Ostan kevarin, mutta minkä?

Ghostly.K Moderaattori
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 14:48
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 4.1.2016 13:39

Nää nyt ollu vaan omia kokemuksia, mut tietenki ku aletaa lyömään vastusta sekä tienpintaan, että moottoriin ni kuluuhan sitä..
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 17.1.2016 23:53

Moro!

Tässä piikin osto ajankohtasena ja tuli pari kyssää mieleen ja samalla yritän saada tietoa vähän näistä kisapiikin huolloista sun muista että tietäis onko nyt varaa sellasta hommata. Alku inffona 2-t pyörä ois hakusessa, varmaankin ktm taikka husq wr(tämä tällähetkellä etusijalla koska halvempi pärrä) koska tehoo tekee mieli 8), harvoin jotain parinkymmenen kilsan matkoi mutta muuten matkat pyörii siinä alta kympin. Joka päivä kouluun keväällä kun kelit sallii just sen kymmenen kilsaa ja takasin ja sitte pakolliset rullailut kylillä:).

Kysymyksinä että paljonko on kilometreissä tollanen perus 60-80h männän vaihtoväli? Ja paljon mäntä näihin maksaa? Vai tarviiko katukäytössä edes vaihtaa noin usein?
Paljonko sitten tulis maksamaan alakerta remppa sillon 250h välein vaikka liikkeessä tehtynä, koska moponrempan takia en enää ite rupea tekemään:D ja kuinka usein tämä tulee ajankohtaiseksi? Kerran vuotee? Riippuu tietysti ajomäärästä mutta noin suurinpiirtein.
Bensankulutus varmaan jotain 6-15L satasella riippuu kaasukädestä?
Mitens noi sm husset joissa on wr:n sylinteri taikka pyttykoro ja kannen madallus, onko niissä jotain otettava huomioon ostaessa, kärsiikö sm:n koneen kestävyys wr:n sylkällä vai onko niissä samat alakerrat?
Paljonko ajettuja pyöriä kannattais kattoo, kilometreissä sekä tunneissa? Mites vuosimallit etenkii noissa wr husseissa, onko niillä väliä niinkuin sm husseissa?
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 25.1.2016 11:47

Nooh kerta täältä ei vastauksia saa kertokaas mistä vois saaha, nii ei tuu enää turhaa kirjoteltuu":)"
Twiksor
Pyörä:
Husqvarna TE 125 //// (EX) Ktm Exc 125 / Husqvarna Sm / Beta RR 50 / Baotian
Liittynyt:
3.8.2013 21:44
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Twiksor » 25.1.2016 13:27

Itellä oli katulaiska husse sm niin itellä tuli kaupunkipärräilyssä kesässä 100h/4000km.
Katukäytössä ite vaihtaisin männän 100h välein ja alkuperäinen kotarin mäntäsetti maksaa 160e.
Ite kun ostin kotarin niin siihen oli liikkeessä tehty 1400e remppa jossa vaihettiin kiertokanki, kaikki stefat, kaikki laakerit, mäntä, kaikki tiivisteet ja jottain muuta pientä koneesta, työt sisälty tuohon 1400e jotka oli suunnilleen tuo 400e ja osina käytettiin vain kotarin alkuperäisosia. Halvemmaksi tulisi kyllä kun itse tekisi ja käyttäisi tarvikeosia. Itse remppaisin alakerran 300h välein.
Kulutus riippuu kyllä ihan kaasukädestä. Eipä sm hussen kestävyys kärsi siitä vaikka olisi wr pytty mutta sitten ainakin joutuu huoltamaan samanlailla kuin kisapiikkiäkin. Sm ja wr taitaa olla samat alakerrat paitsi weeärrässä on lyhyemmät vaihteiston välitykset.
Eipä noilla tunneilla kauheesti väliä olla kunhan on huollettu säänöllisesti konetta ja alustaa.
Detsimiähii
Pyörä:
Husqvarna sm-07
Liittynyt:
22.5.2014 22:16
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut Detsimiähii » 25.1.2016 14:16

Okei, paljon kiitoksia kun kerroit kokemuksesi! Helpottaa paljon ku tietää vähä noista huoltoväleistä katukäytössä ja sillee.
tehoderbik
Liittynyt:
4.5.2016 0:14
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut tehoderbik » 8.5.2016 0:29

Ite oon aatellu kevarin hankkimista, mutta 4tahtia aattelin koska 2tahin huoltovälit ja kulutus ei houkuttele.
Onkos kellään täällä Honda CBR 125:tosta?
Onko hyvä?
Onko ollu ongelmia?
AtteKahkonen
Pyörä:
Suzuki RG125F -95
Paikkakunta:
Hausjärvi
Liittynyt:
7.9.2014 13:27
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut AtteKahkonen » 20.5.2016 9:37

Nonii elikkäs on ollu jo pidempään suunnitelmissa ostaa yamaha yzfr mutta nyt oon alkanu miettimään tollasta 201 jälkeen uudistettua honda cbr:ää. Molempien pyörien hyvät ja huonot puolet? Ja minkälaisilla kilometreillä olevan pyörän kehtaa vielä ostaa ku kaverin mukaan 30tkm kohalla pitäis yläkerta rempata ja aika moni on just siinä lähellä mitä oon kattonu :| eli ~1500€ hintaraja mulla
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut mustavi » 20.5.2016 13:56

TM 13/2015 oli vertailu urheilullisista kevareista. Testi löytyy varmaan TM:n maksullisesta juttuarkistosta? Wikin KTM RC-jutussa on jonkinmoinen huitastu luettelo vaihtoehtoisista valinnoista, joista on osittain omat tietopankkijuttunsa: ehkä niiden avulla saat haarukoitua mikä olis fiksuin valinta pyöräks.
sakustus7
Liittynyt:
7.4.2015 21:05
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut sakustus7 » 26.5.2016 14:52

Kellään kokemusta piikki Yamaha WR.stä talvella? Eli miten lähtee käyntii pakkasilla ja kuinka noin yleisesti ottaen toimii talvella etenkin se ruisku?
NahkisFin
Liittynyt:
9.8.2015 14:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut NahkisFin » 9.6.2016 23:04

Pitäs hommata kevari 190cm pitkälle kuskille. Oon katellut tota cbr koska on niin halpa. Niin minkälainen on ajaa jos on pitkä kuski. Ja onko mitään kokemuksia derbi gpr 125 4t.
juhm97
Pyörä:
Husaberg FE450 '09
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
13.9.2012 20:35
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut juhm97 » 10.6.2016 0:23

CBR on pitemmällekin jätkälle ihan hyvä ajaa, jonkin verran tullut ajeltua 2013vm pyörällä. Itse olen siis 189cm.
juhhoo001
Liittynyt:
11.3.2013 18:45
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut juhhoo001 » 19.6.2016 22:19

Moro. Onko kannattavaa ostaa Cagiva Planet -98 30k ajettu 15k sitten täyskonerempattu. Toimiva ja kohtalaisen hyvä kuntoinen. Hintaa ois 200€ ja kilvet saa konttorilta hakemalla. Paljokohan tollasella ois arvoa viellä. Onko kellään tietoa paljon ois halvin vakuutus tommoseen? Ajattelin myydä eteepäi pienen laiton jälkee joten paljo tommosella oikeesti ois hintaa.
Nopeita vastauksii pleas!

-Juho
NahkisFin
Liittynyt:
9.8.2015 14:30
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut NahkisFin » 22.6.2016 9:13

mitä mieltä porukat olis mh rx 125:sesta? kiinnostais tietää paljon kulkee ja paljon kuluttaa? ja mikä on huoltoväli
narreli
Liittynyt:
11.7.2016 20:39
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut narreli » 11.7.2016 21:05

Mulla kans ois kevari hakusessa, ei siis aiempaa kokemusta edes mopoista yms. 2-tahdit tai kyykyt ei kelpaa faijalle. Kriteereinä helppo huolto, pieni bensan kulutus ja sellanen ulkonäkö, et kehtais muuallakin ku yksin metsässä ajaa.
Jos yhtään auttaa/vaikuttaa ni pituus ja paino 173/55. Ja käytettynä ollaan ostamassa
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: Ostan kevarin, mutta minkä?

ViestiKirjoittanut ma$$i » 12.7.2016 19:15

Noilla kriteereillä suljetaan pois siis kaikki 2t ja aika paljon nelareitakin jos ei kyykkyjä.

Jos itse joutuisin kallistumaan nelari enska smoton niin valitsisin nelari Husqvarna smr125. Sopivan hintaisia. Kaasarikoneita joten ei tarvi ruiskulla ja sähköillä pelleillä. Ja ainakin omaan silmään ihan hyvän näkösiäkin. Ei kuluta paljoa ja luotettavalla minarellin koneella.

Muitakin vaihtoehtoja on tietysti hyvin :). Esim rieju marathon, yamaha wr125 (itse en ottaisi, sillä ruiskukoneella), ktm duke 125 jne.. nettimotoa selaamaan vaan ;)

Jos nelari poksahtaa niin ei koskaan tule olemaan helppoa ja halpaa huoltoa.. Jos kestää niin selviää pesuilla, öljynvaihdoilla ja tankkauksella :). Kilahtaessa onkin kauhea työmaa edessä.

2t vaatii normiajossa enemmän huoltoa, mutta jos poksahtaa niin korjaus halvempaa ja yksinkertaisempaa.