Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Honda Monkey 125

Pyörä:
Monkey 125
Liittynyt:
17.11.2002 19:36
Honda Monkey 125

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.8.2019 13:14

Tähän ketjuun tarkoitus listata ja höpistä tekniikkaan liittyviä kokemuksia ja kysymyksiä.

Mallikohtainen yleiskeskustelu löytynee täältä :

viewtopic.php?f=100&t=89545

--
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Pyörä:
Monkey 125
Liittynyt:
17.11.2002 19:36
Re: Honda Monkey 125

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.8.2019 13:23

Yuminashin rajoittamaton ECU :

http://www.yuminashi.eu/yuminashi-power ... rrencyId=3

Making your AFR richer is easy, if you click here ( http://www.yuminashi.eu/fuel-injectors- ... rrencyId=3) then you can see that we have a large assortment of fuel injectors which are plug and play ready for your Z125 Monkey model.
Selecting the right flow injector is important of course, and I totally understand your need for a slightly richer AFR ratio, since honda have installed the 90cc/min injector which is mentioned for a 110 engine, as the stock injector in the Z125 Monkey.

Why they did that is a mystery to me, perhaps they want to be able to give a good fuel economy number for promotion purposes, normally we see that Honda is installing a 120cc/min injector for a 2 valve 125cc engine, not a 90cc/min injector.

So the minimum injector I would like to recommend is the 120cc/min injector which you can visit if you click here (http://www.yuminashi.eu/120cc-b-type-in ... -injector/) .
Don't worry about ECU tuning or anything else, your stock ECU is able to adjust without any tune involved, just drop in the injector, at the start it might be rough, be it will adjust to where it should be really fast.

If you have a better exhaust, and a foam air filter, then I would recommend you to install the 140cc/min injector, certainly if you have also a better breathing camshaft on that combination.
The 140cc/min injector you can find over here ( http://www.yuminashi.eu/140cc-b-type-in ... -injector/ ) .

We hope to work our powersports ECU out for the Z125 Monkey, but this won't be for right away, so dropping in another fuel injector would give you at this moment the richer AFR where you are looking for.

I hope this information is helpful to you.
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 10.8.2019 13:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Pyörä:
Monkey 125
Liittynyt:
17.11.2002 19:36
Re: Honda Monkey 125

ViestiKirjoittanut Jarez » 10.8.2019 13:27

Boosterplug

Noin kahdeksan tunnin youtube ja interwebs salapoliisityön tulos taisi justiinsa kantaa hedelmää :) Vastaus löytyi Tanskasta.

Eli powercommanderit, yuminashit ym saa nyt jäädä hetkeksi sivuun ja alla oleva kapistus on nyt tilattu 150€ ja ilmaisilla postikuluilla :

https://www.boosterplug.com/shop/booste ... -753p.html

Asennusohjeet :

https://www.boosterplug.com/images/shop ... series.pdf

https://www.boosterplug.com/images/shop ... lation.pdf

Lyhykäisyydessään tämä plugi asennetaan rinnan ilma - lämpötila anturin ja ecun väliin huijaten ecua, että imuilma olis kylmempää kuin se todellisuudessa olisi = seos rikastuu hieman ja tällä tempulla saadaan mieto AFR (ilma-bensa seos) muokattua.

"BPs do exactly what they say they do, nothing more nothing less. They enrich the fuel mix by 6% in the open loop fuel circuit. The closed loop circuit is unaffected. The temperature sensor does nothing more than maintain that 6% through all ambient outside temp ranges. This just makes it consistent in cold or hot weather conditions. Fuel consumption is unaffected because most of the time you are running in closed loop, controlled by the pre determined ECU map. This is at idle, and at steady cruise. The BP only works in Open loop when you are starting out, accelerating and frequently changing throttle positions as in city traffic. Some bikes benefit from it some do not. I have had 2, It worked wonders on my first bike, which is why I bought one for my Triumph, the experience was much different, there was an over rich condition and a decrease in performance. Much depends on which model bike you have and how you ride, but the booster plug on many recent bikes do little but make you run rich in open loop. having a decat, and open intake (snorkel removal) may lean out your bike a little, but as your dyno guy said you were well within safe operating range."

Muutama klippi käytännön kokeilusta youtubesta esimerkiksi katalysaattorin poiston / putkiston muokkauksen jälkeisiin haasteisiiin :

https://www.youtube.com/watch?v=0CdbqoGwQ5U

https://www.youtube.com/watch?v=S87xS1lUYsg

https://www.youtube.com/watch?v=tUyxhIvGmnU

https://www.youtube.com/watch?v=owUsc7ttsnY

https://www.youtube.com/watch?v=UdkSSmpyanA

Ajattelin tuon "uuden" lämpötila anturin reitittää jonnekkin ohjauslaakerin nurkille hifistelymielessä koska vakio putsarikoteloon kuitenkin tulee moottorin huohotus = lämmintä ilmaa :roll: Kokeilen tuota kuitenkin vakioputken kanssa ihan testimielessä minkälainen vaikutus sillä on. Ehkä diagnostiikkapistokkeesta vakio eculle resetti vielä kaiken kukkuraksi :

https://www.youtube.com/watch?v=ecISRHNFEOU

Putkenvaihdon jälkeen teen varmaan toisen resetin vielä tieteen nimissä.

Asennuksen jälkeinen info

https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... monkey-z50

Vakio lämpötila-anturin sijainti erittäin helppo johdotuksien puolesta. Pahoittelut vielä kääntämättömästä kuvasta, tuo bikepics ei oikein suostu yhteistyöhön..

https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50j

https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50j

Sijoitin tuon lisä-anturin penkin alle

https://www.bikepics.com/pictures/28156 ... onkey-z50j

Vakioputkella, Takegawan suodatinelementillä tämä combo tuntuu persdynossa oikein toimivalta yhdistelmältä. Kiihtyvyys ja keskivääntöalue tuntui parantuneen ja pakoputken "papatus" katosi lähes kokonaan. Nyt tuota tulpan väriä pitää alkaa seuraamaan ja ehkä tehdä vielä ecu resetti kokeilumielessä.
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762