Kunnossapito: Peseminen, vahaaminen ym. puhdistaminen

amish116
Pyörä:
Pyörätön =(
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
3.5.2008 21:23

ViestiKirjoittanut amish116 » 9.5.2010 10:27

Omaa pyörääni pesen tarvittaessa.

Huuhtelen suurimmat ensin painepesurilla tai ihan vaan letkulla jos ei jaksa painepesuria virittää.
Tämän jälkeen suihkuttelen Shellin liuotin pesuainetta ympäri ämpäri jonka jälkee otan hankalat kohdat harjalla (rasva, kone yms...) Tämän jälkeen huuhtelen pois. Pyörä kuivumaan ja jonka jälkeen Turtlewaxin mustavahalla mustat katteet ja korrekin muovikiillolla muut. Putki saa metalpolishia ja vahan myös pintaan.

Todettu toimivaks ;) Ainakin pyörä kiiltää
topias93
Liittynyt:
8.5.2010 0:01

ViestiKirjoittanut topias93 » 10.5.2010 14:34

Millasta vahaa kannattais laittaa muovipinnoille ja sit metallipinnoille (tankki yms.)
Entä tietääkö kukaa jotain melko halpaa asiallista puhistusainetta jolla sais vanteet blingaamaa? 8)
Afterii
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
19.4.2009 21:00

ViestiKirjoittanut Afterii » 10.5.2010 15:52

topias93 kirjoitti:Millasta vahaa kannattais laittaa muovipinnoille ja sit metallipinnoille (tankki yms.)
Entä tietääkö kukaa jotain melko halpaa asiallista puhistusainetta jolla sais vanteet blingaamaa? 8)


Korrekin muovikiilto katteille, tankkii yms vähän riippuu, haluatko suojaa vai kiiltoa vai mitä.
Vanteisiin suosittelen vanteenpesuainetta+ esim motorex protect&shine blingi ainetta.
Sil pysyy vanteis blingi+suojaa .
sehän pötikkä on tämmöne
sebazukowski
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
14.7.2007 18:45

ViestiKirjoittanut sebazukowski » 10.5.2010 17:00

Vedellä ensin huuhtelu, jonka jälkeen autoshamppoot pesusienellä levittäen sekä rasvaliuottimella vaikeat paikat. Tämän jälkeen huuhtelu ja kuivaus ja lopuksi Bilteman mustavahalla katteet. Saa noikin ämpärimuovit kivan kiillon :)

Kuva
sikil4
Pyörä:
Yamaha DT 125R `95
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
19.2.2009 21:29

ViestiKirjoittanut sikil4 » 10.5.2010 17:46

AfterEffect` kirjoitti:
topias93 kirjoitti:Millasta vahaa kannattais laittaa muovipinnoille ja sit metallipinnoille (tankki yms.)
Entä tietääkö kukaa jotain melko halpaa asiallista puhistusainetta jolla sais vanteet blingaamaa? 8)


Korrekin muovikiilto katteille, tankkii yms vähän riippuu, haluatko suojaa vai kiiltoa vai mitä.
Vanteisiin suosittelen vanteenpesuainetta+ esim motorex protect&shine blingi ainetta.
Sil pysyy vanteis blingi+suojaa .
sehän pötikkä on tämmöne


mistäköhän tota saa?
Julle_11
Pyörä:
Yamaha YZF-R125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.8.2009 23:06

ViestiKirjoittanut Julle_11 » 10.5.2010 19:44

sikil4 kirjoitti:
AfterEffect` kirjoitti:
topias93 kirjoitti:Millasta vahaa kannattais laittaa muovipinnoille ja sit metallipinnoille (tankki yms.)
Entä tietääkö kukaa jotain melko halpaa asiallista puhistusainetta jolla sais vanteet blingaamaa? 8)


Korrekin muovikiilto katteille, tankkii yms vähän riippuu, haluatko suojaa vai kiiltoa vai mitä.
Vanteisiin suosittelen vanteenpesuainetta+ esim motorex protect&shine blingi ainetta.
Sil pysyy vanteis blingi+suojaa .
sehän pötikkä on tämmöne


mistäköhän tota saa?

Storm motor
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43

ViestiKirjoittanut EGo0s » 11.5.2010 22:52

EN tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään nyt kumminkin.
Eli etulokarissa on pari kolme n. 3mm paksuista skraadua, eli miten ne saisi parhaiten pois. Eli hionta ja sen jälkeen maalia pintaan? Mistä kannattais lähteä maalia hakemaan entä miten kannattaa maalata, että pysyis maalitki vähän aikaa?
PeeJee
Liittynyt:
30.3.2009 16:13

ViestiKirjoittanut PeeJee » 11.5.2010 23:20

EGo0s kirjoitti:EN tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään nyt kumminkin.
Eli etulokarissa on pari kolme n. 3mm paksuista skraadua, eli miten ne saisi parhaiten pois. Eli hionta ja sen jälkeen maalia pintaan? Mistä kannattais lähteä maalia hakemaan entä miten kannattaa maalata, että pysyis maalitki vähän aikaa?

Siis jos kotarii meinasit ni miks ostaisit maalit/hiontapaperit ku halvemmalla sais uuden lokarin?
Myydään aprilia sx, halpa vekotin!
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43

ViestiKirjoittanut EGo0s » 12.5.2010 8:18

PeeJee kirjoitti:
EGo0s kirjoitti:EN tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään nyt kumminkin.
Eli etulokarissa on pari kolme n. 3mm paksuista skraadua, eli miten ne saisi parhaiten pois. Eli hionta ja sen jälkeen maalia pintaan? Mistä kannattais lähteä maalia hakemaan entä miten kannattaa maalata, että pysyis maalitki vähän aikaa?

Siis jos kotarii meinasit ni miks ostaisit maalit/hiontapaperit ku halvemmalla sais uuden lokarin?

Koska ostin justiin "uuden" lokarin ja siinä pari hassua naarmua. No kattois sitte jos maalais joskus koulus.
huikka
Pyörä:
BOMBER Suzuki 6*125cc i/ö
Paikkakunta:
Ulvsby
Liittynyt:
23.8.2007 18:13

ViestiKirjoittanut huikka » 12.5.2010 15:10

EGo0s kirjoitti:
PeeJee kirjoitti:
EGo0s kirjoitti:EN tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään nyt kumminkin.
Eli etulokarissa on pari kolme n. 3mm paksuista skraadua, eli miten ne saisi parhaiten pois. Eli hionta ja sen jälkeen maalia pintaan? Mistä kannattais lähteä maalia hakemaan entä miten kannattaa maalata, että pysyis maalitki vähän aikaa?

Siis jos kotarii meinasit ni miks ostaisit maalit/hiontapaperit ku halvemmalla sais uuden lokarin?

Koska ostin justiin "uuden" lokarin ja siinä pari hassua naarmua. No kattois sitte jos maalais joskus koulus.

Onko kotarissa ihan oikeasti maalattu lokari, vai läpivärjättyä ns.''ämpärimuovia''?
Don't drink and drive,just smoke and fly

Purkuosat 125cc--->
EGo0s
Pyörä:
Ex(c)
Liittynyt:
3.7.2009 17:43

ViestiKirjoittanut EGo0s » 12.5.2010 15:40

huikka kirjoitti:
EGo0s kirjoitti:
PeeJee kirjoitti:
EGo0s kirjoitti:EN tiedä kuuluuko tänne, mutta kysytään nyt kumminkin.
Eli etulokarissa on pari kolme n. 3mm paksuista skraadua, eli miten ne saisi parhaiten pois. Eli hionta ja sen jälkeen maalia pintaan? Mistä kannattais lähteä maalia hakemaan entä miten kannattaa maalata, että pysyis maalitki vähän aikaa?

Siis jos kotarii meinasit ni miks ostaisit maalit/hiontapaperit ku halvemmalla sais uuden lokarin?

Koska ostin justiin "uuden" lokarin ja siinä pari hassua naarmua. No kattois sitte jos maalais joskus koulus.

Onko kotarissa ihan oikeasti maalattu lokari, vai läpivärjättyä ns.''ämpärimuovia''?

ämpärimuovia.
pag
Paikkakunta:
04260
Liittynyt:
30.4.2008 20:53

ViestiKirjoittanut pag » 18.5.2010 8:16

Lähti iha kivasti ketjut taas sen väriseks ku kuuluu ku uhrasin säämiskän ja vedin bensan kanssa, pyörä pukilla rengasta pyörittäen. Tuli lähes uuden näköset, sama tehos hyvin rattaaseen ku rengas oli irti ja vanteestaki oli bensalla pakko hinkata öljyläiskät ku oli nii pinttyneet.
ulisijat ulisee
diuudiu
Liittynyt:
26.1.2008 21:54

ViestiKirjoittanut diuudiu » 19.5.2010 15:00

Mitä vahaa suosittelette kun pyöräni on Aprilia Sx 125 eli muoviakatteita pääasiassa. Onko Turtle Wax ICE mistään kotoisin kun sitä nuo yrittävät tyrkyttää? Ja kumpaa,kiiltovahaa vai kestovahaa? Metalliosiin passaa varmaankin Auto Glymin Metal Polish ja pinttynyt lika lähtee Korrekin Kliinerillä. Mutta tuohon normaaliin vahaukseen on niin paljon vaihtoehtoja että yritän nyt ottaa selvää mikä on paras.
Tsouni-
Pyörä:
RS 125 -05 + Honda CR125 -98 + PV -86
Liittynyt:
26.4.2009 18:42

ViestiKirjoittanut Tsouni- » 19.5.2010 17:43

Ei sen välttämättä tarvi olla just se paras, kunhan tule hyvää jälkeä niin se riittää. :lol: Toi Turtle Wax on ihan hyvää.
*Ostakaa hyvä RS pois pölyttymästä! http://www.nettimoto.com/aprilia/rs/1284206*
välzy
Pyörä:
4-pyöräinen & KTM EXC250 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
29.11.2008 21:59

ViestiKirjoittanut välzy » 20.5.2010 21:24

diuudiu kirjoitti:Mitä vahaa suosittelette kun pyöräni on Aprilia Sx 125 eli muoviakatteita pääasiassa. Onko Turtle Wax ICE mistään kotoisin kun sitä nuo yrittävät tyrkyttää? Ja kumpaa,kiiltovahaa vai kestovahaa? Metalliosiin passaa varmaankin Auto Glymin Metal Polish ja pinttynyt lika lähtee Korrekin Kliinerillä. Mutta tuohon normaaliin vahaukseen on niin paljon vaihtoehtoja että yritän nyt ottaa selvää mikä on paras.

pinnat puhtaiksi päälle Autoglymin punasta vahaa, annat olla ja kiillotat. Tämän jälkeen päälle vielä AutoGlymin Kultanen, kyllä kiiltää :)