Piikin rekisteröinti.

aea
Liittynyt:
5.8.2007 14:25

ViestiKirjoittanut aea » 24.12.2008 22:59

Onko Lahden seudulla paikkoja jossa tuo rungonmitotus onnistuu?
Magneetto
Paikkakunta:
muumilaakso
Liittynyt:
14.10.2006 21:41

ViestiKirjoittanut Magneetto » 26.12.2008 2:49

JonttuFantti kirjoitti:Totanois, mites onkos mahdollista katsastaa piikkiä eri änkällä jos änkkä on e-hyväksytty? Gianellin änkkä siis kyseessä..

Veikkaanpa ettei katsastusmies edes huomaa koko asiaa jos äänet sopivat etkä mainitse asiasta.

samuli91 kirjoitti:Olis tallis tommonen 95 vuoden kawasakin kdx. Piikki on joskus aikoinaan ollut Suomes rekisterissä mutta nyt ei rekisteris eikä liioin papereitakaan. Näitä aiempia viestejä kun luin ja kavereiltakin kun kysyin niin riittäiskö tyyppihyväksyntämerkintä maahantuojalta ainoastaan ja sen sekä pyörän kanssa sitten konttorille? Eikö siis tarvitsisi tehojen mittausta tai muuta selvittelyä? :)

Selvität ja todistat vähintään 6v(muistaakseni) takaisen pyörän historian.
Eli jos pyörä on ollut sulla 6v, teet vaan paperin siitä että se on ollut sulla koko sen ajan.
Tai sitten soitteluita edellisille omistajille (jotka saat akelta runkonumeron perusteella), ja selität tilanteen ja pyydät lähettämään jotakin dokumenttia.
Lisää kannattaa lueskella ja kysellä aken sivuilta: http://www.ake.fi
Ja tuohan perustuu siis siihen, että pitää todistaa että pyörä on ihan laillisesti sulla tms.. :)
Ei oo iso homma. ;) Ja ei tarvitse mitään tehojenmittausta tai tyyppihyväksyntämerkintää tms, ne tiedot on siellä niitten koneilla jo valmiina.
Jalvine
Pyörä:
Ktm
Paikkakunta:
Tre
Liittynyt:
29.8.2006 10:25

ViestiKirjoittanut Jalvine » 26.12.2008 17:16

K1be kirjoitti:
-Tuksu- kirjoitti:täytyykö ton sähköstartin toimia kun meen katsastaan vai onko sillä väliä kunhan poljin toimii ja työntääkin voi

En usko että laittavat edes käyntiin :D


Kyllä heidän on pakko laittaa pyörä käymään vai miten luulet että jarrut testaavat?
www.nettimoto.com/809596
pag
Paikkakunta:
04260
Liittynyt:
30.4.2008 20:53

ViestiKirjoittanut pag » 27.12.2008 14:08

Jalvine kirjoitti:
K1be kirjoitti:
-Tuksu- kirjoitti:täytyykö ton sähköstartin toimia kun meen katsastaan vai onko sillä väliä kunhan poljin toimii ja työntääkin voi

En usko että laittavat edes käyntiin :D


Kyllä heidän on pakko laittaa pyörä käymään vai miten luulet että jarrut testaavat?

Joo kyllä se käyntiin pitää varmasti saada, mutta sähköstartin toimintakyvyttömyys ei ole mikään turvallisuusriski kenellekkään joten varmasti pitäisi riittää jos esim. työntämällä saa käyntiin.
ulisijat ulisee
-tapzu-
Pyörä:
Yamaha DT 125R
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
31.5.2008 15:17

ViestiKirjoittanut -tapzu- » 27.12.2008 15:41

Jos kerta poljin toimii, niin en usko että se sähköstartin toimivuus vaikuttaa, useissa pyörissä kun ei ole kuin juuri tuo poljinkäynnistys, voithan tietysti soittaa ja kysyä konttorilta.
mopomasa
Pyörä:
Honda cr 250, suzuki pv, Honda cbr 125
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
28.11.2008 15:46

ViestiKirjoittanut mopomasa » 7.1.2009 18:31

kuka kertois että miten muutetaan honda cr 500r valko kilpiseksi kun ei ole puna kilpinen?
sukram
Liittynyt:
9.2.2008 2:07

ViestiKirjoittanut sukram » 7.1.2009 18:31

Ei mitenkää.
Nitro111
Paikkakunta:
Nousiainen
Liittynyt:
24.9.2008 16:13

ViestiKirjoittanut Nitro111 » 27.5.2009 15:14

Eli jos ostan ktm exc joka on PUNAKILPINEN ja laitan vilkut peilit valot yms kuntoon hommaan dyno laput ja pyörän historian.. miten verot määräytyy ja mitä kaikkea lappuja pitää olla mukana katsastuksessa. siis ktm exc -05 PUNAKILPI Enduro pyörä :) :eek:
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19

ViestiKirjoittanut F1red up » 29.5.2009 17:42

Eli minäkin haluaisin tietää ihan saman asian kun tuo ylempi kysyjä eli mikä rumba nykyään on saada ktm exc rekisteriin. tarvitaanko vaan tyyppihyväksyntä todistus ja dynotodistus tehoista. kyseessä -06 pyörä. mielellään oikeaa tietoa ihmisiltä jotka ovat joutuneet rekisteröimään. :nörtti:
tapsuu
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
27.6.2006 12:40

ViestiKirjoittanut tapsuu » 2.6.2009 20:19

turboman kirjoitti:Eli minäkin haluaisin tietää ihan saman asian kun tuo ylempi kysyjä eli mikä rumba nykyään on saada ktm exc rekisteriin. tarvitaanko vaan tyyppihyväksyntä todistus ja dynotodistus tehoista. kyseessä -06 pyörä. mielellään oikeaa tietoa ihmisiltä jotka ovat joutuneet rekisteröimään. :nörtti:


Eheii tartee mitää dynolappua =D Exc malli on e-hyväksytty, joten eikun vaatimuksenmukaisuustodistus kotarin maahantuojalta ja itellehän tuli sen 300e veroja + 125e katsastus maksu ja jotai pientä muuta.

Eli siis -08 malliin noi verot laittettiin papereihin joulukuu 07 eli nollaseiskan vakuutusmaksut ja verot, mutta kasko korvaa kuitenkin 08 mallin mukaa rahat, kun vaan todistat että pyörä on 08 ja sehän nyt on helppo näyttää
eunikki
Pyörä:
CRF -10
Liittynyt:
19.12.2007 0:22
Honda cr

ViestiKirjoittanut eunikki » 19.6.2009 0:53

Onko mahollista saada tuommoista honda cr 125r -05 rekisteriin (A1) jos laittaa pyörään valot vilkut jnejne.. ja on pyörän historia tiedossa ja runkonumerot ja kaikki mahdolliset....
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 19.6.2009 0:59

Eikös tuo cr ole crossipeli, joten eipä ole mahdollista.
V-V-VVjalkåkenäläinänen
janinho
Paikkakunta:
valkeakoski
Liittynyt:
1.12.2007 12:47

ViestiKirjoittanut janinho » 19.6.2009 12:24

öräwä kirjoitti:Eikös tuo cr ole crossipeli, joten eipä ole mahdollista.


itse asiassa on mahdollista. tsekkaas tämä myynti-ilmoitus ----> http://www.motot.net/talli/87518 8) mut kuiteski 13v vanhempi kuin tuo -05 :D
nixari
Pyörä:
TZR -90 125cc, TPH -01?
Paikkakunta:
parainen
Liittynyt:
30.4.2008 23:17

ViestiKirjoittanut nixari » 19.6.2009 13:54

Mitä kaikkea tulisi ottaa huomioon kun tzr:ään pitäisi saada kilvet kunhan saa tämän kuntoon? Paperit löytyy ja luovutustodistus edelliseltä omistajalta. Kilvet on palautettu 17.12.2008 konttorille. Ihan tavallinen poisto, "ajoneuvvo poistettu liikennekäytöstä". Tarviiko viedä dynolle ja laittaa kuristuksia sisään? Micronin tehari on nyt eikä muuta putkea löydy. Mutta rekisteriotteessa lukee näin "varustettu kahdella peräkkäisellä äänenvaimentimella" "Teho alennettu seuraavasti: putken juureen hitsattu 19mm holkki, pääsuutin 170, pakoaukon ypvs moottori ja vaijerit poistettu, ypvs-venttiilli lukittu kiinni asentoon."
http://www.motot.net/talli/kayttaja/73623
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16

ViestiKirjoittanut kersti91 » 20.6.2009 20:06

nixari kirjoitti:Micronin tehari on nyt eikä muuta putkea löydy. Mutta rekisteriotteessa lukee näin "varustettu kahdella peräkkäisellä äänenvaimentimella" "Teho alennettu seuraavasti: putken juureen hitsattu 19mm holkki, pääsuutin 170, pakoaukon ypvs moottori ja vaijerit poistettu, ypvs-venttiilli lukittu kiinni asentoon."

Voithan siä katsastaa sen Micronille, tai olla mainitsematta asiasta mitään. Kahdet peräkkäiset vaimentimet tarkoittaa ihan vakioputkea, vissiin paisaria ja vaimenninta :D Muuten sulla on oltava toi 19mm holkki, 170 suutin, YPVS poissa ja laippa lukittu KIINNI sekä mahd. dynolappu.

Ellet sitten toisella tapaa kurista, silloinkin riittää että on dynotettu alle 15 hp. Seuraa muutoskatsastus, tyyliin "kaasukahva rajoitettu kääntymään vain 35 astetta" tai "orava kytketty ilmanpuhdistimeen tehojen laskemiseksi".
Tarkista kampiakselin stefa.