Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 28.5.2018 22:48

Kisasähköissä ei ole pienintäkään järjenhiventä katukäyttöön, käytännössä se 300€ kankkulan kaivoon. Eikä niitä saa muutettua lataaviksi, ainakaan italkittejä. Samalla rahalla saa esimerkiksi pytyn portatuksi, scalvini/jolly putkiston tai jotain muuta millä on oikeasti merkittävä positiivinen vaikutus pyörän käyttäytymiseen.
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 28.5.2018 23:10

Ok, kiitos nopeasta vastauksesta entä sitten nuo adigen pwr2 läpät ja v force3. Onko jotain huomattaviakin tehoeroja??
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 29.5.2018 0:50

Molemmat omistavana voin sanoa että siitä vaan jos haluut heittää sen +200€ hukkaan. Vakioläpät riittää aivan hyvin, pistää vaikka adigen hiilikuituläpät vakiorunkoon jos sen hitusen paremman kaasunvastaavuuden haluaa. Adigen läppiä saa ebaystä.
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 29.5.2018 6:48

Selvä kiitoksia vastauksesta, taidan sitten vaan pitää nuo boyesenin läpät.
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 29.5.2018 9:14

Boyesenit vasta paskaa onkin, yleisesti kutsutaan tehonalennusläpiksi. Vaihda äkkiä pois, kuluvat aika paljon vauhdikkaammin myös kun oikeasti laadukkaat adiget. Yllättävää miten lasikuituläpistä on noin nopeasti kuluvat saatu tehtyä.
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 29.5.2018 14:23

No mahtaisko hiilikuitu läppälevyst tehdyt läpät wörtit, tai sitten pjme adige läpät?? Kun oli vakio läpistä lähtenyt pikku palanen jonka takia yläkertä sanoi itsensä irti ja boyesenin läpät tuli pyörän mukana. Tarkotus ois muutenki vähä projektoida tota pyörää.
Bc engineering on alkanu kuulemma tekemään 144cc "kisapyttyä" hintaa on 699€ ja monta tuntia menee porttauksessa, kuulostaa omaan mieleen ainakin ihan kivalta, vielä kun näkisi siitä dyno tulokset.
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 11:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut .Juho » 29.5.2018 17:26

Läpät ovat yksi ns. säätöosa, jolla voidaan vaikuttaa moottorista riippuen toki hyvinkin paljon sen toimintaan.

Mut vakio...melkein vakio (=kuristamaton, ei merkittäviä muutoksia tehtynä) kuitenkin toimii aika hyvin oli läpät sitte 0.25-0.35mm väliltä (hiilikuituiset), ettei käytännössä eroa oletettavasti paljoa tule koska moottorin käyttöalue on kuitenkin suhteellisin pienillä kierroksilla.

Yli 30hp saa aika helposti aprilian moottorista.
Kattelin et tuolla ym. 140cc pytyllä ja muilla palikoilla irtoaa aika kovia lukemia. Googlettamalla löytyy käyrät ja millä palikoilla ajettu dynossa. (bc engineering aprilia 140cc cylinder)

Jos tekisi oikeasti tehokasta moottoria, ni pyttyä saa jokusen kymmenen tunnin verran viilailla...ja ohjelmoitava cdi on välttämätön et siitä koneesta saa voimaa ja kierroksia reilusti enemmän.
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 29.5.2018 18:21

Kyllä oon kattonu just sitä bc engineering 140cc sylkkää ku siit tulee se vähä alle 40hp takanakilt jollyl v forceil ja 34mm kaasaril :seko: :seko:
Mut toi 140cc on vakiosta vaa porattu ja pinnotettu uusiks 57mm sen pako ja imupuoli ovat täysin koskemattomia ainakin näin kertoi bc engineering kaveri jolta olen rotaxin osista kysellyt ja paljasti että he ovat alkaneet tekemään myös 144cc versiota josta portataan sekä imu että pakopuoli joten luulis et potkuu löytyy.
Ittel tulee mäxää tekniikaks just toi bc engineering 144cc, 38mm keihin, avarrettu imukaula just tolle 38mm kaasaril, muokkailtu arrow, ehkä hieman kevennetty vauhtipyörä kun kesätöis sitä vois keventää ja jotku hiilikuitu läpät :seko:
Muutenkin kun tässä kesän aikana mäxää projektoin taidan tehdä siitä proju topicin tänne :lol: :lol:
Ja onneksi tääl on joku viisaampi joka tietää asioista jotain ja neuvoo/kertoo tietämättömimmille kuten Mx_125 ;)
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 29.5.2018 19:05

Ei kannata liikaa innostua kyllä tuosta BC engineeringin pytystä... HTM teki aikanaan samaa settiä(58mm+portattu+kansi+laippa) ja tekee vieläkin mutta toimitusajat ovat ihan järjettömät. BC engineering tekee todennäköisesti saman tempun kun tajuaa ettei siitä jää voitolle ja tekee pienen sarjan niitä vain, jotka menee tietysti italiaan kaikki. Tosiaan molempien firmojen kanssa viestiminen on kans vähän niin ja näin, englanti ei järin hyvin näiltä taivu. Arrowia on aika turha alkaa muokkailemaan kun joudut tekeen putken käytännössä alusta jos sen haluaa saada toimimaan yhtä hyvin kun jolly/scalvini suoraa laatikosta.
40hp teholukema tuolle pytylle on ihan naurettava arvio, ei vakio vanhanliiton italkittikään vedä ilman porttauksia mihinkää (käytännössä sama kun tuo BC)
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 29.5.2018 20:15

Arrowista en ole odottamassakaan että olisi niin kova putki kuin kisaputket scalvini ja jolly. Jos ei vastaan tule halpaa käytettyä jollya tai scalvinia en sellaista osta.
Bc engineering dyno heittää kyllä koska 40hp vakio sylkästä joka on porattu isommaksi on aika toivotonta, veikkaisin että 31-33hp olisi lähempänä
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 30.5.2018 22:13

Tuossa olis kyl ihan uus scalvini tarjolla reilulla parilla huntilla(pistä yv:llä numero niin lisään sut aprilia/rotax wappiryhmää), eikä se mikään oikee kilpaputki ole kyl helvetisti parempi kun arrowi tai siankelli tai TT kyllä. :lol:

Ja tosiaan kyllä perus 125 apriliasta 34+corsa jne oli penkitetty vajaa 32hp et kyl se hiukan korkeemmalle menee tuo lukema, tuskin paljon.
Liittynyt:
9.11.2016 1:46
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ApikkaPaskaa » 31.5.2018 7:36

Nii tai sit ostan kaverilt alle 100e ktm sx ja exc putket ja koitan modat ne toho laitoksee kii. Viime talvena oli yks mäxä myynnis mihi oli pistetty husse cr putki ni ei pitäs mikää mahdottomuus olla :lol:
Se o iha vitu jeba kuha sen puunaa
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 22:35
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut MX_125 » 2.6.2018 20:31

Kannattaa unohtaa nuo putkien modailut ihan suorilta... Kotarin putkessa on vähän semmonen ongelma että se pituus on aivan eri kun rotaxissa ja tästä tulee taas se että scavenging ei toimi ollenkaan järkevästi.
Ja tosiaan se CR-aprilia sekasikiö(nykyään KTM-aprilia), se CR putkella varustettu hirvitys ei toiminut alkuunkaan, ei tosiaan voi vaihtaa päikseen putkia eri moottoreista ja odottaa että se toimii. Paitsi jos moottoreissa on lähes identtiset porttien aukioloajat, sama isku ja poraus jne jne. Kotarin putki toimis porttien jne kannalta oikein mutta putken fyysisten mittojen kannalta menee todella hankalaks.