Sähkövika

How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 16.7.2017 19:59

Eli Yamaha aerox antaa virtaa puolalle polkaisulla vain 0.1-0.3volttia.vika ei ole virtalukossa,jännitteensäätäjässä eikä todennäköisesti CDI boxissa, staattori vaihdettu vauhtipyörää myöten. Laittakaa viestiä jos joku tietäisi mikä voi auttaa :)
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 16.7.2017 20:28

Eikä vika myöskään ole johdoissa kokeiltu eri sähkösarjalla, itse epäilisin jotain pientä vikaa staattorissa mutta apua tarvisi.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 23.7.2017 15:50

How2mlg kirjoitti:Eikä vika myöskään ole johdoissa kokeiltu eri sähkösarjalla, itse epäilisin jotain pientä vikaa staattorissa mutta apua tarvisi.


Onko toiminut ennen noilla sähköillä, vai onko tehty muutoksia?
Onko magneetossa kierteet ulosvetäjälle? Vai tarvitseeko erillisen ulosvetäjän vesipumpun pulttien paikalle?
Onko staattorista lähevät johdot : yhdellä vai kolmella liitoksella CDI:poksiin?
Entä onko CDI:poksi tulitikkuaskin kokoinen vai isompi?
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 23.7.2017 16:44

on toiminut ennenkin, tarvitsee erillisen ulosvetäjän vesipupun pulttien paikalle , yksi johto lähtee staattorilta CDI boxiin, kaksi jännitteensäätäjälle ja yksi maadoitukseen , isompi CDI boxi eli kyse uudenmallin sähköistä.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 23.7.2017 16:51

How2mlg kirjoitti:on toiminut ennenkin, tarvitsee erillisen ulosvetäjän vesipupun pulttien paikalle , yksi johto lähtee staattorilta CDI boxiin, kaksi jännitteensäätäjälle ja yksi maadoitukseen , isompi CDI boxi eli kyse uudenmallin sähköistä.


Eli staattorilta eli koneesta lähtevän johdon(johtojen) päässä vain yksi liitin?
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 23.7.2017 17:01

Kyllä.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 23.7.2017 18:17

How2mlg kirjoitti:Kyllä.


Kuulostaa oudolta, koska jos olet kokeillut eri CDI-poksilla ja eri jännitteesäädintä..
Ja kiila urakin ja kiila on varmasti vauhtipyörässä oikein. Ja varmaan sulakekin on kunnossa? Eli toisin sanoen perusasiat kunnossa?
Jännitteen säätimessäkin on huomioitava, että on juuri siihen sopiva, sillä itse ostanut muutaman ja piti olla kyseiseen vuosimalliin sopiva, mut ei toiminut eli ei lähtenyt käyntiin.....

Yleensä, niinkuin olen ennenkin sanonut, en ole tavannut näissä laitteissa sähkövikoja, muutakuin, että itse on rikottu mm.staattori jättämällä työkaluja vauhtipyörän sisään, mutta silloinkin lähti käyntiin, mutta valot ei toiminut....
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 26.7.2017 18:29

Joo siis kiila oli lähtenyt aiemmin irti mutta on nyt paikallaan ja kiila ura on kunnossa.muuten mitä sulaketta tarkoita?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 26.7.2017 21:25

How2mlg kirjoitti:Joo siis kiila oli lähtenyt aiemmin irti mutta on nyt paikallaan ja kiila ura on kunnossa.muuten mitä sulaketta tarkoita?


Ihan sitä sulaketta mikä on akulle tulevissa johdoissa.....+ navan johdossa...
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 27.7.2017 4:47

Joo no se tahtoo palaa sillon kun polkasee käyntiin siitä voisi päätellä jo jotain?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 27.7.2017 16:03

How2mlg kirjoitti:Joo no se tahtoo palaa sillon kun polkasee käyntiin siitä voisi päätellä jo jotain?


Silloinhan se kertoo, että sulla on jotain vikaa sähköissä eli virtajohto lyö maihin. Voisin päätellä seuraavaa, en ole täysin varma mut: jos sulla on kiila joskus lähtenyt irti ja magneetto on ottanut osumaan "käämeihin" on mahdollista, että jännitteensäädin on rikki.

Mut tosin kirjoitit että se kunnossa, mutta itse, niinkuin varmaan olen kertonut, jos väärä/rikkinäinen jännitteensäädin, menee sulake startatessa "rikki" eli lankpoikki....

Jännitteensäädin on todellakin oltava oikea vuosimalliin, koska niitä on useampi vaihtoehto, jos vuosimalli mm. 04 rajalla!!!!! Ihan kokemuksesta ostin kaksi kertaa liikkeestä jännitteen säätimen, eikä mikään ollut oikea. Yhdellä säätimellä ei pelanut valot, toisella paloi sulake startatessa, ajatuksena oli korjata valojen himmentuminen tyhjäkäynnillä....
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 27.7.2017 17:01

Ehkä. Kiila on irti lähtenyt mutta se lähti staattoria avatessa paikaltaan ,ja jännitteen säätimiä olen testannut montaa myös niitä mitkä ennenkin toimineneet.
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 27.7.2017 18:26

How2mlg kirjoitti:Ehkä. Kiila on irti lähtenyt mutta se lähti staattoria avatessa paikaltaan ,ja jännitteen säätimiä olen testannut montaa myös niitä mitkä ennenkin toimineneet.


Joo, ei se silloin rikota mitään, mut jos ajaessa irtoaa niin silloin tilanne eri ja eihän se sieltä pitäisikään irrota, jos mutteri paikoillaa....

No mut joka tapauksessa, sulla on sähkövika, eli plus lyö jonkun kautta maihin kun starttaa., eikä se silloin voi lähteä käyntiin kun sulake menee hajalle, se on niinsanottu päävirtasulake.

Oletko kenties vaihtanut esim. rossitangot tai jotain valoja, ja sen jälkeen ei ole toiminut vai milloin tai missä vaiheessa vika alkoi???!!??

Ja onko kampiakselin laakerit kunnossa?

Onko statrrimoottori toiminnassa?Piuhat kiinni?
How2mlg
Liittynyt:
8.5.2017 21:39
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut How2mlg » 1.8.2017 14:55

Eli staattori ainakin on täysin kunnossa. Ei ole startti moottoria paikallaan ja yleismittarilla mittasin että polkaisulla tulee 0.1-0.2volttia runkoonkin eli plus lyö virtaa maihin? Miten paikka olisi helpoin paikantaan missä vika kohta olisi?
J Ros
Liittynyt:
16.12.2015 22:33
Re: Sähkövika

ViestiKirjoittanut J Ros » 1.8.2017 15:55

How2mlg kirjoitti:Eli staattori ainakin on täysin kunnossa. Ei ole startti moottoria paikallaan ja yleismittar...


Jaa-a, netissähän on olemassa vanhemmanmallin sähkökaavio.....onha sulla kummiskin startin maa-piuha kiinni koneessa?

Mut edelleen se varmaan auttaa, jos osaisit paikantaa milloin vika tuli esim. jonkun osan vaihdettua? Kun harvemmin tuollainen vika yllätten tulee...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista