2T viritys ja tekniikka

Liittynyt:
20.6.2018 17:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut dtdtdtdt » 19.8.2018 22:09

Gilera sc:n moottorista kuuluu aika kovaa sirinää/rahinaa. Oon lukenu että männänrenkaat vois olla syy. Ite mäntä on vaihdettu edellistä edeltävän omistajan toimesta eikä tämän jälkeen ole paljoa ilmeisesti ajettu. Jotkut sanoo että koko mäntä pitää vaihtaa jos männänrenkaat tuhoutuneet mutta onko se niin tärkeää jos mäntä on ja vaikuttaa melko uudelta? Mitä veikkaatte tuleeko ääni ylipäätään männänrenkaista vai jostain ihan muualta?
Pyörä:
Yamaha DT125X (170cc athena) -06 Skyteam Monkey 72cc -17, Honda CRF 70F -13 rossi
Paikkakunta:
Pieksämäki
Liittynyt:
27.8.2017 15:19
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut UpperCloud » 21.8.2018 10:09

Juu, kyseessä siis kemmudetsi jossa 170 pytty. Lähin kiihyttelemään aika rajusti (viivoja otin kaverin hussea vastaan) ja siinä sitten vaihan kakkoselle, pomppaa vapaalle

no vaihdan uudestaan ylöspäin ja sitten kolmosvaihteella paukahtaa kerran pakoputkesta, iski liekkiä, jonka jälkeen kuulostaa siltä ettei kone saa bensaa, booaa, paukahtaa toisen kerran ja sitten sammutan koska tiesin että jotain on vialla.

Se jäi sitten viimeiseksi sammutukseksi. Seuraavana päivänä otan putken irti ja näen nuo naarmut mitä tuossa kuvassa on, tuntuvat hyvin huonosti, melko sileälle tuntuu.

Mikä on syynä naarmuihin ja siihen että ei käynnisty? Kone ei ole jumissa ja puristuksia on hyvin siihen nähden että pytyllä ajettu alle 600 kilometriä.

Saa kipinän ja bensaakin, kun sieltä jotain pisaroita naamalle tuli kun konetta pyöritin. Ei ole metallisilppua kuvassa, vaikka näyttääkin sille. Pytyssä ei ollut mitään ylimääräistä. Karstainen oli.

Säätöjen pitäis olla kohillaan koska seuraavan koon suutin röpöttää jo niin paljon että ei oikein piikille jaksa vetää. (Nyt siis 350 suutin vakiokaasarissa)

Öljyäkin oli yli 3% (pullossa oli sen verran eikä jaksanut liruja säästellä)

https://imgur.com/a/peLcPyZ
:D
Liittynyt:
5.9.2018 22:44
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut eud » 6.9.2018 15:25

Onko 125 detsin kuriton vakioputki verrattavissa muihin tehareihin esim. giannelli vai onko ihan paska? :D
Liittynyt:
20.7.2018 11:20
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Akseli Palola » 27.9.2018 22:52

Ainakin 50cc detsonin putki on verrattavissa metrakittiin. 125 en oo niin varma..
Liittynyt:
2.9.2018 22:04
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut riejumies02 » 3.2.2019 14:28

Minkä kokonen suutin sopis 28mm keihin kaasariin? Tekniikka on tyhjennetty vakioputki ja muuten vakio. Pyörä on siis kawasaki kmx 125.
Liittynyt:
9.8.2018 10:28
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Boss51 » 11.2.2019 7:03

Auttakaa tyhmää. Jos vaihdan änkän pitääkö vaihtaa suutin?
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 12.2.2019 20:46

Ei.
Liittynyt:
16.8.2016 22:23
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut eetkas » 28.3.2019 17:56

Mikähän on ktm exc 125 2011 vikana ku tehot kokonaa hukassa. Just ja just menee 110 ja kutoselle vaihtaes meinaa hyytyä ihan kokonaa vaikka suht lyhyet välit. Mäntä vasta vaihettu, Kaasutin, pa säädin summuut säädöt katottu mut ei pelaa. Seuraavaks läpät. Myös alkaa pätkiä maksimi kierroksilla ja kaasarin säädöt ei vaikuta siihen (sähkövika) mut tehot hukassa koko kierrosalueelta. Kellää tietoo?
Liittynyt:
29.4.2020 13:54
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse 08 » 2.5.2020 21:04

Apua kaivattaisiin:

Pojalle ostettiin 2008 Husqvarna SM 125. Kaasarina Dellorto 28 TT-versio. FMF-putki, VForce läpät. Käsittääkseni pakoaukonsäädin lukittu johonkin asentoon. Tuorevoitelu pois käytöstä, käytämme 2,3 % seosta.

Ongelmia:

-Suoltaa öljyä pakoputken päästä runsaasti ja savuttaa paljon.
-Röpöttää kovasti kaikille muilla kierroksilla, paitsi korkeilla jolloin ottaa ihan hyvät tehot.
-Tuhoaa tulppia, jolloin sammuu ja tämän jälkeen joko käy huonosti tai ei käynnisty. Tulppa on aina musta ja märkä kun tarkistaa.

Tehty:

-Kaasari avattu ja puhdistettu täysin paineilmalla ja puhdistusaineella useamman kerran.
-Putki poltettu karstat pois, ei ollut paljoa.
-Tankki irrotettu ja tyhjennetty/tarkistettu.
-Uusia tulppia hommattu (BR9ES), auttaa aina alkuun. Röpötystä/öljyn roiskimista ei toki poista.
-Akku uusittu, sähköjohtoja tarkisteltu.

Kaasarin tiedot:

-Dellorto 28 VHST CS
-Pääsuutin 165
-Tyhjäkäyntisuutin U38
-Ryyppysuutin 60
-Neulaputki 270
-Joku suutin lukee 300
-Neula alimmassa asennossa eli sokka ylimmässä kolossa

Ilmanputsari irroitettiin kokeeksi, ei vaikutusta röpöttämiseen. Pääsuuttimen pienennystä mietin, mutta osa varoittaa että älä pienennä, kiinnileikkausvaara isoilla kierroksilla? Öljyä tulee putken päästä niin paljon, että takahaarukka ihan öljyssä.

Kiitollisena apuja kaivaten!
Liittynyt:
29.4.2020 13:54
Re: 2T viritys ja tekniikka

ViestiKirjoittanut Husse 08 » 18.5.2020 21:25

Tyhjäkäyntisuutin oli jostain syystä 38, vaikka TT-setin suositus on 34. Tämä auttoi, tulppa on nyt maitokahvin värinen ja käynti parani.

Mutta nyt on uusi ongelma. Akku menee tyhjäksi ja Husse lopettaa käymisen. Akun vaihto ladattuun ja taas toimii.

Osaisiko joku kertoa, mikä hoitaa Hussessa akun latauksen, eli mikä voisi olla rikki? Tähän on kyllä edellinen omistaja vaihtanut eri etuvalon, joka on tosi kirkas. Mietityttää myös mahdollisuus, että lamppu syö enemmän virtaa, mitä lataus tuottaa.