DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 24.5.2017 10:39

Tappi ei ole kunnolla pohjassa. Eipä ole oikein muuta vaihtoehtoa.
Wane
Liittynyt:
9.2.2017 23:16
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Wane » 24.5.2017 17:21

Mikä on kun mopo ei ota piikkiä vaikka on kaikki kurit poistettuja suutin on 104??
MinarelliAM
Liittynyt:
19.4.2017 14:51
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut MinarelliAM » 1.6.2017 14:46

Mites porukka on irroitellut noita rullalaakereiden juuttuneita sisäosia? Itsellä alempi ohjauslaakeri hajosi, ja sisäosa jäi kiinni putkeen, todella hankala saada minkäännäköistä otetta. Lämmitys ja omatekoinen ulosvetäjä? Ja miten noi uudet laakerit kannattaisi laittaa kiinni?
Juho_1_
Liittynyt:
16.5.2017 16:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juho_1_ » 4.6.2017 21:14

Mihin menee toi yks piuha staattorilta kun 3 menee toho ducatin boxii. Vm 2005.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 4.6.2017 22:00

Väriltään keltainen? Menee jännitteensäätimelle.
Juho_1_
Liittynyt:
16.5.2017 16:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juho_1_ » 4.6.2017 23:38

Joo on keltainen ja kiitos!
Ruapeli
Pyörä:
Malaguti XSM
Liittynyt:
19.4.2016 7:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Ruapeli » 8.6.2017 11:49

Morjes! Liekö oikee paikka kysyy, mut malagutis ei anna kipinää jos se valkonen johto on CDI:ssä kiinni. Mistä mahtaa johtuu? :D
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korsteeni » 14.6.2017 15:49

Detsin lämmöt seilaa ikävästi mittarissa ja muutaman kilometrin jälkeen alkaa vilkuttaa satunnaisesti oikein lämpövaloa, mutta silti liemet pysyy jäähdyttimessä, eikä ei se ole kertaakaan niin kuumana käynyt että voisi sanoa oikein kunnolla kuumaksi.

Mutta onko näissä 04- AM6:ssa ollut vesipumpun kanssa ongelmia? Kantta en ole vielä käyttänyt irti, että ei mitään tietoa mahtaako olla termostaatti jumissa, tai puuttuuko kokonaan, mutta jotenkin jos mittariin uskoo, niin kierron kanssa ongelmaa....kerää ensin mittariin pikkuhiljaa lämpöä palkit täyteen ja sitten tipahtaa kerralla alle puolenvälin, kunnes taas nostaa jne. jne. ja lopuksi alkaa tosiaan varoitusvalokin tuikkimaan omia aikojaan??? Ilmaakaan en oikein usko systeemissä olevan, koska tällä nyt ajellut niin monta kymmentä kylmästä-kuumaan ajoa virityksiä purkaessa, että kyllä olisi jo ilmat lähteneet liikkeelle....eikä nestepinta ole muuttunut miksikään kuukauden aikana.

Vai v*ttuileeko vain lämpötila-anturi :roll:
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 14.6.2017 16:17

Lämpeneekö syyläri ennen palkin laskua? Antureissa ja johtosarja on ollut myös vikoja. Se olis meikäläisen ykkösveikkaus.
korsteeni
Liittynyt:
8.6.2017 13:05
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut korsteeni » 14.6.2017 20:49

Syyläri on kyllä lämmin, jopa sen verran kuuma ettei siinä viitsi kauaa kättä pitää, mutta ei kyllä mielestäni vielä lähelläkään kiehumista.

Mutta en ole kyllä sitä koetellut mittarin seilaamisen mukaan, koska palkin eläminen on niin nopeaa, ettei ehdi reagoida kun on puolivälistä yht'äkkiä "tapissa" ja taas putoaa puoliväliin :itku:

Johtovikaa oli kyllä ihan reilusti siinä pääjohtosarjassa emäputken juuressa josta kääntyy sarvien mukana....oli joku ke/vi erkkaria rakastava katkonut, ryöstellyt ja uudelleen teipannut niin valtavan pahkan koko johtonipusta, että ei ihmekkään kun lähes kaikki johdot joko poikki, tai eristeet aivan murtuneena :paha: Purkasin kaikki viritykset pois, tinasin & kutistesukalla päällystin kaikki heikot johdot, joten ei siellä pitäisi enää katkoksia olla (vilkut oli hukassa oikealla ja siksi aloin noita johtoja tutkimaan)

Mutta pariin alkuperäiseen johtoon on kyllä ensin laitettu rosvoliitin, mutta ei lisäjohtoa ja sitten lopulta kuitenkin katkaistu päät roikkumaan tyhjänä, eikä niille kyllä löydy mitään paikkaa minne ovat olleet menossa/tulossa.

Mittaristossa toimii niistä sivujen varoitusvaloista: tuoreöljyn-, lämmön-, bensan- ja vilkun merkkivalot, mutta ilmeisesti tässä kuitenkin kuuluisi olla myös vapaan merkkivalo ja jotain muuta...mutta mitä? Tuntuu ettei koko netistä löydy yhtään detsin kytkentäkaavaa, saatika minkään näköistä käyttöopasta/korjausopasta, että mitä esim. tuosta mittarista pitäisi nähdä ja löytyä :paha:
mrsapsa
Liittynyt:
21.12.2016 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mrsapsa » 18.6.2017 14:56

Mikäköhän detsin ongelma on? Tosiaan vaihdoin siihen um metrakit throwerin (ennen mulla oli tyhjä vakioputki) eikä tehot muuttunut juurikaan mihkään. Pyttynä mulla on joku tarvikepytty mutta ei kai sekään voi mitenkään tuohon vaikuttaa säädötkin on suht ok. :s
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.6.2017 20:03

Throwerissa ei ole mikään erityisen repäisevä tehopiikki, joten mitään järisyttävää eroa tyhjennettyyn vakioputkeen ei välttämättä persdynossa havaitse. Kierrosaluekin loppuu johonkin 10k paikkeille ja lisämuuttujan tuo vielä tarvikepytyn kanavien muotoilu sekä viimeistely. Toki säädöissäkin saattaa olla pientä viilaamisen tarvetta.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
mrsapsa
Liittynyt:
21.12.2016 22:52
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut mrsapsa » 19.6.2017 0:35

No vaihdan tuon tuon pytyn varmaankin kohtapuoliin. Eikä tuo peli ole koskaan ollut mikään rivakka menemään aina on tahtonut olla hieman luumu
Latexii
Pyörä:
Yamaha WR125X -10
Paikkakunta:
Ilmajoki
Liittynyt:
13.4.2015 15:26
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Latexii » 21.6.2017 13:05

Tuli tuossa koneremontoitua detsi. Sisäänajon aikana pääsi käymään niin, että ainakin ensiörattaan mutteri pääsi pois paikaltaan ja siinä samassa kone meni jotenkin jumiin. Kävin läpi kytkinkopan eikä näkynyt mitään ihmeellistä, lukuunottamatta jotain pientä sorvausjälkeä kytkinkopassa? Puolikuun muotoinen, mutta en kiinnittänyt siihen kauheasti huomiota kun missään muualla ei ollut jälkiä. Kiinnitin osat kunnolla ja laitoin uudet öljyt.

Heti ensimmäisestä käynnistyksestä kuului korvaan selvästä jonkinlainen sirinä? Tuntuu myös syövän öljyä nyt, sillä tarkistusaukosta ei enää tullut öljyä 15km ajon jälkeen, ja savuttikin sitä mukaa. Onko mukamas kytkinpuolen stefa pettänyt?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 21.6.2017 13:58

Hankautunut metallimuju päässyt mahdollisesti laakereihin ja ne ääntävät. Oliko vanhoissa öljyissä metallia?

Kytkinpuolen stefa voi helpostikin hajota ensiövedon rattaan irrotessa, ja se holkin alla oleva o-rengas on varmaan säpäleinä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista