Aprilia RS125 viritys/tekniikka

hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 15.8.2012 18:52

martikaine_ kirjoitti:puristukset on ok mutta kipinä hyvin heikkoa, huomenna saa vasta pyörän amiskan hallista kotiin niin pääsee tutkimaan tarkemmin. niinkuin sytytys olisi vituralllaan, onkos tämä mahdollista?


On, jos puola tai se perseestä löytyvä ohjausboxi on mennyt rikki.

Päivitystä tohon mun sulanut mäntä ongelmaan. Alkaa vaikuttaa siltä että toi Xxracing kansi ois syypää.
Puristukset kuitenkin kasvoivat todella runsaasti tuon kannen kanssa, niin ei tainnut tarvita mitään muuta kuin kylmän ajokelin etta seokset menivät hieman laihemmalle ja kovan kiihdytyksen. :|

No jos vielä pelleilen tuon XxRacing kannen kanssa niin täytyy laittaa paksumpaa alatiivistettä, männän sulaessa kiinni oli 0,3mm paksu alatiiviste. Ehkä seuraavaksi suosiolla vakiokansi tai 0,8/0,5mm alatiiviste.. :roll:
Viimeksi muokannut hutilo päivämäärä 15.8.2012 19:17, muokattu yhteensä 1 kerran
martikaine_
Pyörä:
mbk x-limit -99 varastettu
Paikkakunta:
otanmäki, laukaa
Liittynyt:
24.11.2007 14:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut martikaine_ » 15.8.2012 19:15

onkohan nuilla osilla minkalainen hintahaarukka? pitää huomenna laittaa tänne lisätietoa kun saan tosissaan Roosan kotiin purettavaksi. kiitokset avusta tähän asti! ;)
"I'dont drink and drive I just smoke and fly" Peter tosh
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 15.8.2012 21:04

on ollu 9kk seisonnassa viime omistajalla.. lähti silloo käyntii ku sitä olin kattomas ja muutaman kerran sen jälkeenki joten tuskin se seisonta siihen enää vaikuttaa... ei oo mitää muovia ympärillä vaa nippusiteellä joku vaahtomuovikuutio siinä
hutilo
Pyörä:
Aprilia tuono 125 -03 ja Suzuki PV -94 ex.Gilera Smt -08
Paikkakunta:
Nummi-Pusula
Liittynyt:
25.10.2009 12:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut hutilo » 15.8.2012 22:16

Jesking kirjoitti:on ollu 9kk seisonnassa viime omistajalla.. lähti silloo käyntii ku sitä olin kattomas ja muutaman kerran sen jälkeenki joten tuskin se seisonta siihen enää vaikuttaa... ei oo mitää muovia ympärillä vaa nippusiteellä joku vaahtomuovikuutio siinä


Jaaha :D sitten koita etsiä vakioputsarikotelo, ja siihen pipercrossin suodatinelementti. Se on paras yhdistelmä. Myös jos bensa on vaikka vanhaa niin ei oikeen tykkää palaa niinkuin pitäisi.
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 17.8.2012 13:49

kappas vaan lähti käyntii kunnon putsauksella :) ongelmana enää on että kun pistää alle 4 tonnissa kaasun pohjaan nii sanoo vaa MOOOO ja meinaa sammua. Pitäisikö neula säätää yhden lovin alemmaks vai kokeilla ilmaruuvia säätää? Onko -07 räsässä seosruuvi?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 17.8.2012 14:18

Öö, no periaatteessa ilmaruuvi=seosruuvi, mutta taitaa olla tossa uudemmassa kaasarissa seodruuvi. Eli tuota, tk puolesta käy laihalla jos kaasun laitat pohjaan ja booaa, eli pyörität sitä seosruuvia auki päin, jolloin seos rikastuu, neula kannattaa nostaa jos ei korjaannu tuolla seosruuvin pyörittelyllä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 18.8.2012 14:35

kiersin "seosruuvia" auki 1,2,3 kierrosta nii kierrokset alkoi leijjua pahemmin kuin ennen ja jäi siihe 4k nii kauaks kunnes oli pakko sammuttaa :/ Eikö seosruuvi ookkin siellä kaasarin oikealla puolella takaapäin katsottuna?
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jönsky » 18.8.2012 16:51

Oma räsä "tukehtuu" kun laittaa kaasun samantein pohjaan kun kierokset on n.2500rpm, vähän aikaa nykii ja röpeltää ja sitten lähtee vetämään, ei tee jos laittaa kaasun hitaammin täysille. Voisko johtuu neulasta ? Nyt on K57 neula ja sokka ihan ylimmässä lovessa. K56 neulalla vois toimia paremmin, vai..?
Kaasari on siis 34mm VHSB.
E: K56 neulat ovat näköjää loppunu moposportilta, mistä sais sitte noita k56 neuloja?
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 18.8.2012 17:51

Jesking kirjoitti:kiersin "seosruuvia" auki 1,2,3 kierrosta nii kierrokset alkoi leijjua pahemmin kuin ennen ja jäi siihe 4k nii kauaks kunnes oli pakko sammuttaa :/ Eikö seosruuvi ookkin siellä kaasarin oikealla puolella takaapäin katsottuna?

Joo, on, kumma juttu kun senhän pitäs mennä rikkaammaalle :lol: Kokeilitkos kiinni päin.
Jönsky kirjoitti:Oma räsä "tukehtuu" kun laittaa kaasun samantein pohjaan kun kierokset on n.2500rpm, vähän aikaa nykii ja röpeltää ja sitten lähtee vetämään, ei tee jos laittaa kaasun hitaammin täysille. Voisko johtuu neulasta ? Nyt on K57 neula ja sokka ihan ylimmässä lovessa. K56 neulalla vois toimia paremmin, vai..?
Kaasari on siis 34mm VHSB.
E: K56 neulat ovat näköjää loppunu moposportilta, mistä sais sitte noita k56 neuloja?

Vois auttaa, ja veikkaan että auttaakin, ja en tiedä mistä muualta sais ku moposportilta.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 18.8.2012 18:53

En kokeillu ku oli melkee päässä
martikaine_
Pyörä:
mbk x-limit -99 varastettu
Paikkakunta:
otanmäki, laukaa
Liittynyt:
24.11.2007 14:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut martikaine_ » 19.8.2012 13:30

Noniin nyt on toinen rs haettu varaosiksi pihaan :lol: hei kertokaas mistä saan halvimmillaan sylinterisarjan tuohon räsään koska entinen leiponut, eBayssa näytti löytyvän 250 euroon mutta ei tiedä uskaltaako sieltä ostaa yleensäkään mitään?
"I'dont drink and drive I just smoke and fly" Peter tosh
Ablu
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 19.8.2012 16:12

Nonni isä oli sitten ottanu näin tylsänä sunnuntaipäivänä kaasarin poies ja saanu suuttimen vaihdettua, oli ihan jumissa. Arrowin mukana tulee kaksi sovitekappaletta, laitetaan pyttyyn kiinni ja putki siihen, kumpi siihen kuuluu, se pidempi vaiko lyhyempi? ja vielä yksi kysymys, onko tämä seosruuvi? http://aijaa.com/0057110741413
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 19.8.2012 17:10

Itellä taitaa olla pidempi siinä, en tiedä edes onko sillä väliä kumpi siinä on?
Ja tuo on tyhjäkäyntiruuvi, sen oikealla puolella imukaulaanpäin katsottuna on seosruuvi.
martikaine_ kirjoitti:Noniin nyt on toinen rs haettu varaosiksi pihaan :lol: hei kertokaas mistä saan halvimmillaan sylinterisarjan tuohon räsään koska entinen leiponut, eBayssa näytti löytyvän 250 euroon mutta ei tiedä uskaltaako sieltä ostaa yleensäkään mitään?

Pjme:ltä saa ilman kantta, mitakan sylkän+vertexin mäntäsarja+tiivisteet ~350e postikuluineen.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
linkki
Liittynyt:
24.7.2011 17:51
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut linkki » 19.8.2012 18:21

ny tartteis apua ton räsän kanssa, elikkäs käynnistyy hyvin ja pysyy tyhjäkäynnillä ja pitää metallista kolinaa kunnes lämmöt nousee yli 50, kolina loppuu, käy hetken täydellisesti ja sammuu. vielä 45 käy tyhjäkäyntiä kolinalla ja sit vaan alkaa hyytyä ja sammuu lopullisesti, mikä vois olla vikana? :o
DOGI
Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 19.8.2012 19:27

Elikkäs kohtasin pienmuotosen probleeman räsäni kans ku pistin rave 1 kiinni :D

Elikkäs ykkösvaihteel se nostaa sen säätimen ylös joskus 8-9 tonni välil ja toimii ilma ongelmaa, mut sit kakkosel (ja siitki ylöspäi) ku se ottaa piikin siin 7 tonnis nii tulee semmone tehovaje ja se ei otakkaa semmost kunno piikkii vaa kiihtyy tasasee tahtii ilma repäsevää piikkii D: alkuu ottaa piikin normisti mut sit ei kiihykkää nii hyvi enää 8 tonni jälkee ku säädin nousee ylös I: Onko vaa säädöis vikaa vai jotai muuta ? :s

Ja putkena siis arrow ja rave 1 kiinni ja räsä on 1996 vuosmallia eli rotax 123 koneel + välit 17/39 :D

Ja sanottakoon seki et sen vakion säätimen kans mikä on aina alhaal nii tuo kiihty reilusti kovempaa kakkosest eteepäi (jäi jopa TT husse ja TT MX tulemaa :DDD)