DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Stocky
Pyörä:
MBK X-limit 2005
Liittynyt:
9.8.2017 18:20
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Stocky » 9.8.2017 18:41

Itelläni on MBK X-Limit vuosimallia 2005 ja nyt ois sellain ongelma, että vilkut ei pelaa ja kun ne laittaa päälle niin koko mittaristo rupee vilkkumaan ku joulukuusi. Myöskään töötti ei toimi ja vilkuttaa koko mittaria. Etuvalo ja takavalo toimii niinkuin myös jarruvalot.

Akku on täydessä latauksessa, jännitteensäädin on kokeiltu, vilkkurele on myöskin kokeiltu ja sulakekkin näyttäisi olevan ehjä. Olen tutkinut niitä johtoja ja en onnistu löytämään vikaa mistään. Tekis mieli jo heittää koko vehje ojaa ja polttaa se sinne.

Mikä voisi olla vikana?

PÄIVITYS: Vilkut alkaa vilkkumaan kun niitä pitää muutaman minuutin päällä. Tööttikin alkaa kuulumaan kun sitä painaa hetken verran pohjassa.
vantic
Liittynyt:
5.7.2017 11:22
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut vantic » 9.8.2017 20:11

Oisko maadotus vika. Ota maadotus johdot irti ja putsaa.
Laasonen
Liittynyt:
14.8.2017 23:15
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Laasonen » 14.8.2017 23:19

Stocky kirjoitti:Itelläni on MBK X-Limit vuosimallia 2005 ja nyt ois sellain ongelma, että vilkut ei pelaa ja kun ne laittaa päälle niin koko mittaristo rupee vilkkumaan ku joulukuusi. Myöskään töötti ei toimi ja vilkuttaa koko mittaria. Etuvalo ja takavalo toimii niinkuin myös jarruvalot.

Akku on täydessä latauksessa, jännitteensäädin on kokeiltu, vilkkurele on myöskin kokeiltu ja sulakekkin näyttäisi olevan ehjä. Olen tutkinut niitä johtoja ja en onnistu löytämään vikaa mistään. Tekis mieli jo heittää koko vehje ojaa ja polttaa se sinne.

Mikä voisi olla vikana?

PÄIVITYS: Vilkut alkaa vilkkumaan kun niitä pitää muutaman minuutin päällä. Tööttikin alkaa kuulumaan kun sitä painaa hetken verran pohjassa.



Voisiko vika olla siitä että pyörä muutenkin kiinalaisen laitteen kopio.
Oletko koittanu käynnistää uudelleen?
saisiko kuvaa sähköjärjestelmästä?
Sjombe
Liittynyt:
13.7.2017 11:10
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Sjombe » 22.8.2017 13:52

Ostin tost uuen retsin ja siin ollaa riisuttu kaikki sähköt koska tunnetusti dtn sähköt ovat ehkä paskimmat ikinä. Ainoo että sit ku täälläpäi ihmisistä ei ikinä tiiä nii tarvis joku piilokatkasija tehä ettei lähtis käymää. Yks sano et siihe joho välii mikä antaa virran cdiille ni siihe välii joku katkasija ni toimii. Mikäs se näistä johoista mahtaa olla? Vai onko jollai jotai muuta tapaa semmose värkkäämisee
sormet_korvassa
Liittynyt:
12.2.2017 2:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sormet_korvassa » 22.8.2017 22:58

Tiedän että ei kuulu tänne mutta haluaisin saada nopeasti vastauksen. Mites porukka on pistäny noi kaatuma/stunttitapit toho etuhaarukkaan/akseliin kiinni?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 23.8.2017 11:00

Ainakin koneistuttamalla kierteet akseliin, mutta kovin paksua kierrettä ei saa tehtyä jolloin pultti katkeaa herkästi.
Yamaha dt50 r
Liittynyt:
24.8.2017 15:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha dt50 r » 24.8.2017 16:25

Mopo: yamaha dt50r (2005)

Mikä mahtaa olla vialla kun ostin enoxin jossa oli kuri ja ajelin sillä sitte jonku aikaa. (kulki 55, 95 suutin, 10-63 välit) Sitte ku alko tuo 55 kyllästyttää ja otin kurin pois ja vaihoin suuttimen 100 nii tuli pieniä ongelmia elikkäs: mopo käy tyhjäkäynnil ihan hyvi ja kiihtyy niiku ois joku 100cc , mut sit ku painaa 3/4- täyskaasulla nii ei meinaa kiihtyy enää mutta sitte ku kiihtyy nii ottaa iha hulluna kierroksia ja mopo alkaa vaa niiku huutaa tavallaa "tyhjää" ja sen jälkee ku hiastaa nii booaa ja alkaa röpöttää niiku sais liikaa bensaa, mut sit ku laittaa vaik 95 suuttimen takas nii käy iha liia laihalla. Neulaa on testailtu joka asennos ja ilman putsari uus (tnt racing). Tulpan väri on se sellane maitokahvi. Myös 105 suutin on testattu mutta ei tuu kesää. Voiskohan vika olla neulasuuttimes jos on liia pieni. :itku: Jos jollakin mitää ideoit nii ehotelkaa. Jos ei muuta nii on varmaa pakko hitsaa se kuri takas. :(
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 24.8.2017 22:21

Jos mopossa on vapaavirtaussuodatin, kannattaa rohkeasti testata isompaa suutinta. Esimerkiksi 115 ja neula jossain keskivaiheilla. Täyskaasulla pääasiallisesti suuttimen koolla on vaikutusta. Tarkista myös, ettei imupuolella ole vuotoja.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Yamaha dt50 r
Liittynyt:
24.8.2017 15:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha dt50 r » 25.8.2017 11:16

Kiitos vastauksesta!
Pitääpä testaa sitä isompaa suutinta. Voikohan siellä olla vuoto missä alipaineletku yhistyy bensahanaan koska siinä letkussa ei oo mitää puristinta. Toinen missä vois olla vuoto nii imukaulassa ku on vähä kostee näköne...
Yamaha dt50 r
Liittynyt:
24.8.2017 15:33
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Yamaha dt50 r » 25.8.2017 18:53

Ostin tänään 110 ja 115 ja laitoinkiinni ja vika vaa paheni elikkä röpöttää ja savuttaa iha törkeesti. Neulan laitoin toisiks alimpaa ku oli eka toka ylimpänä. Seosruuviaki kääntelin ja vääntelin mutta ei auttanu. Pystyisköhän neulaa- ja seosta säätämällä ajaa 95 suuttimella...
sormet_korvassa
Liittynyt:
12.2.2017 2:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sormet_korvassa » 26.8.2017 0:58

Tohon aikasempaa vielä, pystyykö etuakseliin vetämään kokonaan semmosen reijän mistä menis 10mm kierretanko läpi?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 27.8.2017 10:05

Silloin 6-kolo kannasta ei jää mitään jäljelle ja joutuu kehittämään jonkun systeemin kiristykseen. Kierteen pohjasta etuakselin jää seinämää luokkaa 1 mm jolloin se tulee katkemaan 100% varmuudella.
Itse en yli 6mm reikää tekisi. uuden pidemmän akselin teko on varmaankin turvallisin vaihtoehto.
sormet_korvassa
Liittynyt:
12.2.2017 2:38
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut sormet_korvassa » 30.8.2017 13:34

Eikös noihi pumppuihi laiteta öljyä niitten liukuputkien yläpuolelta missä on toi musta rinkula ja jos laitetaa ni mite noi saa irti?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 30.8.2017 15:29

Easypartsin räjäytyskuva

Korkit saa kammettua auki ja sielä on alla toinen korkki paikallaan lukkorenkaalla. Se pois ja pystyy lisäämään öljyä. Toinen vaihtoehto on nypätä pumppu irti ja valuttaa lisää alakautta.
Detson11R
Pyörä:
Husaberg Te125 2013
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
3.12.2015 11:39
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detson11R » 3.9.2017 1:29

Nonnii kertokaas mikä Detsiin on tullu (jälleen kerran).
Etuvalo kärvähti ja hehkulanka siitä poikki, laitoin uuden ja sitte 10sec päästä kärähti taas ja luulin että varmaan jännitteensäädin oli rikki ja vaihdoin uuden. No ei toimi siltikään kun etuvalo palaa aivan pienellä teholla...hehkulanka on ainoa mikä on vähänkin keltainen eli valotehoa ei kunnolla ole. Ja jänärin ja muiden sähköjen maadoitus on kunnossa ja liitokset hyvät. :(

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista