Aprilia RS125 viritys/tekniikka

Liittynyt:
20.11.2011 14:43
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut DOGI » 3.10.2012 18:24

Jooh aattelin kysellä jotai neuvoa ku on tommone leiponu romuräsä vuosmallia -96... Elikkäs ois entine omistaja nii taidokas ollu et saanu kuusiokolo pultit pyty kantee kiinni ja kuusiokolot on nii pyöreet ettei niit saa auki millää... Et kellää ois hienoa neuvoa et mite saan ne pyty kannen pultit irti ku ei meinaa aueta vaikka mitä koittanu, ku nii jämäkästi kiinni :P
Liittynyt:
6.6.2012 18:42
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut saaku45 » 3.10.2012 21:13

Pystyiskö joku mittaamaan lyhentämättömän kurilaipan pituuden?En oo varma että onko oma lyhennetty (24mm pitkä).Bensan kulutus ainakin tuntuu aika kovalta.Jos on lyhennetty nii voisko sitä muokata jotenkin että sais pikksen bensan kulutusta pienemmäks (jouluna saan vasta raven) esim:prikoilla tai muulla välipalasella laipan ja sen millä se tulee kiini sylinteriin niin väliin?Tai jos jollain on ylimääräsenä niin mulle kelpaa kurilaippa :)
Liittynyt:
7.8.2011 13:36
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Okkeez » 4.10.2012 20:02

Mikäs tossa räsässä on kun aina välillä sammuu ajossa ja lähtee noin kymmenen minuutin päästä kuin palmun alta? Pyörä on vm 06
Liittynyt:
6.11.2011 1:30
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut blackmamba367 » 5.11.2012 18:18

RS VM.-08Oisko uuden männän ja sylinterin paikka? Männällä ajettu tarkalleen 7800km. Sylinterillä ajettu 18300km. Kuva on karun näköinen mielestäni ainakin mäntä...nuo jäljet hieman huolestuttaa, mutta ei ole ainakaan mitään merkkejä mistään viasta, toimii kuin unelma. Toinen juttu ois että toi kuvan näkymä RAVEN laippa (vedetty ylös) ei ole mielestäni aivan katossa, koska kun saapuu aukeamiskohdalle (8100rpm) kiertää hyvin n.11500rpm ja sit stoppaa, kun ennen kiersi 13000rpm ja kulki 180kmh. Vaijeri on väärin? Jos kuvaa zoomaa niin näkee pienen kaaren vielä katossa. Toivottavasti uus vaijeri korjaa asian koska piikki 13000rpm asti oli kyllä jotain niin uskomatonta! :itku:
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/32296_544512768908491_1145550419_n.jpg
Liittynyt:
5.5.2012 9:33
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tartso » 12.11.2012 20:30

DOGI kirjoitti: Et kellää ois hienoa neuvoa et mite saan ne pyty kannen pultit irti ku ei meinaa aueta vaikka mitä koittanu, ku nii jämäkästi kiinni :P


Hitsaa jumiutuneen pultin päähän uusi pultti ja kampea siten auki:) toimiva kikka

No sitten.. Minkälaisia välityksiä herra suosittelee ravelliseen, kurittomaan tt räsään? Tänhetkiset välit on 16/40
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 13.11.2012 17:10

no nehän on hyvät
Pyörä:
Solifer x2, Tunturi x2, Derbi, Aprilia RS 125 '06
Paikkakunta:
Kerimäki
Liittynyt:
24.6.2008 17:44
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Jönsky » 7.12.2012 0:06

RS125 VHM Racing Cylinder Head For Use With A Std Dome Piston <- Toi VHM kansi siis käy normaalin männän kanssa? Onko tosta nyt sitten miten paljon tehonmuutosta verrattuna vakiokanteen? :D Pitäis saada viel lisää vetoja, kun V-forcen läpät, 34mm kaasari, rave, arrowi ja piperin paneellifiltteri ei vielä riitä.
http://jonzki.kuvat.fi/kuvat/
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 7.12.2012 0:08

Juu, tuo on juurikin se vakiomännälle passaava. Kyllä sillä kuulemma heposen tai pari saa lisää ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut j|m| » 7.12.2012 20:24

Kun tossa mun säxättimessä on (oletettavasti) sama sytkäjärjestelmä kuin euro3 räsässäkin, niin aattelin kysyä, että käykö tolta sivulta http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Electrical_.html saatava zeeltronicin säädettävä sytkäboksi helpostikkin? Ja kuinka vaikeaa ohjelmoida, jos hommais tollasen varaboksiks jos käy jossai kaupungilla, jossa paljon poliiseja :) Sorry, ei ollu välttämättä kaikkein selvimmin kirjoitettu :D
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 8.12.2012 0:17

ei poliiseja kiinnosta kevarit... Mutta saahan tolla vissii vähä tehoo tai jotai. kannattaa kysellä esajuppelilta tuosta, hänellä on ollu räsässä tuo poksi vissii ;)
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut j|m| » 8.12.2012 0:40

^^jaani^^ kirjoitti:ei poliiseja kiinnosta kevarit... Mutta saahan tolla vissii vähä tehoo tai jotai. kannattaa kysellä esajuppelilta tuosta, hänellä on ollu räsässä tuo poksi vissii ;)


Kyllä niitä pääkaupunkiseudulla kiinnostaa, joitain kovastikkin :D
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rajis- » 8.12.2012 3:19

Empä itte oo vielä törmänny poliisiin jota kiinnostas kevarin tehot ja tasan kerran sellaseen jota kiinnostaa mopon huiput :D turha tollasta on poliisien takia hankkia..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut j|m| » 8.12.2012 14:32

No taidankin sitte ostaa vaan TNT:n 30€ kierrosrajoittimen :D
Liittynyt:
6.1.2013 4:29
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Eriq » 6.1.2013 15:53

Kesäksi laittamassa aprilia rs 125 -09 tietääkö kukaan miten tuo arrowin putki käy vakio äänenvaimentimeen :D ? onko näissä räsissä paljonki vikaa ?
Pyörä:
Suzuki GSX 650 F EX: 2x Aprilia RS 125
Paikkakunta:
Naantali
Liittynyt:
15.2.2012 20:57
Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ablu » 6.1.2013 18:21

Pakoputkessa olevat änkän pulttireiät ovat toisten päin eli ei mene samalla tavalla kiinni. Kun katot siihen änkän kiinnitykseen niin siinä on yksi pulttireikä alhaalla ja kaksi alhaalla tai toistepäin. Arrowin paisarissa ne reiät on eripäin eli periaatteessa Aprilian vakioänkkä menisin siihen mutta vain väärinpäin. Tosin se ei millää mahdu siihen koska ottaa kiinni kiinnityskorvaan johon änkän panta tulee kiinni.

Änkkä mahtuu kyllä jotenkuten kiinni vinossa mutta ottaa silti kiinni jalkatappirungossa olevaan kiinnityskorvaan eikä änkän pantaa saa enää kiinni mitenkään.
En myöskään ole ihan varma että onko vakioäänenvaimennin yhtä hyvin virtaava kuin arrowin..?

Itse ajoin kyllä 2tkm änkkä vinossa ja kankaan palanen siinä änkän ja kiinnikekorvan välissä jottei änkkä naarmuntunu. Ei mikään kaunis viritys joten suosittelen hommaamaan myös sen änkän. Ja muista ostaa pyöreä kevlar-änkkä jossa on se loppupilli, siinä on arrowin paisarin kanssa sopivat kiinnitykset. Arrowin Mini Thunder änkkä sopii vain vakiopaisariin.