Aprilia RS125 viritys/tekniikka

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut riksu26 » 23.9.2014 12:48

Millaista pätkiminen on? Röpöttääkö vai pätkiikö oikeasti (ajossa nykii)?

Tulpan väriin ei voi luottaa käytännössä yhtään joten se ei nyt oikein auta..
nukeb0x
Pyörä:
Aprilia RS 125, Derbi Barikit 74cc
Liittynyt:
16.10.2013 14:19
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut nukeb0x » 23.9.2014 23:34

riksu26 kirjoitti:Millaista pätkiminen on? Röpöttääkö vai pätkiikö oikeasti (ajossa nykii)?

Tulpan väriin ei voi luottaa käytännössä yhtään joten se ei nyt oikein auta..


Pätkiminen tuntuu kuin hakkaisi rajotinta vasten juuri siinä 5000-6000 kierrosten kohdalla.

Säädin Raven jousen tiukkuutta 7 naksautusta löysemmälle (Ennen oli 15 naksausta oikealle) ja huomasin sitten pienen testiajon jälkeen, että samanlainen pätkiminen jatkuu, mutta nyt pätkiminen on siirtynyt siihen 4500-5500 kierrosten kohdalle.

Todella epämiellyttävää ajaa, kun vauhti loppuu kesken viidennellä vaihteella, koska jää pätkimään siihen kierrosalueelle.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 24.9.2014 22:08

Kuulostas siltä että raven laippa nousee liian aikasiin ja alkaa röpöttämään sen takia. Kiristä sitä mutteria vaan niin kauan että loppuu se röpötys niin sillon se laippa pitäs nousta piikin alkaessa.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 7.10.2014 16:35

Kipinä kateissa. Oisko kellää ideaa et missä on vika, ku virrat päällä puolalle tulee heikko virta, mut startatessa puolalle ei tuu ollenkaa virtaa. Kaikki liittimet oon käyny läpi ja sulakkeet kahtonu. Kasasin siis just räsän ja se toimi. Seuraavana päivänä käynnistin pyöri> sammutin > parin minsan päästä ei käynnistyny. :( Voiko olla piilossa vielä jossai lasisulakkeita tai tms.? Ja kyseessähä v.2006 euro2 malline räsä.
Sezz3
Pyörä:
Aprilia RS 125
Liittynyt:
29.2.2012 19:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Sezz3 » 9.10.2014 19:15

Ja minkä väriset on sytytyksen johot jotka tulee ja menee ecun kautta?
M1G
Liittynyt:
29.11.2013 11:50
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut M1G » 14.10.2014 15:10

Moro, jos joltain löytyy myydä kyseisiä osia niin pistäkääs YV--->

RAVE1 tai 2
Joku tehoputki, ei tehtaan TT. Esim gianelli, arrow, tyga yms...
Masai<3<3
Pyörä:
*EX* masai (72cc), *EX* Suzuki PV (60cc), Yamaha DT 125x -06, Aprilia AF1 125 (StreetFighter)
Paikkakunta:
Särkisalo (salo)
Liittynyt:
22.7.2011 16:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Masai<3<3 » 15.10.2014 10:43

Terve! Mihinhäs momenttiin mä ton koneen yläkerran pistän? Kyseessä siis rotax 123 moottori. Tein siis yläkerta rempan ja nyt tarttis kasata mutta en tiiä mihi momenttiin.
aatum99
Pyörä:
Aprilia RS 06
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
5.10.2014 17:21
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut aatum99 » 25.10.2014 22:14

mistä vois johtuu että tulpat kuluu melko nopeasti omassa räsässä? yleensä varsinkin jos on ollu muutaman päivän käyttämättömänä niin se on tulpanvaihdon paikka ja kokeiltuja tulppia ovat BR10EIX, BR10EG ja BR9ES ja näistä jokainen on hajonnut lyhyen ajan sisällä.. Kellään tietoo mistä vois johtuu? :s
Wiljamiii
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 26.10.2014 2:15

Säädöt?
Jack-333
Pyörä:
Tehari Derbi, Aprilia sx 125
Liittynyt:
12.5.2013 2:01
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jack-333 » 24.11.2014 18:07

Osaisko ketään sanoa, että onko järkevämpää hankkia 38mm kaasari 34mm kaasarin sijaan? Tekniikkana toimis tyhjä putki ja vhm et olis ylävääntö hakuses ;)
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 11.12.2014 21:18

http://www.motot.net/talli/osat/id67911/

Kenellään tietoa passaako tommone suoraan vm. -08 räsään ilman minkäänlaista modaamista? Ei viittis turhaa ostella nurkkaan pölyttyy.
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 11.12.2014 22:58

Kysy myyjältä? Ja pitäs se sinne käydä, näyttää ainaki samalle kuin se mikä itselläni oli, ja vaikka olisi se vanhemman mallin kiinnitykset niin pitäisi silti istua ihan hyvin.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Raredzzi
Pyörä:
Aprilia Rs 125
Liittynyt:
27.7.2013 16:03
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Raredzzi » 12.12.2014 23:17

Kaksnelikantti: Omistaja sanoi että eiole varma passaako -08 ja hänellä ollut -02 kiinni. Onko tuossa välillä sitten tullut putkien kiinnityksiin semmoisia muutoksia ettei kävisi -08 räsään?
eQ123
Liittynyt:
18.3.2011 19:59
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut eQ123 » 13.12.2014 23:06

"Ei ihan, takimmainen kiinnike ei osu kohdalleen ja on pari senttiä pidempi kuin alkup. putki. Vakioänkkä käy kiinni vain väärin päin. Suhteellisen helppo modata kiinni, mutta ulkonäkö on eri asia."
Tommosta kerto Ledinauha. Mutta mc-scatter myy esim. giannellin teharia 94-07, eli ei varmana ole vaikea homma tehdä jotain pientä lattaraudan pätkää esim siihen paisarin kiinnikkeeseen. Ja voihan sitä putkea lyhentää jos se on liian pitkä.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut JusHond » 1.1.2015 20:13

Täällä vissiin jollain kokemusta tuosta Polinin 154cc pytystä? Eli onko hintansa veronen ja kun melko monella leipassut tai oon ainakin kuullu, että onko nuo pytyt semmosia leipureita vai onko se aina kuskista kiinni? :D Siis ennenkaikkea onko se luotettava?