Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Cagiva Mito 2007 Evo 2 puuttuvat tehot.

Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.8.2019 9:43
Cagiva Mito 2007 Evo 2 puuttuvat tehot.

ViestiKirjoittanut keräsenpoika » 28.8.2019 10:32

Osaisko kukaan auttaa? Omistan evo 2 miton ja se tuntuu A1 tehoiselta, vaikka kaikkien kurien pitäisi olla poissa. Tässä vähän tekniikkaa.

Tietääkseni vakiokansi, mäntä ja pytty.
mäntä on tuliterä.
Mikuni TM35 kaasari (280 suutin muistaakseni)
vanhan omistajan mukaan tecnigas putki
Ducati energia CDI
NGK BR10EG-tulppa
800077331 imukaula
TT-imuputket

Pyörä tosiaan tuntuu tekevän sen 14-16 hepokattia. Vikaa on yritetty etsiä ilman tulosta. Kiertää ihan ylös asti ja kaasu avautuu täysin. Pakoaukonsäätimen toiminta tarkistettu. Puristukset testattu, 6 baaria.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.8.2019 9:43
Re: Cagiva Mito 2007 Evo 2 puuttuvat tehot.

ViestiKirjoittanut keräsenpoika » 4.9.2019 6:39

Tilannepäivitys: Vanha omistaja on ilmeisesti asentanut mitoon tasalakimännän 200C-kannen kanssa. (Kupukansi) Luultavasti tästä johtuu 6 baarin puristuspaineet ja puuttuvat tehot.

Löysin myös YouTubesta muiden tekemiä puristustestejä, joissa he saivat 10+ baarin puristuspaineita.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.8.2019 9:43
Re: Cagiva Mito 2007 Evo 2 puuttuvat tehot.

ViestiKirjoittanut keräsenpoika » 1.10.2019 12:40

Mitossa on nyt uusi mäntä: Vertex 2-renkainen kupumäntä. Pyörä käy selvästi laihalla kaikilla kierrosalueilla, ja kaasun asennoilla. Pääsuutin 300, neula rikkaimmalla asetuksella.

Suunnitelmissa hommata 330 ja 350 pääsuutin, ja hioa neulaa.

Ei tunnu tehokkaammalta kuin aikaisemmin.
Pyörä:
Cagiva Mito Evo 2 (2007)
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
28.8.2019 9:43
Re: Cagiva Mito 2007 Evo 2 puuttuvat tehot.

ViestiKirjoittanut keräsenpoika » 4.10.2019 11:21

Uudella 350 pääsuuttimella pyörä käy selvästi rikkaalla, seuraavaksi testataan 330 suutinta ja toivotaan että sillä olisi hyvät säädöt. Kierrokset välillä leijuvat vielä vajaassa 3 tonnissa lämpimällä moottorilla.

Neulan hionta jatkuu, ehkä jopa uuden neulan hommaaminen olisi järkevää.

Mito ei vieläkään tunnu tekevän tehoa.

Puristukset testattu uudelleen, tällä kertaa noin 8.9 baaria painetta.