Raven säätö ja asennus

jombbe
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
11.12.2003 18:37

ViestiKirjoittanut jombbe » 7.4.2005 20:07

Ihme vaijjereita näyttää löytyvän!
Various
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.5.2004 12:55

ViestiKirjoittanut Various » 8.4.2005 10:07

Mihin sen vaijerin kuuluu mennä mikä siihen raveen tulee?
"They say that pride is the sign of a foolish man!"
Racing_Spirit
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
23.5.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Racing_Spirit » 8.4.2005 10:19

Toisen pään pitäs olla kiinni raven solenoidissa ja toisen ite laipassa... ;)
Zell
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Zell » 8.4.2005 13:28

Variouksella on pegaso, ja niissä on käytetty tuota rave 2:ta. En ole itse avannut koskaan pegason ravea, mutta muistaakseni tuo vaijeri nostaa laipan siitä vedettäessä. Tarkoitusta en kyllä tiedä.
< Pretty look doesn't make your bike fast, but fast does make your bike look pretty. >
Various
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
25.5.2004 12:55

ViestiKirjoittanut Various » 8.4.2005 15:14

Joo vaijeri nostaa laippaa vedättäessä,mutta se hiukan ihmetyttää että miksi se vaijeri jarrupolkimeen menee!? Ihmeteltiin sitä eilen,että mitä järkeä siinä on? Vai kuuluisko sen vaijerin mennä jonnekkin muualle?
"They say that pride is the sign of a foolish man!"
PaRaDoxXx
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2003 14:28

ViestiKirjoittanut PaRaDoxXx » 8.4.2005 16:03

tossa pieni ongelma kun koitan tota kuristuslaippaa ottaa pois.. ensinnäkin, onhan se kuristuslaippa se missä se ensimmäinen kuusiokoloruuvi on kiinni? ja mitenköhän ihmeessä sen saa siitä pois? koitin kovasti sitä siitä väännellä mutta ei se vaan suostu irtoomaan.. ku eihän sinne väliin ees oikeen mahdu mitään työkälua... anteeksi offtopiccia!
jombbe
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
11.12.2003 18:37

ViestiKirjoittanut jombbe » 8.4.2005 17:48

taitaapi olla joo.. siinä laipan kannassa on kolme kuusiokoloruuvia.. keskimmäiseen ei tartte koskea irrottaessa laisinkaan. Otat irti ne kaks laijinmaista. ja sen jälkeen yrität vaan vetää siitä kannasta irti sitä. Pieni vitkutus voi auttaa, mutta sitäkin harrasta varoen. Apuna voi tietenkin varovasti käyttää tasakärki ruuvaria!
micho
Liittynyt:
6.8.2004 14:19

ViestiKirjoittanut micho » 9.4.2005 14:45

CoR3L kirjoitti:niin olis sellane kysymys että.. kun tolla aprilialla on hetken ajanu ja sitte pysähtyy ja pistää kytkime pohjaa ja kierrokset nousee sitte siihe 3000 (normaalisti 2000 tyhjäkäynnillä) ni voiko se johtua ravesta ja sen säädöistä?


Niin mulla on sama juttu kun CoR3l kertoi.. eli pitäskö neulan asentoo säätää vai mitä säätämällä pitäs asian hävitä? juu ja sori rupee menee jo hieman offtopickiks.... :(
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 9.4.2005 16:32

oisko kellää myytävänä ravea tai 34mm kaasaria -02 räsää-
Noesoe
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
23.8.2004 17:09

ViestiKirjoittanut Noesoe » 10.4.2005 15:31

onkos näsärin CDI boxissa tuollanen hyppylanka systeemi?? vai pelkästään räsässä?
Möhhen taivas
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 10.4.2005 22:09

Pelkästään RS:ässä.
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 16.4.2005 22:09

laitoin tänää raven kiinni, mut ei tunnu toimivan, tuntuu ihan samalta ku ennenki (tt, jollymoto, laippa pois), sit nostin tankkii ja katoin ku se oli käynnis, se vaijeri ei oikee liikkunu ku joku 0.5 cm...
se ei laske se laippa.
miten säädän sitä vai pitääks ostaa uus jousi?
Zell
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Zell » 16.4.2005 23:00

Vaijerin pitäis liikkua 8mm :P. Otappa irti ja putsaa jos ei liiku, ei jousessa ole vikaa ellei sitä ole katkottu.
< Pretty look doesn't make your bike fast, but fast does make your bike look pretty. >
Joni88
Liittynyt:
5.2.2004 18:31

ViestiKirjoittanut Joni88 » 16.4.2005 23:08

Zell kirjoitti:Vaijerin pitäis liikkua 8mm :P. Otappa irti ja putsaa jos ei liiku, ei jousessa ole vikaa ellei sitä ole katkottu.


juu kiitos :P
oisko sulla jotain säätö ohjeita suomeks? katoin noit englannin kielisii, mut ymmäris vaa osittain :S
-Ap-
Pyörä:
Ninja 10R. KTM SX
Liittynyt:
21.5.2003 22:08

ViestiKirjoittanut -Ap- » 17.4.2005 10:27

Minä säädöin eilen raven sillai, että otin pakoputken pois ja myös sen pakoputken kiinnitysholkin. Sitten painoin solenoidin sitä liikkuvaa osaa pohjaan ja sormella tunnustelin samaan aikaan pakoaukosta milloin laippa on noussut ylös asti. Ja tolleen säädin sitä säätömutteria siinä solenoidin kyljessä. Mulla se liikkuu jonkun 1cm.

Joudun vaan prkl ostaa uuden palautusjousen, kun alussa laitoin sitä jousta väärin sinne eli en sitä stopparia vasten vaan laippaan asti, ja se tuntu liian löysältä joten venytin jousta ja sitten myöhemmin älysin että jousen pitää olla stopparia vasten niin sehän oli silloin aivan liian jäykkä ja sitten jouduin lyhentää jousesta about puolet pois... Nyt toimii jotenkin, pröpötyskohtaa ei enää ole, mutta tuntuisi aivan kuin raven laippa ei nousisi ylös ollenkaan 7800 kohdilla koska kun 6. vaihteella motarilla ajoin niin kierrokset ei noussut yli 9000rpm. Eikä muutenkaan ole yhtä tykki kuin ilman laippaa kokonaan...