Tänään säädettyä/korjattua/huollettua/hankittua/ostettua

jonicc Moderaattori
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.10.2012 12:43
Re: Tänään säädettyä/korjattua/huollettua/hankittua/ostettua

ViestiKirjoittanut jonicc » 7.5.2014 21:34

Xenoneittenhan pitäis lämmetä vähemmän kun normi halogeenin, eikö? :D
Tomppez
Pyörä:
Yamaha YZF-R125 "08
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
20.6.2013 2:39
Re: Tänään säädettyä/korjattua/huollettua/hankittua/ostettua

ViestiKirjoittanut Tomppez » 7.5.2014 23:37

Noissa xenoneissa on 35w poltin joka vastaa 110w halogeeniä,Kyllä ne suht kuumana käy,Lämpöä tulee vähän vähemmän mitä 60w halogeenillä.Mut ei nyt nii kuumana ku ennen kävi :D Pirun hyvin valaisee mut ton v-facen umpion heijastinpinnasta tuntuu tulevan vähän hajavaloa :( Täytynee joku viivästys katkaisin tai pelkkä on-off katkaisin virittää ettei kulu noi polttimot nii nopiaa 8)
Merkillä ei ole väliä kunhan se on Yamaha.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: Tänään säädettyä/korjattua/huollettua/hankittua/ostettua

ViestiKirjoittanut Johani » 14.5.2014 5:37

Mulla on autossa 55w xenon lyhyillä\pitkillä ja 100w xenonit lisäpitkillä joissa mitattua polttotehoa 112w eikä mitään oo sulanu. Ohan se selvää että jos verrataan esim 55w halogen h4 vs 55w h4 xenon että kun molemmat ottaa saman verran virtaa niin xenon tuottaa enemmän valoa ja vähemmän lämpöä. Halogeenistä menee suurempi osa hukkalämmöksi ja vähempi valoksi.

100w halogeenillä saa kyllä sulatettua lähes mitä tahansa.

mullekki kävi nii että ei pitäny olla kiirettä valojen suhtee että kyllä näillä pärjää, laitetaa kaikki muu ekaks kuntoo ja nyt kaikissa vehkeissä kaveriporukan tehokkaimmat valot :lol:

Heitetääs vielä kuvakin, siksi 100W että ei varmasti tarvi ämpäreitä pultata talvella keulille, valot lisäksi releytetty 4.0mm2 piuhalla eli tulee se 14.0v ballastille asti. ~330W/33.000lumen
Facelift konepelti ja maskiki oottelis tallissa ku saisi Yamaha projektin oheella aikaa maalata...
Kuva
ASM
Liittynyt:
24.4.2014 13:55
Re: Tänään säädettyä/korjattua/huollettua/hankittua/ostettua

ViestiKirjoittanut ASM » 27.5.2014 22:23

Tuli sitten rempattua ja osteltua vähän...
Ysäriin ostin,
-Mäntäsarjan (Yamaha alkuperästä kaikki)
-tulpan (NGK normi)
-Renkaat (Michelinin Pilot Street radial, 130/70-17 ja 110/70-17)
-Jarrupalat (jotkut keraamiset),
-Venttiilit koneistettu uudestaan Kantasella ja sen jälkeen säädetty.
-Stefat, liukuholkit (Yamaha orkkikset) ja öljyt keulaan.
Vielä pitäs ketjut ja rattaat uusia niin ei olis mitään moitittavaa.

Kotariin ostin
-Koneen kaikki laakerit (KTM orkkis) paitsi 2 laakeria proxilta kampuralle tuli kiertokankisarjan mukana.
-Proxin kiertokanki sarja
-Wisecon takomäntä
-Uus pytty
-vaiherummun siirtäjä (KTM tietenkin)
-koneen stefat ja tiivisteet (prox, kun kusivat athenan tiivisteitten tilauksen)
-Levyt eteen ja taakse (Motomaster flame)
-Ketjut (RK 520MXZ4)
-Rattaat (eipysty muistamaan)
-Jarrupalat (jotkut sintteröidyt)
-Uusi kilventeline

Sitten vielä...
-Castrol RS 2t 12kpl
-Castrol MTX 10w-40 8kpl
-Castrol 4t GPS 1l
-Castrol Transmax DEX III multivehicle (kytkimeen)
-lukkorengas pihit
-Sellane takahaarukasta nostava tunkki ja ala t-palasta nostava tunkki.
-yleismittari
-BAHCO kattava räikkä, lenkki avain, ruuvari yms, setti
-Yskään ja kotariin uudet kilvet. (Kotariin oldchool ilma eu-merkintää 8) )


Koneistamo...
-Kiertokangenvaihto ja tasapainotus
-muutaman laakerin ja jumittuneen ensiörattaan irrotus
-yzfr pytyn hoonaus
-venttiiline hionta ja koneistus
-KTM kannen sorvaus
-Etupumppujen liukuholkkien irrotus

Ja varmasti unohtu jotain... Tällästä perus kesänalotus remonttia :)
Edit, niin unohtukin
Elkää ees kysykä paljon kustanti... :lol:

Siitä ois kaks rempattuu peliä kesälopulta jollekki jos kiinnostaa ;)