MC Scatter - keskustelua kyseisestä liikkeestä

Samsa90
Liittynyt:
8.6.2007 20:04
MC Scatter - keskustelua kyseisestä liikkeestä

ViestiKirjoittanut Samsa90 » 7.9.2007 13:13

Näin liike esitelee itsensä nettisivuillaan:

"MC Scatter on Ylihärmässä toimiva, vuonna 2000 perustettu mopoihin ja moottoripyöriin erikoistunut liike. Puramme sekä mopoja että moottoripyöriä."

MC Scatterista pystyy myös tilaamaan postitse heidän tuotteitaan.

Ajattelinkin, että tähän aiheeseen koottaisiin hyviä/huonoja kokemuksia kyseisestä liikkeestä.


Itselläni on valitettavasti jäänyt liikkeestä huono mielikuva;

Olen tilannut liikkeestä tavaroita 3 kertaa, joista vain 1 toimitus on tullut perille.

1. Tilaukseni tuli niin kuin pitikin; viikon sisään tilauksesta. Tämä olikin valitettavasti ainoa tapaus.

2. Tilaukseni ei ole vieläkään tullut; kesti ensin yli 2 viikkoa, ennen kuin he vastasivat yhteydenottoihini (he vastasivat heti seuraavana päivänä, kun lähetin heille sähköpostiviestin, jossa liitteenä oli kuluttajaviraston sivuilta tekstiä...) ja silloinkin he pistivät tilauksen viipymisen postin piikkiin. Olin siis yrittänyt tätä ennen ottaa heihin yhteyttä useasti puhelimitse ja sähköpostitse (mihinkään puhelimeen EI KOSKAAN saatu yhteyttä, eivätkä he KOSKAAN vastanneet sähköposteihini tätä ennen).

2. Tilauksen saapumatta jättäminen oli siis sinänsä ymmärrettävää - tein siis 3. Tilauksen 2 viikkoa sitten, SITÄ EI OLE VIELÄKÄÄN TULLUT (eikä taida ikinä tullakaan). Olen jälleen kerran useasti yrittänyt ottaa yhteyttä sähköpostitse (johon ei ole vastattu) ja kokeilin soittaa kaikkiin liikkeen puhelimiin - joista mihinkään ei saada yhteyttä. Yhdessä numerossa numero oli tosin ensin varattu - ennen kuin n. 15 minuutin päästä yritin siihen uudestaan, jolloin se oli luultavasti suljettu.


MC Scatterin toimitusehdoissa sanotaan näin:

"Tuotteiden toimitusaika on keskimäärin 3-7pv. Käsittelemme kaikki tilaukset viipymättä ja mikäli toimitus viivästyy, ilmoitamme siitä asiakkaalle. Lähetyksen saapumisesta postiin ilmoitetaan vain kerran ja posti säilyttää saapuneita lähetyksiä 2 täyttä kalenteriviikkoa. Mikäli pakettia ei noudeta sinä aikana, posti palauttaa sen lähettäjälle. Jos olet estynyt noutamasta pakettiasi, ilmoita siitä viipymättä meille PUHELIMITSE! (Lasse: 040-5827649, Jami: 050-3459424, Jyrki: 040-4122310) Lunastamatta jääneistä postiennakkolähetyksistä johtuvat rahti- ja muut kulut perimme asiakkaalta jälkikäteen laskulla."

ITSELLENI SOITETTIIN TAKAISIN N. 2 VIIKKOA OMAN SOITTONI JÄLKEEN JA KERROTTIIN, ETTÄ TUOTE OLI VASTA TULLUT VARASTOON (N.1,5KK TILAUKSEN JÄLKEEN!!!) JA KYSYTTIIN, VIELÄKÖ HALUAN TILATA TUOTTEEN...


Lukekaa tämä teksti, ja miettikää, kannattaako tilata esim. MP:n varaosia MC Scatterilta - toimitus kun voi heillä viedä ikuisuuden, niin kuin yhteydenototkin.

EDIT: Lähetin liikkeelle seuraavan kehitysehdotuksen 30.9.2007 - saa nähdä, ottaako liike neuvoista vaarin (eipä ole ainakaan vielä ottanut)...

KEHITYSEHDOTUKSENI:

"Hei!

Minulla olisi teille kehitysehdotus. Voisitte laittaa sivuillenne joka tuotteen kohdalle tuotekohtaisen varastotilanteen, sillä esimerkiksi itse olin odottanut ketjurataspakettiani yli kuukauden, ennen kuin soittopyyntööni vastattiin ja kerrottiin, että kyseisen tuotteen joku osa (ketjut/rattaat) on vasta tullut maahantuojalta.

Uskon, että ne, jotka esim. ketjurataspakettia tilaavat teiltä, tarvitsevat niitä mahdollisimman pian (niin kuin minä olisin tarvinnut).

Jos teillä siis olisi näkyvissä erillinen tuotteen varastotilanne ja arvio tuotteen saapumisesta varastoon, tilaaminen olisi paljon mukavampaa ja ostaja olisi asioista perillä. Tällä hetkellä ostaja ei ole asioista perillä, sillä vaikka sivuillanne sanotaan:
"Tuotteiden toimitusaika on keskimäärin 3-7pv. Käsittelemme kaikki tilaukset viipymättä ja mikäli toimitus viivästyy, ilmoitamme siitä asiakkaalle.", ette kuitenkaan koskaan ilmoittanut minulle tuotteen myöhästymisestä, ennen kuin itse olin koittanut ottaa teihin yhteyttä.

Tällä hetkellä en voi suositella liikettänne kenellekään, enkä toistaiseksi aio jatkaa tilauksiani tästä liikkeestä, mutta mikäli palvelunne parantuu, asia voi muuttua.


Ystävällisin terveisin

**********************

P.S. Voisitte esim. palkata erillisen henkilön hoitamaan tilauksia koskevia puheluita ja sähköpostianne, sillä teihin on todella vaikea saada yhteyttä tilaukseen tms. liittyen (puhelimenne on joko kiinni tai varattu eikä sähköposteihin vastata juuri koskaan).
Viimeksi muokannut Samsa90 päivämäärä 20.1.2008 13:54, muokattu yhteensä 8 kertaa
MkS
Paikkakunta:
Vammala
Liittynyt:
19.7.2005 13:35

ViestiKirjoittanut MkS » 7.9.2007 13:16

hekin ovat vain ihmisiä ;)
kananen
Pyörä:
Kevarimonkkari,Ktm exc 125
Paikkakunta:
ylöjärvi
Liittynyt:
19.7.2006 17:53

ViestiKirjoittanut kananen » 7.9.2007 13:35

Hyvin on ainakin itselle tullut osat perille 3 päivässä.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 7.9.2007 14:05

ittelleni on suurin osa paketeista tullut perille. yhdessä paketissa oli väärä tavara, ja kauan sai jankata ennen kuin he lupasivat vaihtaa sen ilman kuluja minulle.

yhden paketin toimitus oli kestänyt n. puoltoista viikkoa jonka jälkeen aloin yrittämään yhteydenottoa. ei mitään 2 viikkoon. noin kuukauden kuluttua tuli yllätäen soitto jossa ilmoitettiin että olin yrittänyt soittaa.:D sen jälkeen he tyynesti ilmoittivat että yksi osa on hyllystä loppu ja tulee n 4 kuukauden(!!) kuluttua heille. käskin lähettämään muut osat, koska niitä kuitenkin tarvitsin. tämäkin paketti viipyi n.3 viikkoa, ja sen sisältö oli loppujen lopuksi väärä.

palautin tavarat, enkä ole sen jälkeen tilannut scatterista mitään ja tuskin tulen koskaan mitään tilaamaankaan.
WILU
Paikkakunta:
HML
Liittynyt:
6.9.2006 16:16

ViestiKirjoittanut WILU » 7.9.2007 14:08

mulle on tullu kaikkimitä oon tilannu mut ne on yleensä soittanu että ei oo sitä ja sitä. muuten mun mielestä hyvä palvelu
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=47261
Tomppa90
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
17.2.2005 19:09

ViestiKirjoittanut Tomppa90 » 7.9.2007 14:20

Yli viis kertaa tilanneena voin sanoa, että paska paikka. Pari kesää sitten hommat vielä onnistu hyvin, mutta nyt kahta viimeisintä tilausta ei oo näkyny ollenkaan. Sähköpostia on turha lähettää ja puheluihin ei vastata. Aivan liian pienet resurssit+into tommosen nettikaupan pyörittämiseen tuntuu olevan.
Ville666
Paikkakunta:
Vesilahti
Liittynyt:
8.6.2005 14:23

ViestiKirjoittanut Ville666 » 7.9.2007 14:44

Joo aika sähläystä kyseisen liikkeen toiminta. Kerran tilasin äänenvaimentimen joka tuli parin viikon päästä tilauksesta postiin. Siitä viikko eteenpäin niin tuli toinen, eli ne lähetti saman tilauksen kaks kertaa.

Itse en ainakaan mitään kiireellistä enää sieltä osta.
Pessu
Liittynyt:
9.10.2005 14:19

ViestiKirjoittanut Pessu » 7.9.2007 15:01

Suosittelen että käy paikanpäällä tavara tulee 100% varmasti kätee mitä hyllystä löytyy =) liikkeessä kyllä on hyvä palvelu
Tonz^
Pyörä:
Husqvarna WR 250
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.8.2004 20:45

ViestiKirjoittanut Tonz^ » 7.9.2007 16:42

Pessu kirjoitti:Suosittelen että käy paikanpäällä tavara tulee 100% varmasti kätee mitä hyllystä löytyy =) liikkeessä kyllä on hyvä palvelu


yhdyn tuohon,että liikkeessä on mainio palvelu :)

mutta nettitilauksista en oo kuullu mitään kovin hyvää,niiden pitäis palkata kaks nettitilauksienhoitajaa lisää niin alkais hommat pyörimään.
|auri
Pyörä:
SMR
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
1.10.2005 15:19

ViestiKirjoittanut |auri » 7.9.2007 17:02

Kahdesti olen kaverin kanssa tuolta tilannut, ekalla kerralla kamat tulivat kolmessa arkipäivässä, toisella kesti 2 viikkoa ja minun tilaama tanko jäi puuttumaan, siitä ei ilmoitettu mitään, s-postiin eikä puhelimeen vastata.
http://www.motot.net/talli/kayttaja/31720 HUSSEEN OSIA!!
Dubbeli
Pyörä:
Yamaha DTx
Paikkakunta:
Hankasalmi
Liittynyt:
7.12.2006 17:21

ViestiKirjoittanut Dubbeli » 7.9.2007 17:11

Itse kerran tilannut ja silloin tuli suht nopeesti. Mutta tosiaan yhteyttä ei millään saanut.
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25

ViestiKirjoittanut astr0 » 7.9.2007 17:21

Itse tilasin Hondan orkkisosia. Heti tilausta seuraavana päivänä sain mailin "Kiitoksia tilauksesta, laitetaan tulemaan." Kuitenkin tilauksessa kesti ja kesti. Koitin ensin soittaa reilun viikon ja seuraavan kerran kahden viikon päästä.

Yhteenkään puheluun ei vastattu koskaan, sähköpostikin pysyi hiljaisena. Liike on auki kuuteen saakka, mutta aina neljän jälkeen puhelimet oli kiinni. Jos koitin soittaa ennen neljää, puhelimet soi aina tyhjää. Soitin todella monta kertaa jokaiseen numeroon useina eri päivinä, ei tulosta.

Reilun kolmen viikon odottelun jälkeen paketti kuitenkin saapui postiin ja sisälsi kaiken tarvittavan.
Kettu kuittaa.
ASDMoro
Liittynyt:
28.12.2006 23:41

ViestiKirjoittanut ASDMoro » 7.9.2007 20:26

Minulla valitettavasti samantapaisia kokemuksia aloittajan kanssa. Yksi tilaus tuli ok, seuraava tuli kolmisen viikkoa myöhässä, yhteyttä ei tienkään saanut liikkeeseen ja mitään ei ilmoitettu. Lähetin haisevan emailin lopulta, ja sanoin että turha laittaa enää tulemaan palikkaa, ostan muualta. No parin päivän päästä se tuli postiin (tosiaan n. 4vk tilauksesta) mutta en lunastanut, olin jo saanut osan paikalliselta liikkeeltä 2pv tilauksen jälkeen.

EDIT: Ihan sivuhuomatuksena, että muistakaa että tällaisissa topikeissa saa olla varuillaan. Moottoripyora.orgista löytyy jo esimerkki miten voi käydä jos liike saa liikaa kritiikkiä ja omistaja on tarpeeksi pöpi haastaakseen oikeuteen foorumilaisia. Kys. liike ei ollut Scatter mutta ihan varalta muistutan.
Tomppa90
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
17.2.2005 19:09

ViestiKirjoittanut Tomppa90 » 7.9.2007 20:39

Kyseisessä tapauksessa kritiikkiä antanut henkilö oli osakkaana kilpailevassa yrityksessä (toinen mp kauppa) ja tästä johtuen joutui maksamaan korvauksia. Omasta mielestä koko tapaus oli aivan naurettava.


Faktojen tuominen julkisuuteen on täysin sallittua ;)
Vantage
Pyörä:
Sm450R
Paikkakunta:
Loppi
Liittynyt:
11.8.2004 9:36

ViestiKirjoittanut Vantage » 7.9.2007 20:52

Itse tilannut monta kertaa ja kaikki tullut viikon sisään. Poikkeuksen muodostaa viikonlopun ylitykset, mutta se on normaalia. Kerran tilasin väärän ja vaihto onnistui mallikkaasti ilman kuluja mulle ja he myöskin palauttivat tilileni heti rahat jotka pitikijn siksi koska ensin tilaamani osa oli kalliimpi kuin oikea.