Porukoiden ympäripuhuminen

riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut riksu26 » 10.10.2013 22:15

Ei tuo ole mikään selitys, vaan tekosyy enemmänkin.

Omille porukoille ei tarvinnut oikeastaan sanoa mitään muuta kun, että meinaan kevarikortin hommata. Vastaukseksi vaan tuli, että jos itse maksat niin mikä ettei.. Perheestä kun jo yksi motoristi löytyy, niin ei siinä sen puolesta mitään. Oli se vaan mukava itse maksaa kevari ja kortti. Kyllä ne yhteensä jotain lähemmäs pari tonnia maksoi..
bjusmsix
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 '95, Aprilia RS 125 '01, Pappatunturi '71
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 18:37
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut bjusmsix » 11.10.2013 15:49

Yksi hyvä juttu on myös näyttää tilastoja. Muistaakseni suhteessa tapahtuu mopolla enempi onnettomuuksia. Ja vaikkei faija tiiä, niin oon ihan sujut sen kanssa että mulla kuoleman riski on suuri. Mp:t on mulle vaan niin tärkeitä - ne pelasti mun elämäni :D Ettå näytä niille kuinka paljon sä sitä haluat. Hanki rahat, eti pyörä, hanki kaikki tieto niin että tarvit vaa porukoittes nimet paperii. Varmasti ne sit alkaa miettimään asiaa. Kiukuttelua ei kannata koittaa tai alkaa ragee mitää, tulee vaa takapakkia.
Tekeekö mielesi isokoisempaa bomberipiikkiä? Check http://www.nettimoto.com/hyosung/comet/1768110
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut -TKH- » 3.11.2013 19:04

He! Suostumus kevariin tuli sittenkin,vaati vain "hieman" kitinää ja yhen kunnon avautumisen lisää :lol:
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
tuhnu2
Liittynyt:
19.1.2014 16:55
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut tuhnu2 » 19.1.2014 17:02

Nonni, tuli itelläkin seinä vastaan kevarin hankkimisessa... Faijan kanssa ei mitään ongelmaa, halus ite maksaa pyörän ja käytiin kattomassa kemmuja tällä viikolla. Se sai itekkin vähän prätkäkuumeen takasi nii pitää sitä pojallaki kunnon pyörä olla :lol:
Mutsin kanssa onkin sit vähän enemmän ongelmia, kaks kertaa oon avautunu eikä kelpaa vaikka maksan kaiken ite.. Mopon saan kuulemma hommata mut kevari on jyrkkä ei riskien vuoksi. :( Koitin noita aiemmin mainittuja juttuja keskustelun aikana, ei lämpene silti millään :nolo:
-TKH-
Pyörä:
Gilera RCR 13'
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
1.5.2013 19:29
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut -TKH- » 19.1.2014 17:58

Itellä isä onnistu saamaan äitin leppymään ku oli sanonu että kevari on muuten sama kuin mopo,mutta siinä on vaan vääntävämpi moottori :lol:
Youtube kanava; katso ja tilaa!
http://www.youtube.com/user/Viripeli
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 6.3.2014 20:34

Ite sanoin että en ole enää liikenteessä se hitain, jota kaikki joutuvat väistämään, jolloinka onnettomuusriski pienenee. Rekat eivät enään joudu ohittelemaan vaarallisen läheltä jos samaan aikaan ohitusta tehdessä auto tulee vastaan. Sanoin myös että saan ajokokemusta moottoripyöräkorttia varten kun tulen sellaisella kuitenkin ajamaan. (Vaikuttaisikohan asiaan se, että isäni on motoristi , tiedä sitten :lol: )
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut mustavi » 21.5.2014 19:03

Tossa hauska englanninkielinen kirjoitus riski-aiheesta ja kevarin hankintaan ympäripuhumisesta. Jos ketä kiinnostaa. Tuli vastaan sattumalta.

http://teflonmike.craywiki.co.uk/0_Lo_0 ... _I_Die.htm
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut aksim97 » 22.5.2014 9:43

takanakki15 kirjoitti:Ite sanoin että en ole enää liikenteessä se hitain, jota kaikki joutuvat väistämään, jolloinka onnettomuusriski pienenee. Rekat eivät enään joudu ohittelemaan vaarallisen läheltä jos samaan aikaan ohitusta tehdessä auto tulee vastaan. Sanoin myös että saan ajokokemusta moottoripyöräkorttia varten kun tulen sellaisella kuitenkin ajamaan. (Vaikuttaisikohan asiaan se, että isäni on motoristi , tiedä sitten :lol: )


Vanha viesti, mutta siis kyllähän kevarilla ajelu on turvallisempaa (niin kauan kun omassa päässä järki ja ennakointia ja vähän sitä motoristin silmää) ja riski muusta liikenteestä hieman laskee, ainakin valtateillä mopolla ajelu pelotti mutta kevarilla siitä selviää tosta noin vaan. Nopeuserot tuntuu mopolla tappavalta, varsinkin kun ne nopeemmat on täysperällisiä rekkoja ;)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
Keskiyo
Liittynyt:
1.4.2014 13:49
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Keskiyo » 22.5.2014 18:35

Itsellä tilanne oli että isä oli heti alusta lähtien myötämielinen, mutta äitiä piti vähän pehmitellä. Selitin että "kaasukahva ei ole on-off kytkin, ei aina mennä täysillä." Ei vielä ihan toiminut, muttakun kerran olin äidin kyydissä ja manaili kuinka mopoilijoilijat "ovat tientukkoja" ym. niin puhui itsensä vähän pussiin :lol:

Itse kyllä koen että kevari on turvallisempi kuin mopo, ei se vauhti tapa vaan se hitaus ja pienuus. Itse en ole kuullut että kovin moni olisi suoraan ajamalla maantievauhdista kaatunut ilman muita syitä.

Itsellä Varre alla niin näkyykin ainakin vähän paremmin kuin pienet skootterit ja ei tule kokoajan ohitelluksi.
takanakki15
Pyörä:
600 Bandit
Paikkakunta:
Kuusamo
Liittynyt:
28.4.2013 20:53
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut takanakki15 » 24.5.2014 8:28

Anonyymi122 kirjoitti:
aksim97 kirjoitti:niin kauan kun omassa päässä järki ja ennakointia

Tämä. Kaikilla kun vaan sitä ei ole. No ei tietenkään pidä yleistää mutta näitäkin joukosta löytyy, joilla sitä ei ole. :roll: En viitannut tällä keneenkään, näin vaan yleisellä tasolla


Valitettavasti tosiaan on pakko todeta, että kaikillahan ei sitä järkeä ole suotu päähän niin paljoa, että voisi esimerkiksi liikennesääntöjä noudattaa, joka taas johtaa suurimmilta osin motoristien huonoon maineeseen ja kiilauksiin, joita on tosi paljon sattunu omalle kohdalle. Ja yleensä myös kyseinen kiilaaja nostaa keskisormensa pystyyn, jaa-a :roll:
Mielestäni tosin myös autoilijoilla olisi parantamisen varaa käyttäytymisessään mopoilijoita ja motoristeja kohtaan, osalla tuntuu olevan asennevammoja meitä kohtaan ? Asenneongelmat esimerkiksi näkyvät tarpeettomina ohituksina keskustassa, muutaman kerran meinannut noiden takia kolarinkin ajaa. Menipä OT:ksi :D
Useimmat moottoripyörien ongelmat johtuvat liittimestä, joka yhdistää ohjaustangon ja satulan toisiinsa.
antsaaah
Liittynyt:
12.3.2015 1:14
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut antsaaah » 12.3.2015 1:19

Itsehän tein hiljattain Powerpoint-esitelmän kun yritin puhua porukoita ympäri. Voin sen toki lähettää jos kiinnostusta löytyy :lol:
Muikhu
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
4.11.2014 9:33
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Muikhu » 12.3.2015 9:59

Laitappas! :D Kuulostaa mielenkiintoselta
~Ei sillä väliä millä vaan miten~
Elohopea
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.3.2015 19:53
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Elohopea » 12.3.2015 19:14

Kyllä mä jo antaisin hankkia kortin, jos joku jaksaa tehä oikee PP-esitelmän sitä varten. :lol: Mut good luck vaan.
Wärrätin_
Pyörä:
Yamaha WR
Liittynyt:
15.2.2014 21:21
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Wärrätin_ » 16.8.2015 21:28

nostella tätäkin ketjua vähäsen.. : elieli mulla oli aikaisemmin husse ja sen jouduin valitettavasti vaihtaa nelariin tosi kovan rahapula takia.. noooh nyt tää weeärrällä ajaminen alkaa kyllä todella tympimään ja 2teen haluaisin jälleen esim ensi keväänä vaikka kun nyt rahaakin löytyisi kiitettävästi kesän jälkeen.. mutta niin porukat ei varmasti lämpene tähän että tulis uudestaan 2t kun kerran sellanen jo pois vaihdettiin.. oiskohan kellään neuvoja miten sais puhuttua ympäri ku kauhee halu ny vajaatahtiin taas :/
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: Porukoiden ympäripuhuminen

ViestiKirjoittanut Meepi » 17.8.2015 0:38

Säästä rahat ja osta auto ;) Eiköhän se lupa sieltä heltiä kun tarpeeksi kauan asiasta vihjailet. Ja talvellahan nuita saisi halvalla, jos siitä jonkun pätevän syyn haluaisi esittää.
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään