Derbin huolto ja ongelmat #3

Suzukirider420
Liittynyt:
19.4.2018 18:06
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Suzukirider420 » 5.3.2019 23:48

Onkos normaalia, että derbin kansi vuotaa vesiletkun vieressä olevasta vähän venttiilin näköisestä mokelosta jäähdytinnestettä? Onko haittaa jos tukkii jollakin?
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Zande » 14.3.2019 16:49

Onko kyse siitä pikku nipasta, josta lähtisi vesikierto kaasuttimelle? Sen voi huoletta tukkia, kunhan toinenkin pää kaasuttimelta/vesisäiliöltä on tukittu. Jos kyse on tuosta, nipasta, se on tosiaan lämminvesikierto kaasuttimelle kurkun lämmittämiseksi. Tuolla ratkaisulla korvattiin pitkälti aiemmin käytetyt sähkölämmitykset kaasuttimesta. Ainoa vaihtoehto mistä voisi olla kyse, on lämpövalon anturi, jonka väliin kuuluu tiivisteprikka.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
paholaise_ruoska
Liittynyt:
15.4.2019 8:54
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut paholaise_ruoska » 15.4.2019 8:59

Hei, derbini käy hyvin tyhjäkäynnillä ja lähtee käyntiin hyvin, mutta kun kokeilee ajossa laittaa kakkosen silmään ja antaa kaasua, kierrokset pysyvät tosi matalina ja tuntuu röpöttävän kovasti. Luulisin että liian paksulla seos, 110 suutin, neula toiseksi rikkaammalla, mutta sama ongelma oli myös neulan normaalilla asennolla ja 90 suuttimella. Mopona Derbi Senda -09, uusi 17.5mm PHVA kaasari, rajoittamaton CDI, enox tehoputkisto, vapari ja hiilikuituläpät. Juuri vaihdettu imukaulan liitoskumi kun tuntui vuotavan, kytkinremppa juuri tehty, mäntä juuri vaihdettu, kaasari katsottu ja putsattu.

Löytyy itseltä vielä tosiaan 105, 100, 90, 88 suuttimet ja seuraavaksi kokeilisin vaihtaa neulan asentoa ja suutinta pienemmäksi... Voisiko männän renkaiden hajoaminen tai pakoputken huono kiinnitys aiheuttaa tämän?
veke02
Liittynyt:
15.1.2017 17:27
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut veke02 » 15.4.2019 19:54

Suutin kuulostaa aika isolta.
90 pitäisi olla aika lähellä totuutta, joten suosittelisin putsaamaan ilmanputsarin ja kaasarin.
Derbi drd pro 80cc "sport" #gromijää
maxtuzz
Pyörä:
Aprilia RX 2017
Liittynyt:
22.9.2018 15:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut maxtuzz » 18.4.2019 16:15

Takajarrun mäntä ei palaudu, paitsi painamalla sitä alas vaikka ruuvimeisselillä, olisiko jotain helppoa kikkaa millä saan taas palautumaan? (painoin jarrua kun siinä ei ollut palaa) poljin myös painuu pohjaan.
Tällänenjäbä
Pyörä:
Aprilli pila RX 50 -13
Liittynyt:
14.8.2016 21:56
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Tällänenjäbä » 19.4.2019 11:21

Ei sen kuulu palautua ilman palaa.
maxtuzz
Pyörä:
Aprilia RX 2017
Liittynyt:
22.9.2018 15:52
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut maxtuzz » 19.4.2019 11:34

Juu pitää mainita että se ei palaudu palankaan kanssa, pitääkö pala jotenkin lukittua paikalleen että palautuisi?
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Zande » 19.4.2019 15:07

Derbin jarruissa männät ja niiden tiivisteet kuluu, josta johtuen männät pääsevät kääntymään aavistuksen vinoon ja alkaa kanittaa vastaan. Jos männät on vai älyttömän likaiset, eli katupölyä ym tarttunut pintaan, myös se voi aiheuttaa jumittamista.
Koita ensin putsata männät, ja jos ei se auta, vaihda satulaan uudet männät ja tiivisteet. Niitä on tarvikeosana ainakin vielä viime vuonna saanut, niin ei tarvitse marmoritiskiltä osia hakea piaggio-konsernin extrahintaan. Kannattaa ottaa mäntä ja tiivisteet mukaan jos uusia haet, niissä on muutamaa vaihtoehtoa eikä oikein mistään saa fiksusti selville oikeita osia ilman mallikappaleita.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
DerbiMiäs2003
Liittynyt:
12.5.2018 17:26
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut DerbiMiäs2003 » 1.5.2019 22:07

Tietääkös joku että miten sais tehtyä derbiin napilla toimivan virtanapin? ko entinen omistaja hukannu avaimen ja projekti pitäs saada käyntii nii voi nopeesti kokeilla toimiiko vehe niin mitkä johot pitä yhistää ja mihin. Olisin kiitollinen jos joku osas auttaa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 1.5.2019 23:00

Kaivelet oikean sähkökaavion, siitä näkee mitkä parit virtalukko yhdistää.

Tai sitten otat virtalukon pohjan irti ja käännät siitä suoraan virrat päälle.

Käyntiin tuo lähtee kun ottaa cdi:stä kauimpana tulpanjohdosta olevan liittimen irti, olisko musta-valkoinen.
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Zande » 6.5.2019 19:00

Tuo cdi:n johdon irrottaminen toimii vain, jos cdi on neljällä johdolla, vasemmanpuoleisin liitin on useimmissa Derbeissä tyhjänä, ja cdi:lle tulee vain valkoinen, punainen ja vihreä johto.

Jos virtalukolle tulee yhteen liittimeen kolme johtoa ja yksi johto yksinään omaan liittimeensä, tuon yksinäisen johdon irrotus antaa vanhemmissa Derbeissä käynnistää mopon, mutta valot ym. ei silloin toimi.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Välien vaihdosta taas.

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 12.5.2019 18:22

vaihan moposta välit tuossa muutaman viikon päästä. Mopossa on vakio välit eli 11/53 ajattelin vaihtaa 11/62 tai 12/62. Mopossa ei ole alkukäyrässä kuristuksia (hukkaputki ja holkki pois, menee n.60) onko tuo 11/62 liikaa vai ok, ja jos on liikaa onko tuo 12/62 ok? mopo derbi drd evo limited edition
Derbikuskii
Liittynyt:
12.5.2019 21:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbikuskii » 12.5.2019 21:11

Mikähän mahtas olla derbissä vikana ku tyhjäkaynnillä että ajaessa tärisee aivan perkeleesti? Ja kuulostaa siltä että kohta leipoo kii ni mikähän mahtas olla menossa? Malli siis derbi drd xtreme vm. 2012
Zande
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Zande » 12.5.2019 21:30

Tarkistahan ensimmäisenä, että moottorin kiinnityspultit on tiukalla. Useimmiten derbien tärinät, värinät ja pärinät johtuu siitä, että joku koneen kiinnityspulteista on löysällä.

Jos ne ovat tiukalla, kannattaa alkaa harkitsemaan koneen avaamista, sillä joku laakeri lienee tiensä päässä.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Derbikuskii
Liittynyt:
12.5.2019 21:07
Re: Derbin huolto ja ongelmat #3

ViestiKirjoittanut Derbikuskii » 14.5.2019 21:28

Paljonkohan maksais liikkeessä vaihtaa kampiakselin laakeri/ kiertotkangen laakeri kun vissiin jompikumpi mennyt/menossa rikki ja itsellä ei taito riitä vikaa korjaamaan

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista