Turbo nelariin

Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Turbo nelariin

ViestiKirjoittanut Miuge » 12.6.2005 23:13

# Keskustelua turbosta ja sen asentamiseen liittyvistä seikoista -jkoljo
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:29, muokattu yhteensä 2 kertaa
kuppila
Liittynyt:
10.6.2004 22:29

ViestiKirjoittanut kuppila » 12.6.2005 23:27

Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä! ;)
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 12.6.2005 23:40

kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä! ;)
Ahtopaineita voi säätää! ;) Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta! :D Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!
Birglar
Paikkakunta:
kerava
Liittynyt:
28.2.2005 19:03

ViestiKirjoittanut Birglar » 13.6.2005 0:04

Kumma juttu tänään mietittiin kaverin kanssa miten saisi turbon kaksitahtiseen ja lopuksi tuli mietityksi mistä löytäisi tarpeeksi pienen turbon.

No kyl sitä ny pitää sit olla 30heppaa . Koneen sais kestämään takomännillä ja pienemmillä puristuksilla aika helposti.

Päädyttiin siihen että neleriin on kannattavanpaa laittaa turbo, koska on huomattomasti helpompaa.
Viimeksi muokannut Birglar päivämäärä 13.6.2005 0:15, muokattu yhteensä 1 kerran
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 13.6.2005 0:05

Mikko* kirjoitti:
kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä! ;)
Ahtopaineita voi säätää! ;) Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta! :D Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!

ja ne turbon äänet.
Miuge
Liittynyt:
1.4.2004 16:30

ViestiKirjoittanut Miuge » 13.6.2005 0:15

Jokku suomalaiset oli tehny Mankiin turbon, ja oli jopa toiminut ja tuonu tehoo jonkin verran. Luulis ainaki että tommosessa isommassa semmonen toimis vielä paremmin!
Joo ja ne äänet olis kans kivat! :D
kuppila
Liittynyt:
10.6.2004 22:29

ViestiKirjoittanut kuppila » 13.6.2005 0:16

Mikko* kirjoitti:
kuppila kirjoitti:Jos tummoiseen nelariin turbon laitta niin alkaa paikat kyllä paukkua, sillä ei ne kestä semmottia tehoja. Toisaalta jos kestäisi niin olisi varmasti ympärillä ihmettelijöitä! ;)
Ahtopaineita voi säätää! ;) Laittaa pienet paineet ja ottaa pienet tehot. Paljonko mahtas niitä tehoja yleensäkään saada?!? Reilut 15 heppaakin olis mukavat, siis yhteensä koneesta! :D Kyllä varmaan tulis moni katteleen, ja vois sanoo että on pyörässä turbo!
Viimeksi muokannut kuppila päivämäärä 13.8.2013 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Birglar
Paikkakunta:
kerava
Liittynyt:
28.2.2005 19:03

ViestiKirjoittanut Birglar » 13.6.2005 0:21

Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
kuppila
Liittynyt:
10.6.2004 22:29

ViestiKirjoittanut kuppila » 13.6.2005 0:37

mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
Viimeksi muokannut kuppila päivämäärä 13.8.2013 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Birglar
Paikkakunta:
kerava
Liittynyt:
28.2.2005 19:03

ViestiKirjoittanut Birglar » 13.6.2005 0:45

Eli pysytään vain topicin aiheessa. :)
evo^
Paikkakunta:
Åbo
Liittynyt:
3.6.2004 10:54

ViestiKirjoittanut evo^ » 13.6.2005 12:59

kuppila kirjoitti:
mizgu! kirjoitti:Kaks tahtiin sais remmiahtimen, eikä olisi mitää ongelmaa paisarin kanssa.
2t koneissa se ongelma on se että sitä seosta ei pysty ahtamaan sinne palotilaan koska karka pakoaukosta ulos joten se kannatta unohtaa.

offtopiciksi menee mutta edelleen sen 2t röpöttimen voi ahtaa.
turunen
Liittynyt:
13.5.2004 21:51

ViestiKirjoittanut turunen » 13.6.2005 18:28

Kyllähän sen voi, mutta huomattavasti haasteellisempi ja vaikeampi saada toimimaan, kuin ahdettu 4-t. Jos 4-t piikkiin turbon laittaisi, niin kyllä silloin kanavien ja nokkien työstäminen olisi järkevää paremman hyödyn saamiseksi turbosta. Eikä se pelkkä turbottaminenkaan aivan halpaa lystiä ole, joten jos rahaa haluaa säästää, niin ehkä ei kannata lähteä 4-t piikistä tehokasta rakentamaan. Jos taas aikaa, halua, rahaa ja taitoa löytyy, niin silloin saa kyllä varmasti uniikin piikin turbottamalla.
Kuvia mopottimesta--> http://www.kanava.org/~pekkis/mopotin/
xorron
Liittynyt:
17.3.2005 23:30

ViestiKirjoittanut xorron » 13.6.2005 18:41

Itse kävin tossa vähän aikaa sitten kauppaa 750cc Turbo-Kawan turbosta. On pirun pienen kokoinen, kun vertaa noihin autojen turboihin. Jostain tollasesta voisin kuvitella löytyvän sen kokoisen, että sais just pelittään piikissä. Kannen kanavia mielestäni ei olisi tarvetta pahemmin suurennella. (Seoshan pusketaan turbossa väkipakolla koneeseen)

Turbon öljynkierto tarvitsisi saada aikaiseksi.. Luultavasti sillekkin jokin paikka löytyisi. (?) .. Ja Intercoolerhan tietysti pitäisi tollaseen ilman muuta laittaa.. "Ei tietenkään" tehojen vuoksi, vaan moottorin lämpöjen.. :D
Juha.N
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Juha.N » 13.6.2005 19:31

Kyllä tässäkin hommassa voi järkeä käyttää, kyseessä nyt on kuitenkin enintään 2v alla oleva peli ja 11kw tehoihin tarkotettu. Ja turbo jossain pikkukoneessa meinaa kyllä yleensä todella paskaa ajettavuutta.
peppade
Paikkakunta:
asikkala
Liittynyt:
1.4.2003 0:23

ViestiKirjoittanut peppade » 13.6.2005 19:37

Kun topicin aloittaja puhui tuosta hintapuolesta, niin voi sanoa ettei turbottaminen halpaa ole todellakaan. Männät, laakerit ja kaikki pitää vahvistaa, se jos jokin tulee kalliiksi. mielummin niitä kansia vie muokattavaksi.