Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

khgkg321
Liittynyt:
9.8.2015 18:42
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut khgkg321 » 4.12.2016 16:08

Pitkääkö tuota sylinteriä madaltaa jos hankin pyttykoron ja on budin kansi paikallaan?
Saa muuten tarjoilla 38mm kaasaria, vm hussen sähköjä ja mekaanisen pakoaukonsäätimen osia jos joltain löytyy :))
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 7.12.2016 10:39

multa löytys sulle 06 sähköt, jos meinaat laittaa pyttykoron ja bud kannen täytyy sylinteriä madaltaa tarvittava määrä
Limeee
Liittynyt:
5.9.2015 22:23
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Limeee » 7.12.2016 17:05

Sylinteriä pitää korottaa 2,4mm, joten sylinterin yläpäästä pitää muös ottaa tuo 2,4mm
khgkg321
Liittynyt:
9.8.2015 18:42
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut khgkg321 » 7.12.2016 18:39

Limeee kirjoitti:Sylinteriä pitää korottaa 2,4mm, joten sylinterin yläpäästä pitää muös ottaa tuo 2,4mm

Eikö se ylimääräinen tiiviste joka siihen tulee korota myös vähän? ei se varmaan paljoa vaikuta, mutta siis kuitenkin siitä huolimatta 2,4mm pois yläpäästä?
tientuk3
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 15:01
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 9.12.2016 18:31

Siis, kyllähän sen pytyn teoriassa voi asentaa ilman madallustakin, mutta silloin männän yläpuolella on se 2,5mm lisää tilaa eikä toimi kovin hyvin, jos lähtee käyntiin :D

Elikkä saman verran mitä pytyn alle laitetaan lisää, höylätään sen päältä pois.
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 9.12.2016 21:40

Sylinterin korotuspalat on yleensä 2mm paksuja ja siihen laitetaan alle sekä päälle motonetin tms. 0.25mm tiivistepaperia jolloin sylinteriä korotetaan yhteensä 2.5mm, kun sylinteri kiristetään paperi liiskaantuu ja korotus on arviolta 2,4mm. Sylinterin kannesta täytyy ottaa se 2.4 mm silloin palotilan ympäriltä pois, voi ottaa vähemän tai enemmän jos purituksia haluaa muuttaa. Vaihtoehtoisesti voi ottaa sylinterin yläpäästä 2.4mm pois ja syventää tiivisteuria saman verran, kannattaa senjälkeen ainakin jollain vähä pyöristää tiivisteuria ettei kannen tiivisteet kärsi. ;)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 18.12.2016 14:04

Kansi vaan harvemmin kestää kun siitä ottaa noin reilusti kamaa pois
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 18.12.2016 14:35

ma$$i kirjoitti:Kansi vaan harvemmin kestää kun siitä ottaa noin reilusti kamaa pois

Paskapuhetta... Onko kokemusta? Itellä nyt 13 tkm ollu 125 sekä 144 kanssa eikä ykskään kansi oo halennu. Enkä tiedä ketään muutakaan kellä ois halennu, jos sorvaat sen päin vittua ni sillo ei varmasti kestä.
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.12.2016 18:28

Parilta kaverilta meni jo ihan vakiokansi. Sen jälkeen muutama laskettu kansi ennenkuin päättivät ottaa pytystä pois tavaraa. Koneistamolla laskettuja olivat, joten en paskaksi työnlaaduksi haukkuisi.

Oma mielipide edelleen pytystä laskun puolella. Koneistajalle selittää homman, niin tulee varma lopputulos ja hintaa max parikymppiä jos sitäkään. Jos homman voi tehdä kahdella tapaa, niin itse ainakin näkisin paremmaks suorittaa sen sillä tavoin millä kestää satavarmasti. Mutta kukin taaplatkoot tyylillään, eipä tuo minulle kuulu.

Onko sulla laskettu täysin kantta vai tavallaan upotettu, jolloin palotila laskeutuu syvemmälle? Senkin voi tehdä useammalla tapaa ;)

Ja millä squishilla olet setin koonnut? Sekin vaikuttaa kannen kestoon kovin dramaattisesti :)
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 19.12.2016 20:13

ma$$i kirjoitti:Parilta kaverilta meni jo ihan vakiokansi. Sen jälkeen muutama laskettu kansi ennenkuin päättivät ottaa pytystä pois tavaraa. Koneistamolla laskettuja olivat, joten en paskaksi työnlaaduksi haukkuisi.

Oma mielipide edelleen pytystä laskun puolella. Koneistajalle selittää homman, niin tulee varma lopputulos ja hintaa max parikymppiä jos sitäkään. Jos homman voi tehdä kahdella tapaa, niin itse ainakin näkisin paremmaks suorittaa sen sillä tavoin millä kestää satavarmasti. Mutta kukin taaplatkoot tyylillään, eipä tuo minulle kuulu.

Onko sulla laskettu täysin kantta vai tavallaan upotettu, jolloin palotila laskeutuu syvemmälle? Senkin voi tehdä useammalla tapaa ;)

Ja millä squishilla olet setin koonnut? Sekin vaikuttaa kannen kestoon kovin dramaattisesti :)
Nimenomaa palotila upetettu siis.. 125 vakio ja 144 pytyllä 0.8, kumma juttu ite en oo saanu paskaks vaikka kuinka antaa hanaa eikä kukaan muu kaverikaan, tai ykskään myymäni kansi ei myöskää oo halennu, en sit tiiä onko kaveris kannet ollu maanantaikappaleita vai mitä
Rikuikv
Pyörä:
s670 midrace 09 DT
Liittynyt:
10.11.2015 21:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Rikuikv » 19.12.2016 20:17

Itse nään paremmaks ton kannalta laskee kannen, iha vaa sentakia koska jos mahollisesti haluaa vakiopytyks takas ni senku ottaa hilut pois ja tavalline kansi tilalle, pytyn jos laskee nii joutuu aina ajamaan korolla
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 19.12.2016 20:35

Meitä on moneen junaan ja hyvä niin :), erilaisia mielipiteitä. Molemmissa tavoissa on omat puolensa!

Ja tuo selittää paljolti sen kestämisen että juurikin palotila upotettu :), sillä tulee juu hyvin varma tulos myöskin.
Ällä
Liittynyt:
14.11.2016 14:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ällä » 26.1.2017 16:21

Terve, onkohan tää foorumi ihan kuollut vai onko täällä näiden paskavatkaimien asiantuntioita?! No omassa rutkuttimessa ongelmia on varmaan moneen lähtöön, mutta jostain on aloitettava. Eli siis pyörä vie ihan vittuna tulppia ollaan kokeiltu b9eg sekä br9eg, mutta silti pääsee hyvällä tuurilla 2-3pv sitten uusi tulppa. Tietääkö kukaan mikä tähän voisi olla syynä? Alkaa ärsyttää pikku hiljaa kun ei pääse ajamaan parhailla keleillä. Sekä mikähän voisi olla kun kiksistä kääntää alaspäin niin välillä kuuluu sellainen pieni kilahdus? Onko harmillista tai vaikutuksia johonkin? Ja mistä tietää onko kone väljä sekin minua kiinnostaisi. Ja viellä lopuksi mitä vaikutuksia on jos läpät on rikki tai epäkunnossa? T: kädetön kaksitahtisten kanssa =)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut ma$$i » 26.1.2017 21:15

Mahdollisia syitä tulppien menemiseen:
-Väärä lämpöarvo (en tiedä sm hussen haluamaa numeroa)
-Väärät säädöt kaasuttimessa (hyvin usein enemmän kuin todennäköistä.. :roll: )
-Staattori sökö
-Puola sökö (yleensä ei kuitenkaan tällöin hajota tulppia)
-Jännitteensäädin sökö
-Tulpanjohdon sekä -hatun tilanne
Miltäs se tulppa näyttää hajottuaan? Elikkä väri jne. Kuva auttaisi

Kiksin kilahdus

Sm hussen konetta en tunne, mutta voisko olla kiksin palautus jotenki vituillaan tms?

Väljä kone

Paljonko ajettu? Paljonko männällä? Mites rempat?
Puristuspaineet voi mitata puristuspainemittarilla, saa selvän tiedon onko väljä.

Sylinteri irti ja mäntää tutkimaan, sekä tarvittaessa vaihtamaan jos näyttää ohipuhaltaneelle. Ohipuhallus kertoo hyvin onko yläkerta timmi vai ei.

Jos ei sylkkää jaksa tai viitsi irroittaa, voi putken ottaa irti ja tiirailla mäntää pakoaukosta sekä varoen kiksiä painella--> mäntä liikkuu ja sen näkee paremmin että mahdollisen ohipuhalluksen.

Läpät

Läpät voivat haroittaa tai niistä voi puuttua selvästi paloja pahimmassa tapauksessa. Ajan mittaan läppien materiaali kuluu sekä ohenee ja alkaa paistamaan läpi.

Läppien ollessa huonossa kunnossa kierrokset leijaavat, käynnistys on huonompaa, kierrosherkkyys huononee sekä kaasuunvastaavuus. Sekä moottoriin virtaa ylimääräistä kakkua väärään aikaan. Jos läpät ovat oikein huonossa kunnossa, koko laitos ei edes käynnisty.

Läppien kunnon voi tarkistaa irroittamalla ne ja katsomalla sisäpuolelta valoa vasten. Tällöin näkee jos läpät harottavat tai ovat kuluneet liiaksi. Valoa ei saisi näkyä lävitse. Selvien palojen puutteen kyllä huomaa jo läppien ollessa kädessä.
Ällä
Liittynyt:
14.11.2016 14:17
Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

ViestiKirjoittanut Ällä » 26.1.2017 22:30

ma$$i kirjoitti:Mahdollisia syitä tulppien menemiseen:
-Väärä lämpöarvo (en tiedä sm hussen haluamaa numeroa)
-Väärät säädöt kaasuttimessa (hyvin usein enemmän kuin todennäköistä.. :roll: )
-Staattori sökö
-Puola sökö (yleensä ei kuitenkaan tällöin hajota tulppia)
-Jännitteensäädin sökö
-Tulpanjohdon sekä -hatun tilanne
Miltäs se tulppa näyttää hajottuaan? Elikkä väri jne. Kuva auttaisi

Kiksin kilahdus

Sm hussen konetta en tunne, mutta voisko olla kiksin palautus jotenki vituillaan tms?

Väljä kone

Paljonko ajettu? Paljonko männällä? Mites rempat?
Puristuspaineet voi mitata puristuspainemittarilla, saa selvän tiedon onko väljä.

Sylinteri irti ja mäntää tutkimaan, sekä tarvittaessa vaihtamaan jos näyttää ohipuhaltaneelle. Ohipuhallus kertoo hyvin onko yläkerta timmi vai ei.

Jos ei sylkkää jaksa tai viitsi irroittaa, voi putken ottaa irti ja tiirailla mäntää pakoaukosta sekä varoen kiksiä painella--> mäntä liikkuu ja sen näkee paremmin että mahdollisen ohipuhalluksen.

Läpät

Läpät voivat haroittaa tai niistä voi puuttua selvästi paloja pahimmassa tapauksessa. Ajan mittaan läppien materiaali kuluu sekä ohenee ja alkaa paistamaan läpi.

Läppien ollessa huonossa kunnossa kierrokset leijaavat, käynnistys on huonompaa, kierrosherkkyys huononee sekä kaasuunvastaavuus. Sekä moottoriin virtaa ylimääräistä kakkua väärään aikaan. Jos läpät ovat oikein huonossa kunnossa, koko laitos ei edes käynnisty.

Läppien kunnon voi tarkistaa irroittamalla ne ja katsomalla sisäpuolelta valoa vasten. Tällöin näkee jos läpät harottavat tai ovat kuluneet liiaksi. Valoa ei saisi näkyä lävitse. Selvien palojen puutteen kyllä huomaa jo läppien ollessa kädessä.

Husqvarna suosittelee 9-lämpöarvoa.
En tiedä noista kaasarin säädöistä koska olemme kokeilleet, erikokoisia pääsuuttimia ja ilmaruuvia olen ruuvaillut,(muuten jos joku tietää että meneekö laihemmalle kun kiertää ulospäin vai sisäänpäin? kyseessä siis vakio dellorto vhst 29. Kävin tuossa läheisessä moottoripyörä korjaamossa ja ne sanoivat että ulospäin laihenee, kertokaa jos tämä on väärää tietoa.), neulan sokka on ylimmässä lovessa mikä on ollut hyvä, joten en kaasarista tiedä onko vika silti siinä. Tulppa on hajottuaan tietysti tumma/musta koska yleensä se kastelee sen tulpan ja sitten kipinä karkaa hevonhelvettiin kärjen välistä. Koneella on ajettu varmaan ehkä hikiseen päälle 1000km viime koneremontista ja suurin osa kesäajoa koska talvella alkanut tämä temppuilu... Läpät meinasin varmaan viikonloppuna katsoa jos tästä ei henkinen tasapaino horju enempää, alkaa menemään jo hermoihin tuo temppuilu...