Rave 2

-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut -kotem- » 18.12.2013 14:17

Moro! Onkos tää rave2 nyt nii hyvä että kannattaa ostaa, itellä on aprilia mx 125 tyhjennetyl vakioputkel ja sillai, ravee ei oo nii aattelin et kannattaako hommaa, oon lukenu aika paljo mx foorumia, aina ku oli menny yläkerrasta jotai rikki oli ollu raven syytä, et onko tää oikeesti kuin laadukas, joutuuko pytyn irrottaan ku poraa reiän, mistä saa halvimmillaa ja mieluiten myös luotettavasta paikasta, kuinka usein joutuu putsaamaan, yms? =)
Onkelma
Pyörä:
Aprilia MX 125-07
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
30.12.2011 22:35
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Onkelma » 20.12.2013 15:42

-mäxätin- kirjoitti:Moro! Onkos tää rave2 nyt nii hyvä että kannattaa ostaa, itellä on aprilia mx 125 tyhjennetyl vakioputkel ja sillai, ravee ei oo nii aattelin et kannattaako hommaa, oon lukenu aika paljo mx foorumia, aina ku oli menny yläkerrasta jotai rikki oli ollu raven syytä, et onko tää oikeesti kuin laadukas, joutuuko pytyn irrottaan ku poraa reiän, mistä saa halvimmillaa ja mieluiten myös luotettavasta paikasta, kuinka usein joutuu putsaamaan, yms? =)


Joutuu ottamaan pytyn irti, reikä on helppo porata esimerkiksi ruuvipenkissä ja porakoneella. Rave antaa alavääntöjä ja vähentää bensakulutusta. Huonolla säkällä laippa voi katketa ja tippua männän päälle (Harvinaista). Putsaus 150-300km välein, helppo puhistaa ja huoltaa.
http://shop.straube-motorsport.de/index ... a22dbea4c1 Tuolta itse tilasin.
-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut -kotem- » 22.12.2013 2:31

Nonii pojat, sit sitä oikeeta tietoo! :D Pyöränä mulla on 2007vm Aprilia MX 125 ja Rave2 ois tarkotus laittaa, ja sitä varten on pari kysymystä mihin mieluiten varmaa tietoo sais vastaukseks, kuullu vähä mitä millonki, elikkäs. Mistä paikasta saa luotettavasti ja halvalla? Tarviiko pyttyä irrottaa vai voiko ihan sen reiän porata kun on moottori paikallaan? Kuinka iso reikä tarvii porata? Mites sen sais kotikonstein oikein porattua (suoraan jne)?
Peraa_
Pyörä:
Yamaha TZR 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
6.7.2009 21:50
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Peraa_ » 23.12.2013 16:03

Lukisit välillä etkä pelkästään spämmis noita viestejä
-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut -kotem- » 24.12.2013 2:38

Juuh elikkäs, reikä tarvii olla 4,5-5mm mitä luin, pitääkö paikkaansa? Straubelta taitaa olla halvin 117e eli sieltä varmaan ostan. Ja reiän saa kuulemma porattuu oikein siten että laittaa raven kiinnitys pultin kierteen alkuun ja sen kannsa samassa kulmassa poraa, pitääkö paikkaansa? Siitä en vielä saanut varmuutta voiko reiän porata kun pytty on paikallaan, kun oon kuullu että voi ja jotkut sanoo että ei voi, se ois hyvä tietää että tilaa sit uudet tiivisteet samalla. =)
Onkelma
Pyörä:
Aprilia MX 125-07
Paikkakunta:
JNS
Liittynyt:
30.12.2011 22:35
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Onkelma » 26.12.2013 13:39

-mäxätin- kirjoitti:Juuh elikkäs, reikä tarvii olla 4,5-5mm mitä luin, pitääkö paikkaansa? Straubelta taitaa olla halvin 117e eli sieltä varmaan ostan. Ja reiän saa kuulemma porattuu oikein siten että laittaa raven kiinnitys pultin kierteen alkuun ja sen kannsa samassa kulmassa poraa, pitääkö paikkaansa? Siitä en vielä saanut varmuutta voiko reiän porata kun pytty on paikallaan, kun oon kuullu että voi ja jotkut sanoo että ei voi, se ois hyvä tietää että tilaa sit uudet tiivisteet samalla. =)


Irrota hyvä mies se pytty. Jos menee vinoon ku poraat sen ahtaassa tilassa voi mennä koko kallis pytty piloille, tai sitten roskaa menee kampikammioon jne joka särkee siellä jtn.
-kotem-
Pyörä:
EX KTM EXC 125 2003, EX Aprilia MX 125 2007, EX Beta RR 50 Track Motard 2010
Liittynyt:
13.4.2012 21:46
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut -kotem- » 27.12.2013 1:25

Juu kyllä mää sen irrotan :)
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Tomppez » 6.3.2014 0:01

Morotus.Tarkotus olis ostaa aprilia sx,Jossa ei siis ravea ole.Ja nyt mitä oon tässä tutkiskellu kummastakin ravesta tietoa ni menee itellä vähän pasmat sekasin kumpi tässä nyt sitten on luotettavampi ja ylipäätään parempi toiminnaltaan?Tääläkin kerrottaneen että RAVE 2:sessa laippa voi aueta liian aikaisin ja pitäisi putsata useammin,Minkälainen on keskimääräinen huoltoväli rave kakkosessa? ja eikö tuon laipan nyt tulisi oikeasti aueta oikeaan aikaan kunhan säädöt on oikein vai onko sitten tää oikeesti täys susi? Mulla on sellanen käsitys että kun rave kakkosessa ei ole mitään sähköllä ohjattvaa olisi se luotettavampi kuin rave1.Pääsuutin pitää vissin sitten vaihtaa isompaan kun raven laittaa?

Itteäni tossa kakkosessa lähinnä houkuttas suht edullinen hinta ja osiakin saa suomesta näköjään melko hyvin.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Tomppez » 12.3.2014 16:42

Kertokaas nyt joku mulle?
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 13.3.2014 20:05

kakkosen edut on ehkä lähinnä siinä hinnassa ja kestävyydessä, oikein säädettynä toimii hyvin
Kun taas ykkönen on paljon luotettavampi aukeamaan kun kakkonen, kun ei oo muuttujia siinä tapahtumassa vaan yksinkertasesti solenoidi vetää sen vaijerin ylös, MUTTA sitten laippojen ja vaijereiden kestävyys on sitten se suurin kysymysmerkki, toisilla kestää toisilla ei.

itsellä kun kokemusta ole muustakun tuosta kakkosesta niin en osaa ykkösestä niin mennä puhumaa muuten ku kuulopuheita.

mutta voisin ehkä kallistua enemmän sen rave 1 puoleen, yksinkertasemman ensiasennuksen takia ja vähemmällä puhistuksella pääsee.
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Tomppez » 15.3.2014 8:48

Joo.Ykkösessä mun ymmärtääkseni voi laippa tipahtaa sylinteriin? Paska kun en nyt tiiä.Mutta eikö tota suuttimen kokoa tarvi hieman nostaa kun raven laittaa?
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut AapoV » 15.3.2014 11:29

Voi se kakkosessakin tippua. Nimimerkillä laippa halkesi ja mäntä näytti sitten tältä:

Kuva

Itekkin oikeastaan suosittelisin ykköstä. Ei tarvitse varmaan konetta purkaa ollenkaan asennuksessa? Kakkosessa pitää porata sylkkään reikä, ja tätä varten on kyllä suositeltavaa irrottaa sylinteri. Myös säätöihin saaminen pitää hakea itse, missä voi sitten olla omat haasteensa.

Jos ei ole TT-suuttimia valmiina, niin pitää varmaan vaihtaa. Jos sulla ei ole kiinni sitä kurilaippaa nyt ja toimii hyvin, niin on varmaan jo vaihdettu.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Aap- » 15.3.2014 11:45

Kakkosessahan se taitaa helpommin pystyä tippumaan siihen mäntää vasten, ykkösen laipoissa on stoppari mikä estää putoomisen.. Ja tosta rave1:stä sen verran että tosiaan meinaa vaijerin nippoja kuluttaa, ite ostin alkuperäset hilppeet siihen niin 3tkm kesti ilman ongelmia kun sitten taas löyty siitä nipasta kulumisen merkkejä. Nyt tein semmosen jutun että ohutta kutistesukkaa laitoin sen nipan päälle niin saa nähä miten tuo nyt kestää kun on tiukempi siihen koloonsa.
NiiN-Aina
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
kajaani
Liittynyt:
8.7.2011 10:16
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut NiiN-Aina » 15.3.2014 12:04

kummankin raven laipoista löytyy se stoppari, mutta se ei lohduta jos menee laippa poikki, kuten itselläkin kävi kesällä....
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Rave 2

ViestiKirjoittanut Tomppez » 18.3.2014 1:26

hmm joo.Kaverin kanssa puhelin jolla on kokemusta tällästen mekaanisten osien kanssa jotka on kosketuksissa kovissa rasituksessa yms.kertoi että raven laipan vois joko cermakrome pinnoittaa tai black satin pinnoittaa,Black satin pinnoitus kestää 1100 asteen lämpöjä hilseilemättä,Mikä vois pidentää ton laipan ikää ja vähentää karstottumistahuomattavasti ?. lainataas vähän tekstiä tähän

Cermakrome

Cermakrome on vesipohjainen metallikeraamipinnoite, jonka avulla saadaan hyvin korroosiota kestävä, kiiltävä pinta. Kestää yli 750ºC metallin lämpötilan, aluskeraamin kanssa käytettynä 900ºC. Pinnoitteen voi ruiskuttaa itse ja kovettaa kotiuunissa, paistossa ei vapaudu myrkyllisiä höyryjä. Työvälineet voi pestä vedellä.

Kiillotus tapahtuu ns. lumputtamalla, tällöin saadaan kiillotettua alumiinia muistuttava pinta. Esikiillotukseen käy esimerkiksi saippuateräsvilla. Peilikiilto saavutetaan vain tärykiillotuskoneella.


Black Satin

Black Satin on liuotinpohjainen pakosarjapinnoite, jonka nimi on muodostunut jo käsitteeksi, sillä sen lämmöneristyskyky on omaa luokkaansa. Käyttökohteesta riippuen konehuoneen lämpötila voi laskea jopa yli 60ºC, vapauttaen lisää tehoa alentuneen imuilman lämpötilan kautta. Tavalliset käyttökohteet pakosarjojen, ahtimen pakopesien sekä muiden todella kuumien kohteiden ulkopinnat.

Pinnoite kestää 1100ºC metallin lämpötilan säröilemättä ja hilseilemättä. Pinnoitteen voi ruiskuttaa itse ja se kuivaa asennuskovuuteen vuorokaudessa ilman uunitusta. Lopullinen kovettuminen tapahtuu, kun kappale saavuttaa 430ºC lämpötilan ensimmäisen käytön yhteydessä. Pinnoitteen väri puolikiiltävä musta.
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.