Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 21:32
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut aksim97 » 19.7.2014 20:01

538km oli päivän saldo :D 350 ekaa niistä meni varsin rennosti kun en käyttänyt motaria mutta motari kyllä puudutti ja väsytti tosi nopeesti. Pitäs kieltää lailla noi motarit ettei tulis siellä käytyä. Sopivat maalaistiet on parhaita ja rennoimpia :)
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 16.3.2015 17:30

En viitsiny avata erillistä Rautaperseajo-topikkia, mutta jos tuollaisen ajaminen kiinnostaa:

IBA Finlandin (Iron Butt Association, siis) Ilpo Tihveräinen on suunnittelemassa kimppa-ajoa Helsingistä käsin, SS1000-perussuoritus tuhat mailia vuorokaudessa siis, ja ajopäiväksi 23.5.2015. Suunnittelumiitti tätä varten olisi tarkoitus järjestää 22.4. klo 18.00 alkaen. Ajattelin nyt pistää tämän jutun esiin jos kuka on "aina halunnut, muttei koskaan uskaltanut" ajaa Rautapersettä. Itellä tuo sattuu olemaan juhlapäivä, et tuskinpa huvittaa viettää sitä Suomen maanteitä koluten... vaan luultavammin kelien suosiessa riekun terdellä mallaspirtelöitä kumoillen ja porukoiden kans tyhmyyksiä tehden ;)

Heitin tuollaisen SS1000:n jo vuosia sitten 125-Shadowlla (tietopankin Shadow-jutun kohdasta 6.6 "IRON BUTT-suoritukset" löytyy lyhyehkö kertomus siitä), ja ainakaan silloin keskikesän hellepäivänä keikka ei ollu juuri tavallista pikkuajelua kummempi. Hondan vinkkelipiikkien lisäks perussuoritus on ajettu esimerkiks Näsärillä 3 kertaa ja Cebarilla 6 kertaa (muistaakseni myös Yzällä ainakin kerran), eli satulassa saa kyl istua kärvistellä, mutta muuten sen ajaa piikillä oikeesti aika vaivattomastikin. Plus ajo kyl rassaa hyvin karstat koneesta, eli yks jos toinen voi kokea yllärin miten hyvin piikki itse asiassa kulkeekaan kunhan kone on timmissä.

Kiinnostuneet kysykööt lisää: ilpo.tihverainen@ibafinland.fi

Ai niin, äh, tässä vielä linkki:

http://us3.campaign-archive2.com/?u=df4 ... c268ca2a2e

IBA-jäsenyys on kait 20+10€ (vuosi+liittyminen), ja suorat kulut ehkä 100-150€ haarukassa riippuen miten persoks bensalle pikkupata muuttuu - Shadowssa n. 5l/100km kun normi on 3,5 plusmiinus, eli kakku alkaa maistua nelaripiikillekin reippaassa ajossa. Ajo rasittaa myös ketjua, toukokuun karheilla asfalteilla takarengas sulaa hyvinkin pari milliä (ite en 2009 älynny tarkistaa, mutta Shadown kestoseoksinen touring-rengas kului arviolta 1,5mm), ja koneesta irtoavat karstat vetää moottoriöljyt usean asteen tummemmaks. Näihin joutuu laskemaan jonkin rahamäärän ekstraa, ja niiden pitää toki olla kunnossa jo rautaperseajoon lähtiessä. Suosittelisin myös 98-bensaa tai Shellin V-Poweria tankkiin RP-ajon ajaks, koska perus-95 on aika surkeeta litkua kovassa käytössä.
Liittynyt:
23.8.2013 23:23
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut rasse92 » 1.6.2015 21:51

Morjensta! Viikon sisällä olisi tarkoitus lähtä Yzärillä Kirkkonummelta aina Ouluun asti. Oisko kellään kokemuksia Yzärillä ajaa päivässä n. 600km matkaa? Onko mitään mikä on ollut ongelma tai mitä pitäisi ottaa huomioon tuolla pyörällä?
Ja toki teistä mitkä on koettu hyväksi tuolla matkalla voisi tuoda julki, ei kehtaa kokoajan tuolla E75 tms ajella suoraan ja olla tien tukkeena huudattamalla.... :) Tulppa, ketjut ja öljyt ainakin vaihdetaan ennen matkaa. Onko jotain muuta mitä kannattaisi vaihdella?
Vielä tämmönen noviisin kysymys... Voinko heittäää suoraan öljyt koneeseen, ilman että alan ottamaan vanhoja ulos? Vaihdettu suodatin ja öljyt viimeksi ajokauden alussa, n. 2500 km sitten.
Kiitos vinkeistä ja vastauksista! ;)
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 6.6.2015 14:08

Ei kukaan? Noh, here goes.

rasse92 kirjoitti:Ja toki teistä mitkä on koettu hyväksi tuolla matkalla voisi tuoda julki, ei kehtaa kokoajan tuolla E75 tms ajella suoraan ja olla tien tukkeena huudattamalla.... :)


E75 on nopein, eli jos on kehno keli ja matkasta tulee pakkopullaa ajaisin isoa latua. Tientukkeita ovat rekat, etenkin se vanha kapee osuus Jyväskylään tullessa taitaa olla aina ruuhkainen. Jyväskylästä sitten eteenpäin on aluks mäkisempi osuus missä A1-nerlari varmaan hyytyilee pitkiin ylämäkiin... mutta niitä seuraa alamäet missä voi ottaa vähän takaisin. Shadowlla ei ollu ongelma (noh paitsi ajoittaiset 125-virheilmoitukset eli "pyytämänne suorituskyky ei ole olemassa"), tuskin Yzälläkään. Valtatie ja korkeempi vauhti (siis koneen huudattaminen) maksaa bensankulutuksessa jopa >1l/100km lisää (tarkkaile siis tankkaillessa litrat/kilometrit x 100), syö ketjua ja rengasta, ja kone voi polttaa hieman öljyä (eli öljyjen tarkistus joka tankkauskerralla ehdottomasti). Googlen aika-arviota et pysty ajamaan (=rautapersetahtiin) vaan varaa suosiolla reilusti aikaa... ehkä 8-9 tuntia tauot ynnä kuvien räpsimiset muistoks mukaan lukien.

Pääteiden (nelostie ja läntinen reitti) välissä on maantieteellisesti suorin ja aika kiva reitti tie 58 kautta, minkä aika-arvio on hieman isoa baanaa pidempi (tosiasiassa paljonkin pidempi jos otat rennosti) ja matkaa tulee 50km enemmän. Valitsisin sen jos luvassa on hyvää kesäkeliä. Siin säästät bensakuluissa eikä tekniikka tai kuskikaan rasitu niin paljoa - myös psyykkisesti, sillä tylsää baanaa posotellessa kilometrit tuntuu toooooosi pitkiltä. Olen ajanu tuota väliä muutamia kertoja sekä isoja reittejä että pikkuteitä pitkin. Jos haluut ottaa korpireitin voit ottaa sen rentona kesäreissailuna, eli siihen voi käyttää 10-12 tuntiakin... kesäpäivät on pitkiä, että so what.

Kääntyisit siis Hämeenlinnan jälkeen kohti Kangasalaa tielle 57, sieltä juuri ennen Kangasalaa tielle 58 Orivedelle (huomaa parisataa metriä 57-tieltä poistuttuas jyrkkä käännös vasempaan - jos erehdyt jatkamaan 325-tietä tulet kohta kauniille kannastielle Pelisalmen yli - voit katsoa ennalta Street Viewstä miltä nuo käännöskohdat oikeesti näyttää). Sittenpä ajatkin monta tuntia tie 58:a. Kangasala-Orivesi on yks prätkäteiden klassikko eli syheröinen, ja kilpailujohto pitää siellä mielellään tarkastuspisteitä missä se jakaa maksukaavakkeita tai saattaa jopa langettaa kilpailukieltoja ;) Orivedeltä Karstulaan on suorempi osuus, osittain jokunen vuos sitte uudistettu (Rautapersettä ajaessa työ oli kesken ja sai ajaa kivikkoista tienpohjaa), mutta Keuruulla joudut ajaan jokusen metrin 25-tietä (58 tekee Z:n, ei vaikee). Siitä jatkaessa tie on kapeempaa ja mutkaisempaa maalaistietä ja kivaa pikkukylää (Kivijärvi esimerkiks). Suosittelisin jatkaa Toholammille asti suoraan 775-tielle vaihtaen eikä Lestijärveltä 58:a seuraillen enää, ja Toholammilla vaihtaisit 63-tielle Sievi-Ylivieska. Tie vaihtaa siinä numeroa 86:ksi mutta jatkuu suoraan eteenpäin Oulainen-Vihanti-Liminka isompaa suorempaa maantietä, mistä viimeinen pinnistys Ouluun. Reitillä pitäis pääasiassa olla erittäin hiljainen liikenne, ja paljon etappeja jos tekee mieli taukoilla (uhrata siis ajoaikaa). Voit esimerkiks tankata Keuruulla, ja sitten splash&dash Ylivieska-Oulainen seutuvilla - tosin Yzä saattaa mennä reitin yhdelläki tankkauksella. Tarkista NESTEeltä onko Kivijärven kyläasema vielä toiminnassa, ja Lestijärvellä neljän tien risteyksen kupeessa (missä 58 erkanee, mutta jatkat suoraan) on ollu myös asema. En usko, että tarvit reitillä välttämättä edes karttaa saatika navigaattoria.

Muitakin reittejä voit tietysti kokeilla, eikä eksyminenkään ny suuremmin haittaa koska Suomen luonnossa liikkuu leijonia tiettävästi vain Ruokolahdella, ja taas Pohoojammaan viimeset karhut lie saanu nikkelihalvauksen jo sata vuotta sitten :)

rasse92 kirjoitti:Tulppa, ketjut ja öljyt ainakin vaihdetaan ennen matkaa. Onko jotain muuta mitä kannattaisi vaihdella?


Miks ihmeessä vaihtaisit ketjut ja tulpan, jos vanhat on ihan ok? A1-nelari ei ole mopo vaan vähä kuin autolla reissailis (niin, paitsi RENAULT mikä lausutaan "tykkään viettää aikaani pajalla... ja paljon! ;) ). Jos ketju on hyvänlaatuinen se ei ehkä tarvi kiristelemistäkään (eikä pidäkään olla alvariinsa kiristelemässä), mutta sen sijaan rasvaa voit laittaa siihen tankatessa - siitä se tykkää. Yks unohdettu juttu on - etenki jos ajat isoa baanaa ja reipasta vauhtia - että asfaltti on nastakauden jäljiltä vielä aika karheaa, eli kyykyn pitorengas voi sulaa 1mm/1.000km - tarvisit siis jotain 3-4mm kuviosyvyyttä ennen lähtöä jotta palatessa olis vielä laillinen milli vähintään jäljellä. Tuo voi yllättää ellei tiedä - jopa Shadown mustasta kovamuovista tehdyt vannesuojukset (ne mitä kauppias kutsui "renkaiks" ;) ) sulaa ihan silmissä reissaillessa, vaikka ne kai kestää kaksinkertaiset kilometrit kyykyn pehmeäseoksisiin kiekkoihin verrattuna.

Tekniikan kestämistä en niinkään epäilis - luultavasti et joudu tekemään muuta kuin lisäileen bensaa sitä mukaa kun se katoaa oudosti jonnekin ;) - vaan kuskin kestävyydestä on kyse. Kyykyn ajoasennon takia ainakin joudut jännittään niskaa, eli se on aika varmaan kipeä perille tullessa. Puristava kypärä alkaa kans tuntua parin tunnin jälkeen, ja voi olla aika piina. Klabit voi turtua jos ajovaatteet puristaa polvitaipeissa (kulma on kyykyissä jyrkkä) - näetkin varmaan maantiellä joskus motoristeja jotka roikottaa jalkojaan juurikin tästä syystä. Stongan puristaminen tietää kans käsien ja käsivarsien kramppailua, ja notkoselkäisenä ajellessa ristiselkä voi kiukutella (sehän saa myös kylmää herkästi jos housu/takki-rako irvistää, ja tietysti muutenkin on ajoviiman takia hieman viileetä). Aamut ja illat on suht viileitä, eli jos meinaat tehä pitkää päivää voit ottaa kerrospukeutuminen-hengessä mukaan sopivaa vaatetusta - sormet, polvet, klabit jas kasvot ehkä herkimpiä, eli ainaki itelläni on mukana aina ohutta puuvillasormikasta (halpoja), Buff-putki ja neopreenivyö jos ristiselkä tuntuu tarvitsevan sitä. Riippuu niin paljo onko varsinaiset ajovaatteet kuinka ammattimaista tavaraa. Sadekamppeet juttu erikseen, ja visiirin puhdistusaine alkaa varmaan hyönteissplatterin takia kohta olla tarpeen.

En tietä kuinka matkakelpoinen Yzän satula on, ja miten hyvin voi vaihdella ajoasentoa - yhen KLE250n ohut kapee enduropenkki pisti aikuisen miähen kyynelehtimään jo vajaan yhen ajotunnin jälkeen, eli ihan hyvä olis ensin ajaa joku pienempi rundi (vaik 300km) ja vähän tutkiskella missä ongelmakohdat on. Juuri näissä ajomukavuus-jutuissa halveerattu kustomi on kilometrin tappamisessa todella paljon mukavampi kuin edes peruspyörä. Yzälläkin on kyl ajettu onnistuneesti Rautaperseitä eli vähintään 1.608km 24h sisään... Kirkkonummi-Oulu retken pitäis siis olla aikalailla peanuts.

rasse92 kirjoitti:Vielä tämmönen noviisin kysymys... Voinko heittäää suoraan öljyt koneeseen, ilman että alan ottamaan vanhoja ulos? Vaihdettu suodatin ja öljyt viimeksi ajokauden alussa, n. 2500 km sitten.


Yzän öljynvaihtoväli tais olla juuri 3.000km eli ne olis tarvis vaihtaa. Matkan jälkeen uudet voi olla mustana irronneesta karstasta (kone siis tykkää kun se saa poltella arkiajon noet pois), eli vaihda sitten seuraavassa vaihdossa myös suodatin minne karstaa on tarttunu. "Vaihto"-sana tarkoittaa, että jotain pitää ottaa pois ja laittaa uutta tilalle ;) Kannattaisko ehkä pyytää ammattiapua vaihtamiseen, jottet esimerkiks ylikiristä pohjaproppua ja riko kierteitä tai halkaise lohkoa (liian tiukalle kiristäminen), tai proppu jää niin löysälle että se kiertyy auki, öljyt leviää luontoon, ja kone menee kohta umpiraudaks? You`d really hate it when THAT happens!

Noita reissuja on hauska muistella myöhemmin - vaikka olis olluki draamaa - ja ainaki itteeni harmittaa välillä kun ei ottanu tarpeeks kuvia matkoilta, tai vaik luonnon joistain huikeista ilmiöistä. Prätkällä reissaillessahan on paljo matalampi kynnys pysähdellä kuin autolla ajaessa. Kakstahtisella taas... noh, niiden pysähtelyistä ehkä joskus toiste :)
Liittynyt:
23.8.2013 23:23
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut rasse92 » 7.6.2015 21:47

Kiitoksia loistavasta kirjoituksesta! :) juuu, ei tuolloin ole mitään kiirettä niin mennään neuvomallasi reitillä! ;)
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 8.6.2015 12:42

Heh, eilen sunnuntai-iltana kotiin päästyä kirjauduin tänne sisään pyyhkästäkseni tuon uuvuttavan pitkän kirjoituksen pois. Jääkööt nyt sitten, kun Sä ehdit vastata ;)

Mikä unohtui mainita, etenki jos Sulla on pörinäpönttö, on että kannattais hakea vaikka Biltsusta korvatulppia mukaan. Pussillinen maksaa kai pari €. Ne suodattaa putken pörinän lisäks esimerkiks kypärän ilmavirran kohinan pois (mikä voi olla aika äänekäs), mitkä kyl tuntuis pitkän reissun jälkeen korvissa. Ainakin itelläni lievä kuulon heikkeneminen ihan todettukin, tosin taisin hankkia sen karting-vuosien aikana - eli se on ihan oikee riski, vaikkei ens vaiheessa siltä tunnu.

Matkustajan oltavat ei Yzässä taida olla kovin hyvät tollaseen monen tunnin ajoon (kun puhuit vastauksessas monikossa). En sit tiedä toimisko jokin lisäpehmike matkustajalle (kiinnitetty niin ettei se hankaa maalipintaa himmeeks - samaa juttua mietittävä tavaroita pakatessa). Ihan hyvä koereissu Kirkkonummelta käsin olis vaik kiertää Länsi-Uudenmaan ruukit eli Inkoo-Fagervik-(Raaseporin linna-Tammisaari?)-Fiskars-Antskog-Mustio ja takas tie 51:stä... ihan sama käyt(te)kö varsinaisesti etapeissa maakuntaturisteina ihmettelemässä. Reitti tekee summittain 170km Tammisaari mukaan luettuna, ajoaikaa Google laskee 2:45h. Reitille osuu edustava kokoelma isompaa ja pienempää maantietä, ja vanha kuninkaantie Fagervikin ohi on motoristien suosima syheröisempi reitti, mutta ollu aika huonokuntoinen. Mustion sijaan voit(te) jatkaa Antskogista Sammatin kautta 1-tien motarille, ja Kehä III:n kautta palatessa Google laskee 190km ja vartin lisää ajoaikaan - onpa sitten puolen tunnin motarivingutuskin mukana.

Luulisin, että tolla lenkillä tulis tarkempi kuva minkälaisia ongelmia reissussa vois ilmetä, ja voisit myös laskea todellisen bensankulutuksen alku+lopputankkauksesta - se on siis normaalia korkeempi.
Liittynyt:
23.8.2013 23:23
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut rasse92 » 8.6.2015 19:35

Itsekseni matkustelen kyllä. Gianelli tuli vaihdettua juuri pois, ei viittisi reissussa saada setä sinisiä ottamaan kilpiä pois, kun huhtikuun lopussa jo tuosta putkesta rekisteriotteeseen merkitsivät ja antoivat sakon :D
Kiitoksia vielä avusta ja vinkeistä, muuten olisi tullut ajeltua varmaan pakkopullana nuita isoja teitä! :lol:
Liittynyt:
16.12.2014 15:16
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Gileran kuski » 23.6.2015 18:58

Anteeksi vaan, mutta näitä on aika hauskaa lukea kun monet pitävät jo 200-300 km matkaa pitkänä... :D

Itsellä tuommoiset on vakio CBR125:llä ihan arkiajoa ja sitten pitkäksi matkaksi sanon yli tuhatta kilometriä (päivässä) :D
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 22:09
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Meepi » 26.7.2015 16:20

Eilen illalla/yöllä tuli heitettyä yzärillä reipas 500km lenkki eikä tuntunut missään. Sen huomasin että reppu on aika kehno pitkällä matkalla koska painaa pahimmoilleen hartioiden kohalta.
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Liittynyt:
30.5.2016 18:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut 2-tahti on se juttu » 30.5.2016 18:57

Kertokaapa että kannattaako ostaa 2tahti vai nelari jos pitäisi ajaa se 100km suuntaansa kerran viikossa mutta kumminkin pitäisi päästä vetämään kylän pilistä. Että onko siinä jotai että 2-tahti tukkeentuu matka ajossa vai jotain???
Pyörä:
Husqvarna Sm 125 ex: Aprilia Sx 50cc
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
7.7.2016 11:55
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut sebbochu » 26.9.2016 7:00

Vähä myöhässä tulee, mutta suosittelisin tossa tilanteessa nelaria. Itellä kokemuksia lähinnä 2t matka-ajosta. Kyllähän se onnistuu mutta on siinä miinuksiakin.
Esim kuluttaa paljon enemmän verrattuna nelariin ja pitkiä matkoja ajaessa pitää tarpeen tullen jäähdytellä konetta.
Ja tasakaasua pitää välttää! Se tappaa 2 tahdin...
Nelarista vielä sen verran että onnistuu temppuilut jos vaan taitoa riittää.
Leipovarma on varmin ;) korjaa vika ja löydä toinen...
Pyörä:
Suzuki Pv 50cc Yamaha Wr 125x
Liittynyt:
4.2.2016 20:49
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut Henkkaaaa » 11.10.2016 15:29

sebbochu kirjoitti:Vähä myöhässä tulee, mutta suosittelisin tossa tilanteessa nelaria. Itellä kokemuksia lähinnä 2t matka-ajosta. Kyllähän se onnistuu mutta on siinä miinuksiakin.
Esim kuluttaa paljon enemmän verrattuna nelariin ja pitkiä matkoja ajaessa pitää tarpeen tullen jäähdytellä konetta.
Ja tasakaasua pitää välttää! Se tappaa 2 tahdin...
Nelarista vielä sen verran että onnistuu temppuilut jos vaan taitoa riittää.

Tosiaan toisten husseist menee laakerit ku ajelee valtateil mukava reissu oli kun kesäyössä hussen laakerit meni mutta luottoratsu yamah wr vei kotiin asti ;)
VIP
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 16:10
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut mustavi » 22.10.2016 20:35

No ennyt sanois, että tahtisuus suuremmin merkkaa - pois lukien kisakireet 2-tahdit, joita täytyy kyl hoivata enemmän. Jos puhutaan tietystä nopeustavoitteesta niin kulutuksessakaan ei ehkä ole järin suurta eroa - oletuksella, että 2T kulkee tavoitenopeutta vielä osakaasulla, kun 4T alkaa olla jo melkein "all in"... nimittäin 125-nelarikin alkaa ryystää aika miehekkäästi täyskaasulla kepittäessä. Tosielämässä ainakin Näsäreillä näytti ajetun useitakin Rautaperse-perusajoja (1.600km/1.000mls 24h sisään), eli nuo lempeät japsi-peruspullat suoriutuu reissuistakin ihan kunnialla - täystehoisena marssiikin sen 120 mitä Suomen laki sallii.

Muttamutta. Jos "2-tahti on se juttu" (hrmph, 5/2016... ollaankos tässä haudankaivajia? ;) ) ajatteli enemmän enska/smoto-suuntaan niin jo 100km-siivuilla mukavuus + ergonomia alkaa olla pääroolissa. Esimerkiks jos yrität istua kisaenskan kapeankovalla satulalla (think: kakkosnelonen, mutta kapea sivu ylöspäin) niin iso mieskin kyynelehtii jo alta tunnin sellaisen päällä istuttuaan... vaikka kuinka temppuilis kankkua vaihellen tai välillä tapeilta ajaen. Se nyt vaan on oikeasti niin, trust me :(
Pyörä:
Honda CBR 190cc +20hp | ex. Derbi GPR 125 & 70cc Derbi & SYM Jet 50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
26.10.2014 14:01
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut tientuk3 » 25.10.2016 11:01

Itsellä on tältä kesältä suhdeasioista johtuen tullut vedettyä melko säännöllistä reissua 100km/suunta. Puolet 2-tahtikyykyllä (Derbi GPR = detsi) ja puolet piikkisellä CBR:llä. Tulipa Yzärilläkin lenkki heitettyä. Vannoutuneen 2-t miehenkin mielipide kerkesi muuttua, kyllä se vaan on nelarilla niin paljon mukavampaa :D Ei tarvi huolehtia välikaasuista ja moottorijarruista ja tauoista ja 2t-öljyistä. Ainakin ite huomasin sen että 2t tuppaa muutamankymmenen kilsan jälkeen hyytyä pikkuhiljaa, vaikka ei mitään vaurioita tapahtunut. Nelari senkuin piristyy mitä kauemmin ajaa lapa lattiassa...
Ei sole koneremppa eikä mikään jos ei mitään jää yli.
_______________________________________________________
UUSIN VIDEO >> https://youtu.be/A2El0C-lrJg | Ohjeita ym. >> http://mopoilija.weebly.com/
Liittynyt:
28.10.2016 14:26
Re: Kevarilla pidemmälle matkalle. Vinkkejä ym?

ViestiKirjoittanut JJemu » 21.4.2017 8:05

Mistässäs saa tangonkiinnikkeet puhelimelle(Honor 7), ens kesänä lähös kemmulla pitemmälle matkalle ja ois iha jees jos sais navigaattorin tankoon kiinni
cron