Piikin rekisteröinti.

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.2.2014 20:30

onks mahdollista vaihtaa runko esim. '89 yz 125 (valkokilpinen) --> '97 kilvetön yz 125?

ainakin tuolla mp-puolella Touko oli tehnyt rungon vaihdon hänen valkokilpiseen rämäänsä.. en itse tiedä, miten se käytännössä sitten menisi tuollaisessa jutussa, kun ikäeroa noilla esimerkki pyörillä on 8 vuotta ja eroavat hieman toisistaan..

mut kertokaas mielipiteitä.

E:
Selvittelin asiaa katsurin kanssa eikä katsuri löytäny mitää estettä vaihtaa uudempaan runkoon, vaikka putkirungosta alurunkoon, kunhan runko on samanmallisesta eikä uutta osaa tuu yli 50% pyörästä. Eli pitäis onnistuu ihan
laillisestikin katsastusasemalla toi rungonvaihdos.

Toukon Suzuki projutopikista lainattua.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.2.2014 19:24

saisko tuohon minun kysymykseeni vastausta? meinaan, alkaa olemaan kohta melko kiire tuon asian kanssa, että sais jonkinlaisen päätöksen tehtyä. :roll:

kiitos.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Tume34 » 25.2.2014 18:41

Osta suosiolla valmiiksi kilvellinen. Jos google tuottaa jo liikaa ongelmia niin vielä parempi jos ostat ihan vielä katuenduron eikä kisaenduroa.
Dank memes melt steel beams.
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut .Juho » 25.2.2014 21:27

googlesta löytyi niin ristiriitaista juttua, et ei oikein ottanut selvää, joten päätin kysyä varmistusta asiasta täältä.

päädyin kuitenkin sellaiseen lopputulokseen, että jätän suosiolla ostamatta kilvellisen Yzetan, vaikka saattaakin joskus sitten kaduttaa. oikeastaan kaduttaa jo nyt. :roll:
Syy tähän on yksinkertaisesti raha. Todennäköisesti kaikki rahat ja vähän enemmänkin menisi bensaan, öljyyn, osiin ja sakkoihin, joten ennen kuin olen töissä, parempi katsella halvempia vaihtoehtoja.

ps. olin kysynyt asiaa Toukolta, joten sain häneltä hyvän selkeän vastauksen asiaan.
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Pandemic » 16.3.2014 20:52

Päivää.

Asianihan ei varsinaisesti liity piikin rekisteröintiin, kuitenkin samalla aihealueella.

Eli nyt pitäs oma vm -91 DT 125 käydä katsastamassa opetus-käyttöön ja pitäisi tietää että mitä kaikkea pitää olla esim. pitääkö olla mittaristo? tai merkkivalot? vilkut ja peilit tietenki on kauko ja lähivalokin löytyy mutta ei parkkivaloa.
PÄRPÄR
mammuzi
Pyörä:
Yamaha Dt 125 r '95 Gas Gas EC 50 '06
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
25.3.2013 10:13
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut mammuzi » 19.3.2014 13:15

Omalla kohalla ei kahtonut pyörästä kuin, että ypvs oli lukittu sinne ala-asentoon ja kaikki valot toimii.
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 22.3.2014 10:04

Pandemic kirjoitti:Päivää.

Asianihan ei varsinaisesti liity piikin rekisteröintiin, kuitenkin samalla aihealueella.

Eli nyt pitäs oma vm -91 DT 125 käydä katsastamassa opetus-käyttöön ja pitäisi tietää että mitä kaikkea pitää olla esim. pitääkö olla mittaristo? tai merkkivalot? vilkut ja peilit tietenki on kauko ja lähivalokin löytyy mutta ei parkkivaloa.

Ei tarvitse maaliskuusta lähtien enää katsastaa opetuskäyttöön. Melko varmasti tulee kuitenkin noiden puuttumisesta sanomista esim. inssissä joten itse ainakin mittariston laittaisin
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Pandemic » 22.3.2014 10:08

Mittaristo löytyy mutta ei merkkivaloja, lähinnä nuo merkkivalot huolestuttaa ku pitäs ostaa uudet sähköt jne.
PÄRPÄR
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 23.3.2014 1:22

Pandemic kirjoitti:Mittaristo löytyy mutta ei merkkivaloja, lähinnä nuo merkkivalot huolestuttaa ku pitäs ostaa uudet sähköt jne.

Tuskin on pakolliset
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
Aplaja
Pyörä:
Rieju MRX 125
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
17.6.2010 17:23
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Aplaja » 23.3.2014 10:01

Merkkivalot ei taida olla pakolliset, mutta mittaristo pitää olla valaistu.
T-kortti: 30.3.2012, M-kortti: 27.4.2012, A1-kortti: 17.7.2013

Pysäytetty [ ], Sakot [ ], Kilvet pois [ ].
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut aksim97 » 3.4.2014 9:48

Tietääkö kukaan siirtokilpihommista? Eli siis kun pyörä pitäs viiä katsastettavaks niin saanko haettua siirtokilvet, joilla saisin ajella katsurin jutuille?
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut kersti91 » 3.4.2014 14:58

Jos olet varannut ajan katsastukseen, saat ajaa suoraan katsastuskonttorille. Ei saa ajaa ilman ajanvarausta.
Tarkista kampiakselin stefa.
aksim97
Pyörä:
Honda CBR 125 2013, Honda CBR 125 2006 (+1kpl honda osina), Vespa Lx50 06', Yamaha XT 125 08'[EX], Honda CBR125 R 08' [EX], Aprilia rx '10 [EX], Derbi Senda Sm '10'[EX]
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
10.7.2012 22:32
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut aksim97 » 3.4.2014 21:32

Noniin, hyvä. Siirtokilvet pitää kuitenki anoo jokatapaukses ku eipä ilma vakuutuksii oo liikenteesee asiaa sinisten mielestä..
Tarvitsetko Cebariin osia? http://www.motot.net/talli/osat/id62789/
o5z1
Liittynyt:
11.11.2013 13:11
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut o5z1 » 6.4.2014 0:08

Moi!
Mulla on tollanen KTM exc 2010 mikä ei ole koskaan ollut kilvissä ja se pitäisi kilvittää, kaikki vakio hilppeet ja kuristukset on laitettu kii ja nyt pitäis rekisteröintikatsastaa, elikkäs maahantuojalta saadaan tyyppitodistus jne että soveltuu suomen liikenteeseen ? Ja pitäiskö tulliin soittaa vai lähettää joku hakemus että sais tietää paljon ne verot on kyseisessä pyörässä ja että pääsis rekisteröimää?
Helvetinhedelmä
Pyörä:
DT 125x '06, DT 125R '90, Monkey jne.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
11.4.2012 14:44
Re: Piikin rekisteröinti.

ViestiKirjoittanut Helvetinhedelmä » 6.4.2014 1:13

Painelet ensin sinne tulliin katkeamattoman omistushistorian kanssa (luovarit), tarvitset myös jonkun todisteen siitä milloin pyörä on otettu käyttöön tai se tullataan uutena sekä COC-todistuksen. Tullissa tehdyn käyttöönottoilmoituksen jälkeen voit samantien lähteä konttorille katsastamaan ja saada sen jälkeen väliaikaiset kilvet (max 3kk). n. 3 kuukauden sisällä pitäisi sitten tulla tullista veropäätös, jotka maksettuasi saat ne oikeat kilvet.