07 ja uudemmissa niitä tehoputkia miten ja mikä on siinä on ongelma ettei saisi muita putkia laittaa?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 30.5.2013 21:48

On uudemmissa tehareita käytössä. Ja valmistaja suosittelee aina omia putkiaan kuin jonkun toisen putkia, ei ole mitään ongelmaa.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
tuomotk
Liittynyt:
5.5.2010 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tuomotk » 30.5.2013 22:06

Mitäs toimenpiteitä sille takakiinnikkeelle pitää tehdä? kun tietopankin mukaan vanhempien mallien putket ovat takakiinnikkeistä hiukan erilaiset eli joutuu fiksaamaan?
Akii.k
Pyörä:
Aprilia MX 125
Liittynyt:
14.10.2011 14:04
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Akii.k » 31.5.2013 0:36

Minkälaiset säädöt teillä on noin 34mm kaasarin kanssa? Tämä vanhempi malli, eli ei ole sitä sitä alipainenippaa (en tiedä vaikuttaako säätöihin). Eli pyörä on aprilia mx 125, vm 06. Oon tilaamassa kaasaria PJME:ltä niin mietin että minkä kokosia suuttimia ostan sitten? Tällä hetkellä listalla on 155,158,160(on vakiokoko) 162,165. Onko noi riittävät? Ja tartteeko ostaa eri kokosia tyhjäkäyntisuuttimia, koko 40 tulee mukana. Eli tämä osa:
Kuva
Tartteeko esim tilata isompaa tai pienempää pilot jettiä? Kiitos jos joku viittis auttaa jolla 34mm kaasari. Ja ei ole sitä ilmanputsaritötsää ollenkaan, vaikuttaa kait vähän suuttimiin?
kek
Liittynyt:
30.7.2007 14:04
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut kek » 8.6.2013 12:10

Mistähän voisi johtua, että pyörä valuttaa bensat ulos? Vuoto tulee kaasuttimen pohjasta ja niistä letkuista, jotka roikkuu kaasuttimesta (hukkaputket?) Kaasutin on dellorto 28mm. Puhdistin kaasuttimen, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotoon. Onko aika uusia kaasutin?
Pyörällä on ajettu 33tkm, enkä tiedä onko kaasutinta uusittu tänä aikana.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut j|m| » 8.6.2013 15:14

http://www.mp-osat.fi/fi/varaosat/aprilia/125-cc/rx-sx-125-2008/sylinteri-kansi-manta-i

NPM alkanut näemmä myymään Athenan takomäntiä huokeeseen hintaan. Eikös noi takomännät oo hyviks ja toimiviks todettu ja Athenakin ihan laadukas merkki? Niin ja minkäs kokoista mäntää pitäs laittaa alkuper. tilalle ku ajettu sen 10tkm, josta TT:nä 8000tkm? Varmaankin orkkiskoko vielä toiseks männäks? :nörtti:
tom33
Liittynyt:
1.5.2012 22:11
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tom33 » 9.6.2013 1:34

mitä välityksiä te käytätte tt aprilioissa vm2002 kun itellä on tällä hetkellä 16 ja 39?