Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Yamaha DT viritys/tekniikka

Liittynyt:
1.6.2015 15:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 23.12.2016 13:48

Morjens pytty on porautettu proxi 0.50mm ylikoon männälle niin onko ne todellisuudessa 0.50mm? Kuin wössner myy toisen ylikoon mäntiä niin ne on 0.44mm eli onko proxi männätki todellisuudessa 0.44mm vai onko niissä tosiaa sitten eroa, että ei uskalla laittaa wössneri mäntää pytylle joka on porattu tuolle proxi mänälle
Liittynyt:
11.6.2016 15:46
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut mikko222 » 25.12.2016 1:00

mitäs kaikkea kaasarissa pitäisi säätää ja mihin suuntaa, kun pyörä ei ota kierroksia kunnolla ja tuntuu hyvin tukkoiselta, tulppa oli musta ja öljyinen ja savu oli kans mustaa
Liittynyt:
1.6.2015 15:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 25.12.2016 19:26

Jos se on itekseen alkanut tekee tuota niin kuulostaa aika paljon siltä, että kytkinpuolen kampiakseli stefa on mennyt
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 16:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 9.1.2017 11:19

Djäbs kirjoitti:Morjens pytty on porautettu proxi 0.50mm ylikoon männälle niin onko ne todellisuudessa 0.50mm? Kuin wössner myy toisen ylikoon mäntiä niin ne on 0.44mm eli onko proxi männätki todellisuudessa 0.44mm vai onko niissä tosiaa sitten eroa, että ei uskalla laittaa wössneri mäntää pytylle joka on porattu tuolle proxi mänälle


Joo itsekkin pähkäilin joskus samaa kun oli pytty porattu tietylle männälle.

Se männän koko ilmoitetaan sylinterin porauksen koolla mihin se pitäisi sopia.

Mulla on mennyt 6-7 mäntää jo tuon vekottimen läpi niin on tullut ihmeteltyä miksi mäntä on aina pienempi mitattaessa kuin se ilmoitettu koko, se on se poraus :lol:

Sitten tuohon savutus ja tukkoisuus juttuun vielä, mulla meni joskus stefa kytkinpuolelta ja pyörä teki aivan samaa eli ihan törkeän paksu savu tuli putkesta ja haju oli aivan karmea eikä saanut kuin 80-90 vauhtia vaikka pyörä on TT :) Ei myöskään pysynyt kunnolla käynnissä.

E: Tuo Djäbsi:n mittaama 0,44 antaisi välykseksi juuri tuon 6 satkua mitä moni koneistamo laittaa näille. Service manuaalissa luki muistaakseni 0,045-0,055mm suositelluksi välykseksi mutta 0,06mm oli itsellä Proxi 10 500km kunnes männänrengas meni poikki ja männästä lähti palanen 8)
Liittynyt:
16.10.2016 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 31.1.2017 11:16

Onkohan -98vm detsin kicksin osat käypäsiä vm 07 dt re:n kanssa??
Liittynyt:
1.6.2015 15:26
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Djäbs » 2.2.2017 16:26

Juu kyllä menee ihan suoraan
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06
Liittynyt:
31.10.2016 16:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 8.2.2017 20:05

Moro. Nyt ois niin mystinen kipinä vika että moti lähtee kohta ja huolella..
Elikkä 06 Dt x ja kipuna hukassa. Osaa vaihdettu: staattori, cdi boksi, puola, solenoidi, tulppa, tulpan hattu ja melkeimpä kaikki sähköt käyty läpi mutta ei vaan vika löydy. toinen tulppa ollut koneessa startattaessa, jalkaständi on kunnossa, tappokytkin pelaa, virtalukkoo on koitettu ohittaa...
Joten nyt tartteis kyllä jonku viisaamman apua. :eek:
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Liittynyt:
16.10.2016 15:19
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Keuliijasutii » 8.2.2017 22:22

Tehi_Derpi kirjoitti:Moro. Nyt ois niin mystinen kipinä vika että moti lähtee kohta ja huolella..
Elikkä 06 Dt x ja kipuna hukassa. Osaa vaihdettu: staattori, cdi boksi, puola, solenoidi, tulppa, tulpan hattu ja melkeimpä kaikki sähköt käyty läpi mutta ei vaan vika löydy. toinen tulppa ollut koneessa startattaessa, jalkaständi on kunnossa, tappokytkin pelaa, virtalukkoo on koitettu ohittaa...
Joten nyt tartteis kyllä jonku viisaamman apua. :eek:

Syttyykö pyörässä mitään valoja kun virrat laittaa päälle(sulake)? Itselläni ei yhteen aikaan välillä antanu kipinää kunnolla ku tankki paino johtonippua ja liittimiä.
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 17:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 8.2.2017 23:40

Kannattaa myös katsoa että akku on kunnossa ja ladattu. (Akkuliikkeessä/Motonetissä akkutesterillä)
Itsellä temppuili myös sytytys ja myös ajovalot yms. kun akku oli huono.
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06
Liittynyt:
31.10.2016 16:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 9.2.2017 9:07

Keuliijasutii kirjoitti:
Tehi_Derpi kirjoitti:Moro. Nyt ois niin mystinen kipinä vika että moti lähtee kohta ja huolella..
Elikkä 06 Dt x ja kipuna hukassa. Osaa vaihdettu: staattori, cdi boksi, puola, solenoidi, tulppa, tulpan hattu ja melkeimpä kaikki sähköt käyty läpi mutta ei vaan vika löydy. toinen tulppa ollut koneessa startattaessa, jalkaständi on kunnossa, tappokytkin pelaa, virtalukkoo on koitettu ohittaa...
Joten nyt tartteis kyllä jonku viisaamman apua. :eek:

Syttyykö pyörässä mitään valoja kun virrat laittaa päälle(sulake)? Itselläni ei yhteen aikaan välillä antanu kipinää kunnolla ku tankki paino johtonippua ja liittimiä.
Juu kaikki muut sähköt pelaa mut ei vaa tuu kipinää.
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Pyörä:
8kpl, katso galleriastani!
Paikkakunta:
Kurikka, Meskaasen moottoripyhättö
Liittynyt:
15.7.2007 12:04
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 9.2.2017 15:34

Oliko staattori uusi vai käytetty? Jos käytetty niin kai mittailit vastusarvot ennen asennusta? Jonnekin DT-topiciin joskus kirjoittelinkin tehtaan ohjearvot.

E: viewtopic.php?f=100&t=87254&start=60#p4334148
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '94 DT200WR | '86 RD125 YPVS + muutama muu päkötin...
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06
Liittynyt:
31.10.2016 16:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 9.2.2017 20:16

Mäkistation kirjoitti:Oliko staattori uusi vai käytetty? Jos käytetty niin kai mittailit vastusarvot ennen asennusta? Jonnekin DT-topiciin joskus kirjoittelinkin tehtaan ohjearvot.

E: viewtopic.php?f=100&t=87254&start=60#p4334148
Käytetty oli mutta mittasin arvot ja hyvältä näytti. Alkaa vaan epäilyttämään että ostinko paskan cdi boksin...
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Pyörä:
Derbi senda X-Race 05, Yamaha dt 125 x 06
Liittynyt:
31.10.2016 16:50
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Tehi_Derpi » 10.2.2017 7:46

Semmone viel piti lisätä että eikös cdi:ltä pitäis tulla puolalle ainaki 12 volttia? Itellä tulee about kolme.
Kyllä se vielä iloks muuttuu.
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 16:53
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Höspö » 12.2.2017 16:02

Pitää tuohon vastata kenellä oli akku huono, onko kyse RE ja X malleista? Mulla on 1991vm DT jossa ei ole koskaan ollut ongelmaa sytytyksen kanssa vaikka akku on ollut aivan kuollut koko 13v ajan mitä pyörä on mulla ollut :D

Myös YPVS on toiminut vaikkakin laiskasti :lol:

Onko näissä uudemmissa DC virralla toimiva CDI vai suoraan staattorilta eli ns. AC CDI? Jos toimii staattorilta niin silloin akku ei voi vaikuttaa ;)

Kannattaa tarkistaa kaikki maakontaktit ainakin ensin ja käydä johdot läpi esim CRC:llä, kuullostaa kyllä oudolta ettei tule kipinää vaikka noin paljon osia vaihdettu :roll:
Pyörä:
KTM Duke 690 2015, Yamaha DT125R 1991, KTM 150 SX 2009
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
14.9.2012 17:41
Re: Yamaha DT viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut HateCrew » 12.2.2017 16:39

1991 R-malli se itselläkin, mutta tosiaankin kuollut akku mulla aiheutti tuollaisen oireen. Samalla myöskin lähivalo temppuili, vilkut eivät vilkkuneet jne. Tosin mulla se taisi olla niin että joku kenno oli oikosessa.

Ei näistä vehkeistä tiedä. Mutta uusi akku kuitenkin ratkaisi kaikki oireet.


Auto kuvia