Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

A1-kortti

Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 22:09
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Meepi » 29.6.2015 16:56

Uusi lupa täytyy uudelle pyörälle hakea
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 22:09
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Meepi » 7.7.2015 18:22

Makia, inssi läpi ensiyrittämällä! 8) Vähän se valitti ku jalankulkija oli kuulemma joutunut luopumaan oikeuksistaan suojatiellä, vaikka mielestäni kyllä ehin ihan hyvin kävelijää ennen. Olkaa nuitten kanssa tosi tarkkoina! Ja anto vielä erikoismaininnan hyvästä pyörän käsittelystä 8) Ihan vaan vinkiksi Oulussa jos käytte inssin, niin keskustaan ajatti tuomiokirkon ja rotuaarin kautta eikä perinteisesti Raksilasta :)
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Pyörä:
Husqvarna TE 125 //// (EX) Ktm Exc 125 / Husqvarna Sm / Beta RR 50 / Baotian
Liittynyt:
3.8.2013 20:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Twiksor » 7.7.2015 20:25

Itellä oli onneks kyl rento inssi ja kyl toi inssi aika helppo on jos mopolla on ennen liikenteessä ajanu :)
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 16:06
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 7.7.2015 21:29

Huomenissa ois inssi mutta ajokenkiä ei vielä löydy niin mietin että käyköhän siihen vaan tuommoset perus lyhytvartiset turvakengät tai sitten tommoset normaalit pitkävartiset nahkaset bootsit? Ketuttaa muuten köyhtyä 70e pelkästään inssin takia jos pitää vielä kunnon ajosaappaat käydä ostamassa.
Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 11:43
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut jonicc » 7.7.2015 22:35

Ota ne pitkävartiset buutsit. Periaatteessa pitäis riittää että nilkka on suojattu.
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 13:48
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 8.7.2015 5:55

Aamulla heti autokouluun yhteyttä ja sieltä lainaan!!
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Pyörä:
Olispa
Liittynyt:
28.10.2013 16:06
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Piritoimii » 8.7.2015 16:09

Opetusluvilla siis vedettiin niin tuskinpa ois mikään autokoulu lainannut. :D Mutta niin vaan meni inssi läpi. Oli kyllä rento inssisetä. Varustusta eikä pyörää tarkastellut yhtään eli olisin hyvä ettei crocseilla voinu sinne astella. Käsittelykokeessa väistössä ei tahtonu vastaohjaus onnistua (omasta mielestä onnistui) mistä se valitteli mutta sano sitte että aivan sama näytät sä kääntyvän ilmanki. :lol: Ajaessa sitten taas vilkku jäi kaistanvaihdossa vähän myöhäselle ja ryhmittyminen olis voinu mennä paremminkin mutta eipä se sitä haitannut vaan ajoluvan löi kouraan ja toivotti hyvät jatkot. Isä istui sen kyydissä niin sano vaan että hyvä että kiinnitti ajoon huomiota kun puhua pälpätti vaan mukavia koko matkan.

Ja yhteensä kortille kertyi hintaa kaiken tämän jälkeen 187e. ;)
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 22:09
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Meepi » 9.7.2015 10:22

Ei niitä tunnu kauheasti varusteiden ja pyörän kunto kiinostavan. Kylläpä edullisesti sait kortin. Kai niitä ajosaappaita voi käyttää inssin jälkeenki ;)
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Pyörä:
Beta rr 50 racing edition 08
Liittynyt:
25.3.2014 21:59
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut betajonne123 » 17.7.2015 17:37

En tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään silti.

Eli jos vanhemmat opettaa kevarikortin niin tarviiko kevaria muutoskatsastaa opetuskäyttöön? nopeita vastauksia kiitos! :)
Pyörä:
Yamaha DT 125, Honda NSR 125,BSE MadCow 125,Baotian skobo,Tyscon minicross 50
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
26.9.2010 19:11
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut -rame- » 17.7.2015 19:32

Ei tarvii.
Liittynyt:
20.4.2014 9:51
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut nipznapz » 27.8.2015 14:53

Ekat käsittelytunnit takana ja omasta mielestä meni ihan kohtalaisesti. En tiedä oliko sen verran jännitystä vai mitä, kun alkuun ei meinannut onnistua juuri mitenkään.

Ja hidasajo tuntui todella vaikealta. Todella vaikea oli löytää se sopiva kohta kaasulle ja pitää tasaisena samalla käyttäen jarrua ja kytkintä.

Pikkusen kyllä kuumottaa, kun ajotunnit alkavat ja tuonne kaupunkiliikenteeseen pitäisi itse oikeasti mennä ajamaan etenkin kun opettaja käsittääkseni meinaa istua kyydissä, eikä tulla autolla perässä tms. :roll: :eek:
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 17:38
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut ma$$i » 27.8.2015 17:47

Hidasajo on yllättävän helppoa kun pääsee jyvälle, reeniä vaan :). Sopivasti kaasua ja laahaat takajarrulla, tarvittaessa voit välillä vähän kytkintä luistattamalla tasottaa.

Ei ole pakko ottaa autokoulun tyyppiä istuu kyytiin. Sanot olevasi noviisi liikenteessä, jolloin kyytsääminen ei tulekkaan kyseeseen. Ja helpottaa huomattavasti jos opettaja ajaa takana ja samalla."suojaa selustasi"
Liittynyt:
20.4.2014 9:51
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut nipznapz » 27.8.2015 21:10

Se tuossa vaan just on, kun ei oikein ole pyörää jolla vois harjotellakaan. Täytyy nyt katella, jos saisin sittenkin pyörän hommatua ennen noita kokeita, niin voisi sitten omalla ajalla käydä jossain vähän ottamassa tuntumaa.
Moderaattori
Pyörä:
Yamaha Yzf-R125 ´08
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
12.8.2012 13:48
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Ghostly.K » 27.8.2015 21:18

Ihan hei rohkeesti aukaset suus sille autokoulun opettajalle, että haluat treenata käsittelyitä. Mut aja eka joku tunti normisti liikenteessä ni esimerkiksi kytkintuntuma saa ihan uuden ulottuvuuden. Voit jopa sisäistää sen hidasajon ihan huomaamattasi. =]
Köyhiä eivät ole ne joilla on vähän, vaan ne jotka haluavat aina lisää.
Liittynyt:
20.4.2014 9:51
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut nipznapz » 27.8.2015 21:33

Jees. Ymmärsin, että käytäisiin viellä noita kertaamassa ennen kokeita, mutta tuo tosiaan jänskättää, että pärjäänkö siellä liikenteessä sitten ollenkaan, kun se kentällä tuntui niin vaikealta löytää sopiva kaasu ja pitää se. :s