Porukoiden ympäripuhuminen

MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut MiniMies » 9.10.2013 14:12

Heh, kyllä multa olis jäänyt kaikki ajoneuvot ja kortit hommaamatta jos ite ois pitäny maksaa. Itsehän en siis ajoneuvoista ja korteista oo maksanu mitään :lol: Piikki on kyllä kulkenut perheessä parin isoveljen ajan joten pyörää nyt ei enää mun kohalla tarvinnu kustantaa.. Remppaan kuitenki itte ja sitä rataa, pidän vehkeet kunnossa. Toisinkuin edellämainitut veljet. Ai jumalauta millanen huoltojen osalta täysin laiminlyöty paska tuo husse oli kun minä sen sain. Ihmetellään vaan kun ei pyörä enää kulje niin kovaa ja mikään ei toimi :lol: Itse aloin heti setvimään tuon tekniikkaa ja pa-säädinkin oli paskana, ei ihme että ei kulje, ja tätäkään ei oltu tajuttu vaikka pyörä leipoi kerran kiinni sen takia, kun laippa tuli ilmeisesti sylinterin puolelle moikkaamaan.Remonttiin meneviä osia on välillä joutunu ite väliaikasesti maksamaan porukoiden hetkellisestä huonosta rahatilanteesta johtuen, mutta ne tulee sitten takasin myyntirahoista. No, väitän että aika moneen on samanverran rahaa tuhlattu vaatteisiin, harrastuksiin ja sen sellaseen, mie vaan oon vähän erilainen rahareikä joka juoksentelee kirppisvaatteissa eikä harrasta mitään paitsi moottoriajoneuvoja :lol: :lol:

Nyt alko menee tarinat aika pahasti ohi aiheen kyllä.. Tarkoitan varmaan että oon onnellisessa asemassa ajoneuvojen suhteen :lol: Koskaan ei oo ollu epäselvyyttä ettenkö piikkiä ja korttia olis saanut.

Ehkä ne TKH:nkin porukat leppyy ajan mittaan jos tarpeeks vinkuu ja on ihmisiks :D
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut -TKH- » 9.10.2013 16:22

Joo'o vinkua kyllä aijon niin kauan ku vaan voi,vois koittaa sitä että tuo kevarikortti maksaa ittesä takasin auto- ja mp korttia suorittaessa...
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
Säkittäjä
Pyörä:
Husqvarna SM 125 -08 ex. Räxä 50 -04
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
21.4.2013 21:17
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Säkittäjä » 9.10.2013 16:26

Itellä aikoinaan ennen kun olin edes 16 täyttänyt, vanhemmat oli sitä mieltä että piikki on ehdoton ei. Tuli sitten mopolla ajeltua paljon ympäri kyliä ja viriteltyä sitä ja sellasta. Pakkohan sitä oli jollain ajaa. Piikkiä kun en ollut saamassa ajattelin sitten että 18-vuotiaana ostan sitten isomman pyörän ja siitä puhuin paljon kotona.

Lopulta faija tuli kyselemään haluisinko ajaa piikkikortin ja olin ihan että WTF. :lol:
Aluks sitten ajattelin että säästän ne rahat mielummin siihen isoon pyörään. Lopulta faija sattu jonain päivänä testaamaan mun apikkaa ja ilmeisesti se kulki vähän liikaa. Sitten se oli lopulta valmis hankkimaan piikin, vaikka ite olin luovuttanut aikoja sitten.
Isännän kanssa myös monina iltoina korjailtiin samaa apikkaa, saatto herra kyllästyä myös siihen korjailuun

Menin sitten autokouluun ja käytiin Husse hankkimassa. Kortin maksaa vanhemmat, pyörästä jäin jonkun verran velkaa, mutta sen maksan takasin
Nyt on enää viimonen ajotunti ja inssi käymättä. Kohta pääsee ajelemaan, vaikka kuvittelin vielä pari kuukautta sitten että en piikillä tule koskaa ajamaan.

Vanha kunnon "Mieluummin 80km/h piikillä kun mopolla" on aika hyvä tapa herättää ajatuksia. (Tosin joskus siitä voi olla vaan haittaa)

Eli tarinan ytimenä on se että kannattaa osottaa se, kuinka paljon näistä kakspyöräsistä pitää. Jos pitää :lol: Mun vanhemmat huomas että nää pyörät on mulle tärkeä asia, ja tähän on päädytty.

E: Toivottavasti tästä on jollekulle apua jollain tavalla.
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut -TKH- » 9.10.2013 16:44

Tein kait minäkin selväksi kuinka tärkee juttu se piikkikortti on ku vetäsin ite sitte kunnon kilarit ja syytin nuoruuden pilaamisesta sun muulla paskalla,vastaukseksi äipältä että nää tappasit sillä ihtes :x eikait siin,sitäki vois kokeilla että jos puhetta vielä tullee niin tokasenpahan vaan että eikai tässä,laitan 110cc tilaukseen ja laitan semmosen tuohon mopoon,liikkupahan ees johonki :lol: mitähä siihe sanosivat :nörtti:
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
Gooby
Pyörä:
Husqvarna SMS4 -10
Liittynyt:
8.9.2012 9:26
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Gooby » 9.10.2013 17:39

Kannattaa myös koittaa vedota siihen, että eikös se ole parempi viikonloppusin ajella rinkiä kylillä, kuin olla ryyppäämässä. Varmasti herättää jonkunlaisia ajatuksia vanhempien mielessä. Kokeiltu on ja osittain ainakin vaikutti toimivan. :lol:
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut -TKH- » 9.10.2013 17:44

Jeps,vois koittaa,ei toiminu se että kaikki kaveritkin ajaa kortin,seuraavaks sitte että no sama kai se,meen ryyppään sitte viikonlopuiksi sen sijasta että lähettäs kaverien kanssa viikonlopun mittaselle ajoreissulle :lol: laittavat sitte kuiteski viikonloput kotoapoistumiskieltoon :lol:
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
Kolmetoista
Pyörä:
Nelipyöräinen
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
12.9.2010 19:06
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Kolmetoista » 9.10.2013 18:32

Tuo "telot kumminki ittes" on aika yleinen juttu vanhemmilta. Joillakin vaan ei yksinkertaisesti oo varaa kustantaa kevaria ja korttia, mutta ihmettelen kyllä jos itse aikoo kaiken maksaa ja vanhemmat vastustaa silti. Mullakaan ei oo muita harrastuksia kuin nää mopot niin vanhemmat ei kyllä vastustanu kevaria oikeestaan yhtään.

Lähes kaikki rahat mitä oon saanu (kesätyöt ja alkuvuodesta iltatyöt) on menny bensaan tai muuhun kakspyöräsiin liittyvään :D Pärrän ja kortin makso vanhemmat, bensat ja muut viritykset itse. Isä ajaa itekkin moottoripyörällä ja on monta reissua keski-eurooppaan takana niin se ymmärsi kyllä hyvin. Sitä vaan ei meinannu ymmärtää miksi nelari piti vaihtaa kakstahtiin vaikka rahaakin jäi yli tonni :D

Jos isältä ei saa suostumusta nii käykää liikkees kokeilemassa sellasta supermotoa, jos on yhtää nuorempana ajellu niin tykkää varmasti :P Äitien kanssa se onkin aina vaikeempaa. Ennen kun sain kortin isä ajeli ex-WR:llä töihin kun oma pärrä oli vielä talviunilla. "Kyllä tuohon pitää joku putkisto saada" :lol:
Motot.net Galleria
Moottorit.net Galleria
MYYDÄÄN 17" ja 18" Supermotorenkaita
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Aplaja » 9.10.2013 22:14

Itsellä toimi kun olin kertonut pitkin mopovuotta, miten autot ohittelevat kylkeä hipoen ja ajavat perässä kiinni. Lopuksi sai kylläkin ottaa usestikin puheeksi kortin hankinnan, mutta sitten isä lämpeni sen osalta, joka varmastikin johtui siitä, että olen 7-vuotiaasta asti mopoilla ym. ajanu. Äidille kun kerroin kevarin hankinnasta niin tuli vaan, että "Aijaa", eli ei häntä haitannut. Pyörästä maksoin puolet, kortin kokonaan ja vakuutukset vanhemmille. Toivottavasti oli apuakin.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut aksim97 » 10.10.2013 13:21

Meikäläisellä oli kanssa pitkä projekti. Noh, onneks olin avk mopolla tehnyt pohjakassan kevariin.
Syitä että kortin sain hankkia:
-asun maaseudulla ja täällä on liikkumavälinw ehdoton
-kevarikortin hinta hyvitetään melko hyvin autokorttia hankkiessa
-mopovuonna ajetut 10tkm ilman onnettomuuksia tai isompia kaatumisia (lue: ilman pyörän ulkopuolen korjailuja)
-oma korjaustaito ja innostus vehkeisiin
-se, että näytin faijalle että vakuutukset on alkaen 300€ kun luuli että on tonnin luokkaa
-maksoin itse pyörän ja kaikki siihen tarvittavat ja kuten mopovuonnakin maksan itse bensat
-sanoin että haluan ajaa nelarilla mutta moponelaria en ota (iskä savukoneiden vastustaja)

Ratkaiseva oli kuukausien puhumisen jälkeen se, että sain molemmat mopot myytyä ja niistä tuli hyvä kassa hommaan ja löysin pyörän hintaan 850€ ja sillä sai iskän innostumaan. Sillä sitten ajelinkin takarenkaan ja bensojen hinnalla 7tkm ilman ongelmia (ostakaa honda ;) )

Ei kannata väkisin vinkua vaan tuoda hyvät asiat esille ja tuoda myös rahapuolta esiin (järkiasioita)
itse olen tyytyväinen, olo on paljon turvallisempi kun rekat ei enää ohittele ihan vierestä vaan pikemminkin päinvastoin :D
Omilla rahoilla kun ollaan liikentees niin suostuu paljon helpommin ;)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
bjusmsix
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 '95, Aprilia RS 125 '01, Pappatunturi '71
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 18:37
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut bjusmsix » 10.10.2013 18:25

Muttei kannata ottaa sitä turvallisuutta huomioon jos oma ajotyyli tykkää vääntää oikeeta rannetta. Mulla meni mopolla rauhassa mutta kevarikortti-> 2vko ja kolari->ympärikeulintaa ym m lisättynä tietty endurossa/montulla kaatumiset joiden jäljiltä on saanu olla paikattavana. Kun iskälle kerroin kolarista ni se vaan käski ajaa rauhallisemmin ja ku kerroin ympärikeulinnasta ni se katto pitkään, huokas syvään ja totes että kai tää kaikki on opiks :D
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110
Jozkuu
Pyörä:
KTM 690 SMC -10
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
20.8.2012 16:24
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Jozkuu » 10.10.2013 19:54

Kevaria oon tässä pitkän aikaa miettinyt. Oon tässä nyt vanhemmilta kysellyt asiasta ja vastauksena on tullut jotakin: "Vietetään kohta ennenaikaisia hautajaisia." Perustelivat tota sillä, että vaikka mä en liikenteessä mitään virheitä tekisikään niin muut voivat tehdä ja siitä voi aiheutua mulle jotain vahinkoja.
Oon koittanut sanoa, että ei tuolla mopolla oikein liikenteen mukana pysy yms. mutta eivät tunnu oikein lämpeävän ajatukselle kevarin hankinnasta. Mitenköhän noita vanhempia saisi innostumaan tästä jutusta?
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut aksim97 » 10.10.2013 20:02

bjusmsix kirjoitti:Muttei kannata ottaa sitä turvallisuutta huomioon jos oma ajotyyli tykkää vääntää oikeeta rannetta. Mulla meni mopolla rauhassa mutta kevarikortti-> 2vko ja kolari->ympärikeulintaa ym m lisättynä tietty endurossa/montulla kaatumiset joiden jäljiltä on saanu olla paikattavana. Kun iskälle kerroin kolarista ni se vaan käski ajaa rauhallisemmin ja ku kerroin ympärikeulinnasta ni se katto pitkään, huokas syvään ja totes että kai tää kaikki on opiks :D


Meikäläisel raskaal kaasukädel 10tkm tähä mennes ilman mitää, viime viikol kaaduin kevariaikan ekan kerran :D seki oli montul :D keulintaaki on nyt koitettu mut taidan jättää muiden tekemisiks kuiteki :D ja tekemäl oppii tai ei :D
mut ajamalla oppii ajamaan, noh ei tietystikkään jos ajaa vaan 50km/h kouluun ja takas mut niiku mäki heitän sellast 200km päivälenkkii siihe mallii et ei oo kone karstottunu ni pääsee pyörää totuttelee :D
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 10.10.2013 20:31

Eipä näillä kevareilla oikein tuo kaasukahvan asento vaikuta. :x
Fooni
Pyörä:
Fantic Caballero 2t -12, DT125x -05, E30
Paikkakunta:
Sipoo!
Liittynyt:
10.4.2011 16:31
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Fooni » 10.10.2013 20:55

Mulla porukat makso kortin(isi opetti) ja vähän aikaa vakuutuksia, nyt niitäkin ite kun rahaa on, ja muutkin kulut menee hyvin pitkälle omasta lompakosta.
Ei niillä ollu missäänvaiheessa oikein mitään kevaria vastaan, vaikka veljeni ei sitä hankkinut. Olin päättänyt jo ennen mopokesää, että kevari tulee. Kevarin ostin jo puolisen vuotta ennenkuin täytin, faija ajoi 600km päästä, joten kyllä porukat on ollu ihan messissä näitten laitteiden kans :lol:

Vaikka on tullu jotain hölmöiltyä ja kaaduttuakin, niin ite on kaikki maksettu niin eipä tunnu haittaavan ketään. Mitään kaahailua kun en mopolla harrastanut niin luottivat varmaan etten sitte kevarillakaan.
Pyörien vaihteluunkin suhtautuvat ihan hyvin.

Ainiin, yks syy miksei ollu korttia vastaan mitään, oli varmasti se kun sanoin aina miten tolla vakiomopolla jäi niin jalkoihin, ja kaikilla kavereilla oli mun mopokesänä oikeestaan jo kevarikortit ja kevarit niin tylsää ajella mopolla niiden perässä.
Viimeksi muokannut Fooni päivämäärä 11.10.2013 0:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Kerran Kotari, aina Kotari
Youtube Facebook
MYYKÄÄ KOTARIN SMOTOT
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Aplaja » 10.10.2013 21:43

Jozkuu kirjoitti:Kevaria oon tässä pitkän aikaa miettinyt. Oon tässä nyt vanhemmilta kysellyt asiasta ja vastauksena on tullut jotakin: "Vietetään kohta ennenaikaisia hautajaisia." Perustelivat tota sillä, että vaikka mä en liikenteessä mitään virheitä tekisikään niin muut voivat tehdä ja siitä voi aiheutua mulle jotain vahinkoja.
Oon koittanut sanoa, että ei tuolla mopolla oikein liikenteen mukana pysy yms. mutta eivät tunnu oikein lämpeävän ajatukselle kevarin hankinnasta. Mitenköhän noita vanhempia saisi innostumaan tästä jutusta?

Mielestäni selitys vähän ontuu. "Vaikka et itse virheitä tekisikään mitään, niin joku muu voi tehdä". Miten tämä sitten eroaa mopolla ajosta? Samapa se on millä kaksipyöräisellä sitä ajaa, jos auto päättää ajaa päälle. Koita nyt aluksi vinkkejä mitä tässä on lyhyen ajan sisällä esitetty.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].