Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

sebazukowski
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.7.2007 18:45

ViestiKirjoittanut sebazukowski » 30.5.2010 16:41

Tsouni- kirjoitti:^ http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=36460 tätä kun ruiskaset reippaasti sinne. Odotat ~5min ja sitten painepesurilla pois niin :P


Komppaan, helvetin loistavaa kamaa. Pitää vaan pyyhkiä hyvin pois ettei maalit yms. lähe vekka.
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
kiilloitus

ViestiKirjoittanut aeroxman » 7.6.2010 18:30

Olis nyt tarkotus kiilloittaa toi räsän vakioputki niin antakaapa vähän ohjeita miten menetellä? Mistä karkeudesta mihin olisi paperia syytä ostaa? (valmiina olisi 600-2000 vesihiomapaperia ja metalpolish tahnaa)
HeGee`
Pyörä:
Aprilia RS -05, Yamaha Neos -04
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
13.9.2008 16:37

ViestiKirjoittanut HeGee` » 7.6.2010 22:36

aeroxman kirjoitti:Olis nyt tarkotus kiilloittaa toi räsän vakioputki niin antakaapa vähän ohjeita miten menetellä? Mistä karkeudesta mihin olisi paperia syytä ostaa? (valmiina olisi 600-2000 vesihiomapaperia ja metalpolish tahnaa)

putki taitaa olla rautaa, jolloin ruostuu jos kiillottaa(tai täytyy lakata, jolloin ei blingaa niin nätisti)
M: Aprilia RS -05 http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ap ... 5/id14797/

I'm An Orange, That's A Key, There's An Emo Clown On TV.
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 8.6.2010 0:04

HeGee` kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Olis nyt tarkotus kiilloittaa toi räsän vakioputki niin antakaapa vähän ohjeita miten menetellä? Mistä karkeudesta mihin olisi paperia syytä ostaa? (valmiina olisi 600-2000 vesihiomapaperia ja metalpolish tahnaa)

putki taitaa olla rautaa, jolloin ruostuu jos kiillottaa(tai täytyy lakata, jolloin ei blingaa niin nätisti)

No voi itku jos ruostuu. Ei se putki mitään ruostu, jos silloin tällöin vedät sen metalpolishilla läpi. Itse ajan kuluna kiillottelin viime vuonna änkän ja a1 putken. teräsharja laikalla maalit pois ja sitten vesihiomapaperit 400-2000 jonka jälkeen rättilaikalla metalpolishia
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
Julle_11
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.8.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Julle_11 » 8.6.2010 10:46

Onkos kukaan käyttäny jotain muovinhoito ainetta läpinäkyvän pleksin kiillottamiseen, kannaatako käyttää vai pilaako se sen vain?
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03

ViestiKirjoittanut aeroxman » 8.6.2010 11:31

huikka kirjoitti:
HeGee` kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Olis nyt tarkotus kiilloittaa toi räsän vakioputki niin antakaapa vähän ohjeita miten menetellä? Mistä karkeudesta mihin olisi paperia syytä ostaa? (valmiina olisi 600-2000 vesihiomapaperia ja metalpolish tahnaa)

putki taitaa olla rautaa, jolloin ruostuu jos kiillottaa(tai täytyy lakata, jolloin ei blingaa niin nätisti)

No voi itku jos ruostuu. Ei se putki mitään ruostu, jos silloin tällöin vedät sen metalpolishilla läpi. Itse ajan kuluna kiillottelin viime vuonna änkän ja a1 putken. teräsharja laikalla maalit pois ja sitten vesihiomapaperit 400-2000 jonka jälkeen rättilaikalla metalpolishia

Asia selvä :) näin teen. Itsekkin kaverilta kyselin et mites toi rautaputki menee niin sano et piät puhtaana ja sit säännöllisesti metalpolishia nii pysyy kiilto 8)
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43

ViestiKirjoittanut EGo0s » 8.6.2010 12:40

aeroxman kirjoitti:
huikka kirjoitti:
HeGee` kirjoitti:
aeroxman kirjoitti:Olis nyt tarkotus kiilloittaa toi räsän vakioputki niin antakaapa vähän ohjeita miten menetellä? Mistä karkeudesta mihin olisi paperia syytä ostaa? (valmiina olisi 600-2000 vesihiomapaperia ja metalpolish tahnaa)

putki taitaa olla rautaa, jolloin ruostuu jos kiillottaa(tai täytyy lakata, jolloin ei blingaa niin nätisti)

No voi itku jos ruostuu. Ei se putki mitään ruostu, jos silloin tällöin vedät sen metalpolishilla läpi. Itse ajan kuluna kiillottelin viime vuonna änkän ja a1 putken. teräsharja laikalla maalit pois ja sitten vesihiomapaperit 400-2000 jonka jälkeen rättilaikalla metalpolishia

Asia selvä :) näin teen. Itsekkin kaverilta kyselin et mites toi rautaputki menee niin sano et piät puhtaana ja sit säännöllisesti metalpolishia nii pysyy kiilto 8)

Kannattaa myös laittaa 2 viikon välein vahaa päälle.
Gesytsi
Pyörä:
GPR125 -07
Liittynyt:
16.4.2009 20:21

ViestiKirjoittanut Gesytsi » 8.6.2010 17:50

Millä porukka on hoitanut sellaisia mustia, maalamattomia ja vähän muita osia karheampia/huokoisempia muoviosia? Noita kun löytyy mm. gepardista ja muista pyöristä, mutta tavallinen vaha ei passaa. Toimiiko bilteman mustavaha tai muut sellaset puskurivahat?
Julle_11
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.8.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Julle_11 » 8.6.2010 18:16

Gesytsi kirjoitti:Millä porukka on hoitanut sellaisia mustia, maalamattomia ja vähän muita osia karheampia/huokoisempia muoviosia? Noita kun löytyy mm. gepardista ja muista pyöristä, mutta tavallinen vaha ei passaa. Toimiiko bilteman mustavaha tai muut sellaset puskurivahat?

Korrekin Muovikiilto ;)
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 8.6.2010 20:13

Gesytsi kirjoitti:Millä porukka on hoitanut sellaisia mustia, maalamattomia ja vähän muita osia karheampia/huokoisempia muoviosia? Noita kun löytyy mm. gepardista ja muista pyöristä, mutta tavallinen vaha ei passaa. Toimiiko bilteman mustavaha tai muut sellaset puskurivahat?

Puskurivahat käy ja ihan perus silikoni spray sopii.
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
klauz
Pyörä:
Husqvarna sms 125cc -08 MYYNNIS, Rieju rrx 50cc -07 power up EX
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
9.10.2007 7:42

ViestiKirjoittanut klauz » 9.6.2010 0:28

Hyvii vinkkei pinnojen kiillottamiseen ku o aika paljon paskaa niis ja ei oikee haluu irtoo.
halem
icecold
Liittynyt:
25.1.2008 16:27

ViestiKirjoittanut icecold » 9.6.2010 0:35

.......
Viimeksi muokannut icecold päivämäärä 3.3.2014 2:03, muokattu yhteensä 1 kerran
tonyyqi
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turenki
Liittynyt:
23.6.2008 0:21

ViestiKirjoittanut tonyyqi » 9.6.2010 2:19

klauz kirjoitti:Hyvii vinkkei pinnojen kiillottamiseen ku o aika paljon paskaa niis ja ei oikee haluu irtoo.


Liuotinpesu aine tai ruosteen poisto-aine ja teräsvilla. Sitten, jollain autoshamppoolla ja sit kiillotus.
http://tonyyqi.kuvat.fi
DrIce
Liittynyt:
31.5.2008 15:53

ViestiKirjoittanut DrIce » 20.6.2010 19:02

Olen kerran pessyt yamahan korrekin autopesulla ja sen jälkeen vahannut korrekin kiiltovahalla. Nyt olisi toisen pesun vuoro ja pitää nyt katsoa hommaanko liuotinpesuainetta vai en. Olen myös hommannut korrenkin kestovaha TFX ja ajattelin kysyä, kummalla vahalla pitää ensin vahata kesto vai kiilto? Korrekin sivuilta ymmärsin että ensin kiilto ja sitten kestovaha. Keskustelupalstoilta taas ymmärtää toisin.
E. Pitääko edellinen vahaus poistaa liuotinpesuaineella tms?
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 20.6.2010 20:16

DrIce kirjoitti:Olen kerran pessyt yamahan korrekin autopesulla ja sen jälkeen vahannut korrekin kiiltovahalla. Nyt olisi toisen pesun vuoro ja pitää nyt katsoa hommaanko liuotinpesuainetta vai en. Olen myös hommannut korrenkin kestovaha TFX ja ajattelin kysyä, kummalla vahalla pitää ensin vahata kesto vai kiilto? Korrekin sivuilta ymmärsin että ensin kiilto ja sitten kestovaha. Keskustelupalstoilta taas ymmärtää toisin.
E. Pitääko edellinen vahaus poistaa liuotinpesuaineella tms?


Edellistä vahausta ei tarvitse poistaa millään, se imeytyy ns katteisiin.
Huuhtelet eka lämpimäl vedel koko pärrän. Sit pesuaine(jos on nii liuotinpesuainetta koneesee ,vanteisiin ja likaisiin paikkoihin.)
-> kuivaus/jätät aurinkoon kuivuu
Sen jälkeen kiiltovaha ja sitten kestovaha.