Rave 2

Pyörä:
suzuki pv, aprilia mx 125
Liittynyt:
6.1.2014 15:50
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut smaikk » 18.9.2015 14:22

mitenkäs kun siitä muovista mihin rave 2 laipan akseli menee on se akseli tullut läpi. voiko sitä käyttää jos laittaa vaikkapa kierrelukitetta siihen?
Liittynyt:
19.12.2014 20:50
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Deppi22 » 4.10.2015 21:59

Testailin pakoaukosta Raven toimintaa, eikä laippa nouse kokonaan ylös sormella painamalla... Tietääkö kukaan, mistä johtuu ? Eikös sen kuitenkin kokonaan kuuluisi nousta.. :s
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 14:06
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 6.10.2015 12:00

Mietiskelin samaa kun vaihdoin uuden laipan. Vanha laippa jäi kovin ylös ja nousi ihan hyvin, mutta kun vaihdoin uuden laipan niin se jäi paljon alemmaksi ja sormella kun nosti ylös niin jäi pieni pykälä. En sitten keksinyt muuta syytä kuin että laipoissa olisi jotain eroa ollut. Sinänsä jännää mutta eihän tuo nyt vaikuta kai muuhun kuin huipputehoon vähän negatiivisesti.

Onko sinun Ravesi alun perin sellainen Rotax Maxiin tarkoitettu?
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Liittynyt:
19.12.2014 20:50
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Deppi22 » 6.10.2015 13:19

En tiedä Raveni historiaa, koska oli jo ostaessa kiinni. Säätö onnistuu ainakin käsin, eli ei ruuvimeisselillä niin kuin joissakin malleissa. Jäi ainakin omasta mielestä häiritsevän paljon auki.. Jonkinlaisen korotuspalan siihen voisi ehkä väsätä ja testata, vaikuttaako mitenkään.
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut ma$$i » 6.10.2015 15:01

Onko laippa varmasti oikeinpäin? Väärin asennettuna jää enemmän näkyviin kuin pitäisi
Pyörä:
Rieju mrt 2013, aprilia rx 125 2011
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
13.4.2015 20:44
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Happo69 » 7.10.2015 13:26

Ootteko saanu sitä rave 2 kalvon jousta paikoilleen ilman sitä apuvälinettä? Jos ootte nii millä? :) epätoivo valtaa mut kun koetan saada sitä paikoilleen :D entä mite iso sen painereijän pitää olla? :P
Liittynyt:
19.12.2014 20:50
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Deppi22 » 7.10.2015 20:29

Kyllä se siellä oikein päin on, testasin myös varmuuden vuoksi toisinpäin. Ei auttanut. Ongelma ei siis johdu siitä, mahtaisiko noihin sitten tosiaan olla myynnissä useampaa erilaista laippaa... :roll:

Justiinsa putsasin oman Raveni. Sormin laitoin niin pitkälle kun voimat riitti ja sen jälkeen kampesin talttapää ruuvarilla sen tiukan kohdan uralleen. Huom. käytä tylppäreunaista, ettei kumi vaurioidu. Sopivan kokoisella juomalasilla pystyy periaatteessa tekemään saman, kuin sillä apuvälineellä. Sellaisella kartion muotoisella. Omassa 123 pytyssä (tehtaan tekemä reikä) ainakin se painereikä on saman kokoinen kuin siinä tiivisteessä. Ei ainakaan pienempää kanna tehdä, ettei oo heti tukossa.
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 13:57
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Aap- » 8.10.2015 5:33

Monesti noissa Rave2 on se ettei se ihan ylös asti se laippa mene. Voihan siihen laittaa useemman tiivisteen niin se nousee ylemmäs tai ottaa vähän laipasta pois jos siltä tuntuu.. :)
Liittynyt:
26.8.2014 20:29
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut notreal911 » 4.11.2015 11:24

Rave 2:sen laippaongelman kanssa tullut taisteltua, ongelmana siis laipan katkeaminen. Yksi syy mikä edesauttaa katkeamista on asennusvirhe jolloin laippaan tuleva ruuvi kiristetään kireäksi. Tällöin ruuvi pohjaa laipan kierteytettyn reiän pohjaan ja helposti murtaa laipan. Laippaa ei siis tule kiristää pohjaan vaan asennusvaiheessa puhdistaa hyvin sekä laipan reikä ja pultti käyttäen ruuvilukitetta joka varmistaa kiinnipysymisen. Korkeuden säätö tapahtuu kiertämällä samaista ruuvia kalvon muovikannen kierteistä sisään tai ulos tarpeen mukaan.
Toinen syy on laipan karstoittuminen ja sen seurauksena jumiutuminen ala-asentoon jolloin mikäli kone kuitenkin menee tehopiikille, joutuu laippa ottamaan liian kovat iskut pakokaasujen purkautuessa sylinteristä ulos ja tätä ei laippa kauaa kestä.
Lääkkeenä joko usein tapahtuva puhdistus tai sellaisen 2-T öljyn etsiminen joka ei karstaa laippaa ( ainakaan Shellin Advance Ultra 2-T ei ole sellainen hinnastaan huolimatta ).
Omasta mielestäni Rave 2:sen laippa on huonoa materiaalia koska murtuu poikki jos jumiutuu ala-asentoon. Työalla on koko titaanilaipan valmistus jota on tarkoitus testata sekä yritän keksiä jonkin topparin laipan kulku-uraan jolla voisi estää laipan tippuminen katkeamisen yhteydessä mäntään kiinni.... :nörtti:
Pyörä:
Yamaha DT 125 2006
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
4.10.2014 14:18
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Prizee » 16.12.2015 13:31

Löysin tällasen tosi yksinkertasen ja kuvilla selitetyn rave 2 kasaus ohjeen!! Entiiä onko tänne laitettu jo mutta niille jokka sitä tulevaisuudessa ettii nii tässä :)! http://motor.geocities.jp/forza84jp/pvadjust.pdf