DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 16.4.2018 12:39

Se vipu ei taida olla paikallaan kunnolla. Käsin vääntämällä et saa kytkintä irroittamaan mutta kyllä se "väärään" suuntaan pitäisi kevyesti liikkua.
Roxivm04
Liittynyt:
29.3.2018 22:58
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Roxivm04 » 24.5.2018 13:23

Mikähän mahtais olla yamaha dt 50cc vm. 2007 vikana ku kipinää antaa vaa harvakseltaa ja heikosti. On uusittu tulppa, tulpanhattu, puola ja akku. Tää alko ku kaveri kippas kyleltee paikaltaan.
Juho_1_
Liittynyt:
16.5.2017 16:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juho_1_ » 1.6.2018 16:02

mikähän on kun 05 dtssä ajaessa yhtäkkiä booas ja nyt lähtee käymää vaa tyhjäkäynnillä ja pienellä ryypyllä, kun painaa kaasua niin sammuu heti. eli tulppa ja cdi vaihdettu, kaasari putsattu yläkerta kunnossa. kaikki piuhat kunnossa.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 1.6.2018 16:06

Hana toimii ja tankki saa korvausilmaa?
Tarkista myös että ilmanputsarin elementin molemmat mutterit ovat paikallaan. Tosin olisit sen kyllä löytänyt jos olisi irronnut.
Juho_1_
Liittynyt:
16.5.2017 16:43
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Juho_1_ » 1.6.2018 18:27

ei johdu tankista ja hanaa ei oo ollenkaa eikä vakio ilmanputsaria.
nyt kun antaa pari minuuttia olla tyhjäkäynnillä ja pikkuhiljaa säätelee kaasulla ja ryypyllä ni saa kiertämään hyvin mutta edelleen pitää vähän olla ryyppy vähän päällä..
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 3.6.2018 19:49

Tietääköhän kukaan mikä on deeteessä vikana? Dt 50 vuosimallia 2004. Välillä toimii kohtuullisen normaalisti, ja sitten alkaa pätkimään järkyttävästi. Pätkii niin alhaalta ettei meinaa liikkeelle päästä. Toisinaan sammuu, ja kun käynnistää uudelleen, sammuu heti uudelleen, tai viimeistään minuutin sisällä, välillä lähtee taas ottamaan kierroksia ja sitten taas sammuu. Jo vaihdettuja osia: manuaalinen bensahana, tulppa, tulpanhattu, tulpanjohto, cdi. Kaasutin puhdistettu myös ja koitettu toisella koholla ja neulaventtiilillä. Säädöissä vika ei voi olla kun välillä pelittää, bensan seassakaan ei ole vettä tai roskia.
Hulikusti
Liittynyt:
7.9.2016 15:31
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Hulikusti » 3.6.2018 21:16

Ootko tsekannu kaikki johdot että ei ota häiriöö kosteudesta ja/tai huonot liitokset?
E: staattori mahdollisesti?
Arskis_1
Pyörä:
Aprilia Rx 50 -00, Ktm 125 Duke -11, skyteam monkey 50 -13, Aprilia Mx 125
Liittynyt:
13.2.2016 18:19
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Arskis_1 » 3.6.2018 21:23

Oon liittimet tarkistanu, kaikki yhtään hapettuneet/huonohkot liittimet vaihdettukkin. Eikait siin muuta sit auta ku ettiä jostai lainaan ehjä staattori ja koettaa sillä ensin.
Savolaine_
Liittynyt:
20.2.2018 23:09
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Savolaine_ » 9.6.2018 20:38

Ossaiskoha joku sannoo et mikä vois olla detsin mittarissa vikana kun siinä vilkkuu se että onko smotot vai enskat, sittenkun painaa mode-nappia valitaakseen kumman ottaa niin mittarissa vain välähtää kaikki valot ja pimenee taas mutta muuta ei tapahdu.
DTpoika2001
Liittynyt:
5.8.2018 21:24
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut DTpoika2001 » 5.8.2018 21:33

Mikä vuoden 2004 deeteessä voi olla vikana kun vapaalla kiertää ja ottaa kierroksia mhyvin mutta kun laitat ykkösen silmään niin ei jaksa lähteä liikkeelle kun istun päällä, mutta kun seison vieressä niin jaksaa pienellä avustuksella lähteä liikkeelle ja kulkee alle 10km/h ja laitan kakkosen silmään niin hyytyy siihen paikkaan. Tekniikkana enox kokoputkisto ja vakio 16mm kaasari (testattu myös 21mm kaasarilla mutta ei vaikutusta)
yön timo
Liittynyt:
26.8.2018 22:55
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut yön timo » 26.8.2018 23:04

2011 malaguti xsm eli pick up / moric sähköt, onko akulla mitään tekemistä kipinän kanssa? tuleeko kipinä normaalisti vaikka akkua ei olisi kiinni ollenkaan?
D3T$1M135
Liittynyt:
8.7.2018 21:46
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut D3T$1M135 » 26.10.2018 11:41

Miks Yamaha DT 2009 bensahana vuotaa ja putki aivastelee vaikka kaikki letkut liitokset ja tiivisteet on kunnossa? Linkki kuvaan alla. https://drive.google.com/file/d/1vgmbhR ... p=drivesdk
Deetehevanteet
Liittynyt:
8.11.2018 13:50
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Deetehevanteet » 8.11.2018 14:01

Onko kenellänkään tietoa että menisikö pösö xps:än enska vanteet yamaha dt 50x -10 ja paljon pitäisi sovitella laakereita.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 8.11.2018 17:27

Bolt-on jos 15mm akselit pösössä.
Detsi50r
Liittynyt:
5.4.2019 7:47
Re: DT/X-limit 2004-> Huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Detsi50r » 5.4.2019 7:57

Eli siis itellä on yamaha dt 50r -08. Vaihoin suuttimen sadasta satakymppiin. Mopo ei pysy käynissä ja bensaa ei tullut kaasariin. Mopo käynnistyy vaan vähäks aikaa ku mäki starttaa mut sammuu heti ku kytkimen vetää kiinni. Mopo pysy vähän kauemim ku säädin ilmaruuvia.
Tankista oli vihreä johto irt onka laitoin takaisin. Mutta sitte bensa valon sytty vaikka tankki on puolillaan. Tulppakin on myös vaihdettu äsken.
Suuttimenkun vaihoin äsken. Ja kaasuvaijeriki on juuri vaihdettu. Vaikutti hieman lyhyeltä mutta pitäisi olla oikes stormmotorin mulaan.

Mopo ei siis pysy käynissä ja ei liiku. Pysyy vaan sen 2-6s käynnissä.

Mopon tarkemmat tiedot.
Delorto 110 suutin
Leo vince x fight (kurillinen)
Välit taitaa olla vakio
Neulaan en ole koskenut.
Veljen vanha mopo

EDIT: sain bensaa kaasariin imemällä alipaine letkusta, eli bensahana ei saa alipainetta? Mutta ei siltikään pysy käynnissä. Olisiko seosruuvi?
EDIT: lähti käyntii ku laitoin bensaa tulpan reiästä mut sammu taas vähän ajan päästä


Lisään jos on tarvetta

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista