A1-kortti

Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Haatsi » 14.6.2013 14:41

No on kyllä taas aavistuksen älyvapaa kysymys.. Ehkä ihan oman henkensä takia kannattaa sitä jarrunestettä lisätä.

Kyllähän siellä inssissä se ajoonlähtötarkastus tehdään, mutta sen teet sinä eikä tutkinnonvastaanottaja joten sinä vastaat siittä että moposi on kelvollinen liikenteeseen.
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Aplaja » 14.6.2013 14:47

Ja ellei nesteet ole mistään vuotaneet pois, niin kannattaa tarkistaa myöskin jarrupalat.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Onkimato
Liittynyt:
23.5.2011 17:29
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Onkimato » 14.6.2013 16:14

Joo, jarrut kannattaa pitää toiminnassa. Itsellä oli inssin ajan tyylini ojanpohjasta ongitut katteet ja kaikki kiinni nipareilla. Ei edes valoja katsonut, tokaisi vain että tuunattu malli ja lähettiin ajamaan.
Monkey osat tarjoaa: Pitracing.fi
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut aksim97 » 14.6.2013 18:55

Juu siis jarrujen toiminnassa ei ole mitään häikkää, pitää ku tauti. Mutta siis en nyt jaksa toistaseks (kun pyörä ei ajos) lisätä kun ilmaaminen vit***ttaa :D
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
MiniMies
Pyörä:
Honda CBR 600F PC35
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2010 2:22
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut MiniMies » 14.6.2013 19:00

Eihän niitä lisätessä tarvi ilmata.
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Aplaja » 14.6.2013 19:02

Vaan vasta silloin kun tyhjennät järjestelmän. Eli kansi pois ja nestettä sisään.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
Sohoo
Pyörä:
KTM EXC 125, Suzuki PV 74cc
Paikkakunta:
Taavetti
Liittynyt:
24.1.2012 15:35
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Sohoo » 14.6.2013 19:27

Ensviikon Torstaina inssi. Pelkkä ajo osuus vain koska ne harkkaluvat jäi kesken ja kerkesin suorittaa jo käsittelykokeen. Eli siis vielä vois kasata viitä vinkkejä :D

-Pään reilu kääntäminen kaikkialla
-Rajoitusta vähän alhaisempi nopeus
-katse pitkälle
KTM EXC 125 2008 Ja Suzuki PV 74cc 1992
--jarno--
Liittynyt:
30.5.2010 17:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut --jarno-- » 14.6.2013 19:35

mites tää onnistus.
ku oon syntyny lokakuussa ja aattelin ottaa kevarikortin harkkaluvilla. Miten pitkää voi ajaa harkkaluvilla oliks se 1-3kk. Eli jos saisin harkkaluvat joskus ennen marraskuuta ja sit ajaisin innsin vasta keväällä.
Eli siis pitääkö heti harkkaluvan loputtua ajaa inssi vai voiko ajaa vasta pari kuukautta harkkaluvan loppumisen jälkeen?
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 14.6.2013 19:51

Joo se on 1-3kk, mutta inssi pitää suorittaa ennen sitä harjoitusluvan loppumista käsittääkseni.
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Andis
Pyörä:
VW / EX Derbi Senda SM 125 4T -05 / Derbi DRD R/SM -03 / Solifer SM -85 / Rieju RR -01 / EX Yamaha DT50x -06
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
2.6.2011 21:41
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Andis » 14.6.2013 19:57

Tosta lähtötarkastuksesta vielä sen verran, että mun inssisedällä tais mennä siinä hermot ku kattelin vaikka mitä mahollista. Siinä rengaspaineita tutkiessani se sano että eiköhän tää jo taida riittää ja lähettii ajelee :lol:
MYYDÄÄN DERBI SENDA 125 SM:
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id36291/
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut AceFin » 14.6.2013 21:21

--jarno-- kirjoitti:
Eli siis pitääkö heti harkkaluvan loputtua ajaa inssi vai voiko ajaa vasta pari kuukautta harkkaluvan loppumisen jälkeen?

Inssi pitää suorittaa silloin, kun harkkaluvat on voimassa, aikaisintaan kuukauden kuluttua niiden alkamisesta.

Voit kiertää tuon ongelman niin, että hoidat teoria- ja käsittelykokeen syksyllä ja sitten vasta keväällä haet harkkaluvat.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
--jarno--
Liittynyt:
30.5.2010 17:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut --jarno-- » 16.6.2013 13:40

AceFin kirjoitti:
--jarno-- kirjoitti:
Eli siis pitääkö heti harkkaluvan loputtua ajaa inssi vai voiko ajaa vasta pari kuukautta harkkaluvan loppumisen jälkeen?

Inssi pitää suorittaa silloin, kun harkkaluvat on voimassa, aikaisintaan kuukauden kuluttua niiden alkamisesta.

Voit kiertää tuon ongelman niin, että hoidat teoria- ja käsittelykokeen syksyllä ja sitten vasta keväällä haet harkkaluvat.





Voi helevetti. ku ois vaa saanu jo siks loppu syksys kortin. ni ei olis tarvinnu enää oottaaa.
mut voiko inssin ajaa talvella?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut AceFin » 16.6.2013 21:04

Voi, pitää vaan tietysti olla talviajoon soveltuvat renkaat.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
--jarno--
Liittynyt:
30.5.2010 17:44
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut --jarno-- » 16.6.2013 21:36

AceFin kirjoitti:Voi, pitää vaan tietysti olla talviajoon soveltuvat renkaat.





Pitääkö se inssi ajaa omalla pyörällä vai voiko ajaa kaverin kevarilla.
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: A1-kortti

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 16.6.2013 21:42

Omalla tai jollakin opetuskäyttöön rekisteröidyllä pyörällä (esim. autokoulun tai jonkun kaverin joka opetusluvilla vetää), mutta kaverin normaalisti rekisteröidyllä ei voi ajaa.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa