Aprilia RS125 viritys/tekniikka

SamPPaT
Paikkakunta:
The Laihia City
Liittynyt:
15.8.2011 21:26
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut SamPPaT » 13.7.2013 0:35

Hmm, tais löytyä syy räsän kulkemattomuuteen. Olin käyttäny kaverilta ilmaseks saamaa teboilin täyssynteettistä 2t öljyä, vaihdoin teboilin osasynteettiseen nii rupes toimiin paljo paremmin. Tiputin vielä seosbensan öljymäärän 3% -->2% Nyt kiertää 6. vaihteellakin sinne 10 000-11 000rpm. Nopeudesta en tiedä ku tuo mittari sekoolee jonkin takia, pitää varmaan joku päivä kattoa jos sais gps:llä mitattua.

Sitte rupesin miettimään jos ostais pjme:ltä sen HPI Duel curve CDI:n jos sillä sais vähä paremmin kiertämään 6. vaihteella
pastaraketti
Pyörä:
Aprilia rs 125 -99
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
21.2.2013 19:15
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut pastaraketti » 13.7.2013 0:44

Onko jossain myynnissä dellorton 38 kaasuttimelle yli 200 koon suuttimia(6mm samat suuttimet kun 34 kaasarissa)? Kun itse en ainakaan ole löytänyt mistään ja tarvetta olisi, koska pistin talvella 140 italkitin kiinni, ja entuudestaan oli jo 38 lortto ja arrowin putki. Ajoin tuolla kokoonpanolla (pääsuutin 200) sisäänajon ja sitten toisen tuhat kilometriä ihan reilulla kaasulla :D tuli purettua sylinteri ja huomasin männän laen olevan kuopalla (melkein siis sulanut) joten olisi tarvetta isommille suuttimille. Vai pitääkö vaihtaa kaasari merkkiä tai porata suuttimia isommaksi ?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 13.7.2013 13:08

jammu miäs kirjoitti:Niin ja jotta viestin pituus olisi liian pitkä kysyn jonne maisen kysymyksen: miksi räsäni ei keuli vireinä tt-putki rave 1 ja kaasarin tt-hilppeet. Kytkin pommista nostaa keulaa vähän jos nykäsee pirusti. MIstä vitusta tämä johtuu? pyörässä vakio välit onko se keulimiselle este?

Se vauhti pitää olla mittarista katottuna noin. 30km/h ykkösellä, sit vaan pikku kytkinpommilla, ei ees tartte nykästä kovaa niin nousee, eli kyllä se nostaa jos jaksat vähän aikaa harjotella.
Ja tuosta tyhjäkäynnistä niin ootko kokeillu isompaa tk-suutinta? Numeron tai 2 vois olla sopiva, mutta ei yhtään isompi.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Jesking
Liittynyt:
4.8.2012 0:52
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jesking » 16.7.2013 14:37

http://img560.imageshack.us/img560/3397/pe9u.jpg
onko tää kurilaippa vai TT laippa? kyseinen löyty iha käyttämättömänä osien joukosta ja vähä epäilyttää...
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Aap- » 16.7.2013 14:59

Ihan perus rave1 laipalta tuo näyttäs? :roll:
topisse
Pyörä:
Gilera RCR
Liittynyt:
3.10.2011 17:25
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut topisse » 16.7.2013 15:34

Kuinkas tarpeellisena pidätte kaasarin muiden tt hilppeiden vaihtamista kun laittaa täystehoseksi? Eli suuttimet luonnollisesti, mutta miten luisti ja neula, toimiiko vakiot, saako säätöihin? ja minkähän kokosesta suuttimesta suunnilleen niitä säätöjä kannattaa uuden mallisessa räsässä lähtee hakemaan, ja olihan se pääsuutin 6mm kierteellä? kun on nyt tullu joka suunnalta eri tietoo siitä suuttimen koosta...
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 16.7.2013 21:07

Sitä ei vissiin meinaa saada mitenkään ilman niitä muita tt-osia säätöihin, en kyllä tiedä, itellä oli todella vaikeaa saada niilläkään säätöihin. Mutta suutin oli itellä muistaakseni siinä 180-190 ja 6mm kierteellä on.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
bjusmsix
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 '95, Aprilia RS 125 '01, Pappatunturi '71
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 18:37
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bjusmsix » 18.7.2013 19:25

Sopiiko -00/01 räsän vaihteisto -06 malliin? Olen ostamassa kaks raatoa ja niitä pitäisi yhdistellä.
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110
jammu miäs
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
3.5.2012 21:40
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut jammu miäs » 18.7.2013 21:43

topisse kirjoitti:Kuinkas tarpeellisena pidätte kaasarin muiden tt hilppeiden vaihtamista kun laittaa täystehoseksi? Eli suuttimet luonnollisesti, mutta miten luisti ja neula, toimiiko vakiot, saako säätöihin? ja minkähän kokosesta suuttimesta suunnilleen niitä säätöjä kannattaa uuden mallisessa räsässä lähtee hakemaan, ja olihan se pääsuutin 6mm kierteellä? kun on nyt tullu joka suunnalta eri tietoo siitä suuttimen koosta...


On mahdollista saada säätöihin mutta riippuu pyörästä= kokeile ,jos haluat säästää rahaa! ittelläni on vuoden 09- pyörä pääsuuttimena on 165 ja neulana D32 eli vakio ja tt neulan välikoko plus se tt-luisti. Putki on tt putki mutta käy näillä säädöillä jopa vähän rikkaalla ja silti kulkee ja kiihtyy hyvin eli pyörät on YKSILÖITÄ ja säädöt pitää hakea. Tuo äskeinen tuli opittua kantapään kautta...
Jönsky
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jönsky » 1.8.2013 19:20

Onko miten paljon eroa tasalakimännällä kupumäntään verrattuna vetojen suhteen?
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
backyardsemtex
Liittynyt:
16.4.2013 23:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut backyardsemtex » 5.8.2013 18:27

topisse kirjoitti:
kek kirjoitti:Mistähän voisi johtua, että pyörä valuttaa bensat ulos? Vuoto tulee kaasuttimen pohjasta ja niistä letkuista, jotka roikkuu kaasuttimesta (hukkaputket?) Kaasutin on dellorto 28mm. Puhdistin kaasuttimen, mutta sillä ei ollut vaikutusta vuotoon. Onko aika uusia kaasutin?
Pyörällä on ajettu 33tkm, enkä tiedä onko kaasutinta uusittu tänä aikana.


kaasarista koho rikki?
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 5.8.2013 18:36

Jönsky kirjoitti:Onko miten paljon eroa tasalakimännällä kupumäntään verrattuna vetojen suhteen?

Sen verran eroa, että ei kannata sotkea niitä keskenään. Kupumäntä kupukannelle ja tasalaki tasakannelle.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
backyardsemtex
Liittynyt:
16.4.2013 23:08
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut backyardsemtex » 5.8.2013 20:37

miten saisin kaasarin kohoa pitivän tapin vedettä irti kun on niin tiukassa? ei meinaa millään tulla ulos? vinkkejä? kyseessä 28mm PHBH lortto aprilia rs 06:sesta
bansku69
Pyörä:
Husqvarna sm 125 -07
Liittynyt:
18.12.2010 18:49
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut bansku69 » 5.8.2013 21:07

olis pari kysymystä !
tuli hankittua säxä missä on arrowin putki,rave1 ja TT hilut kaasarissa.

mites onko ravessa mikä rikki jos vaijeri ei liiku pyörän käydessä mihinkää suuntaan? ja uus vaijeri on sisässä ja liikkuu kyllä kädellä kokeilessa. ja kierrokset leijuu jää siihen 4k kohille leijumaan kun kierrättää paikallaa, että oiskohan imu vuotoa?
Derton
Pyörä:
PV -90, Tunturi City -79
Paikkakunta:
Toholampi
Liittynyt:
28.12.2010 23:45
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Derton » 5.8.2013 23:08

Tarkista Solenoidin (mötikkä joka vetää vaijeria) liitännät ja että onko porattu cdi. Jos ei oo porattu niin rave ei liiku. Ja todennäköisesti liian pieni tk suutin taikka kokeile pyöritellä seosruuvia aukipäin.