Rieju MRT

Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 2.9.2013 23:26

Vireboy kirjoitti:Sulla vissiin kuri pois ? Itellä 14/65 välit, ilman kureja ja niillä pääsee sen 60 paremmalle puolelle, ei ota rajotin kovin äkäseen. Saattaa kiihtyä vähän huonosti jos on vaan putken kuri pois, en tiedä koska itsellä imukaulan ja putsarin kurit pois niin kiihtyykin mukavasti.


Juu on kuri pois! Jos otan myös imukaulan kurin ja ja reikälevyn pois niin mikä olisi oikean kokoinen suutin? Vai onko mopokohtaista?
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 2.9.2013 23:34

Itsellä 110 ollut hyvä, mutta ilmojen kylmettyä voisi hieman isompaakin laittaa, ja on myös hieman mopokohtaista. Ja imukaulan kuri pitää kai viilata pois, en tiedä, koska edellinen omistaja tehnyt sen. Ja ne imukaulan ja putsarin kurithan vaikuttaa vaan kiihtyvyyteen, ei huippuihin.
flimmeri
Pyörä:
Rieju MRT 2011 europa, Aprilia rs 125 2006
Paikkakunta:
tampere
Liittynyt:
18.5.2012 22:22
Re: MRT

ViestiKirjoittanut flimmeri » 3.9.2013 6:05

Itelle ainaki olisi helvetisti liian iso suutin 110, tällä hetkellä taitaa olla tasan 100 ja kuri pois, katalysaattori pois, reikälevy pois. Neula on säädetty alimpaan asentoon.
"Se joka kaasua säästää se pyöräänsä vihaa."
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 3.9.2013 15:45

Niinkuin sanoin on myös mopokohtaista. Itsellä takemmin sanottuna: 110 suutin (112 varmaan vaihdan pian) katalysaattori paikallaan, samoin pakokaasun kierto, alkukäyrän kuri pois kokonaan ja imukaulan ja ilmanputsarin kuristukset pois.
MR4ndom
Pyörä:
Rieju Mrt -11
Liittynyt:
9.5.2013 21:04
Re: MRT

ViestiKirjoittanut MR4ndom » 3.9.2013 19:42

Vireboy, paljo kulkee noilla vireillä?
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Zuppox » 3.9.2013 20:16

Mikä vittu tossa riejussa on? Eli kun polkee niin kipinää ei tule eikä mittariston valo syty. No katoin virtalukon johdot eikä ollut poikki. toista jännitteensäädintä kokeilin eikä mitään vaikutusta. Mutta kun polkee niin ajovalot kyllä syttyy mutta mittaristo ei herää eikä kipinää tule
Vireboy
Pyörä:
Rieju MRT -11
Paikkakunta:
Nummela
Liittynyt:
19.5.2013 0:34
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Vireboy » 3.9.2013 21:46

Kulkee tasasella gps ~62. Tukin tänään ton pakokaasun kierron ja äänet koveni vähän ja tuntuu vähän kiihtyvän paremmin(?) Mutta äänet ei haittaa kun uus änkkä tulossa :3

E: Ja välithän on 14/65
Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 4.9.2013 20:49

Mikähän tähän riejuun nyt on menny ku ihan äkkiseltää ruvennut syömään bensaa ihan sairaasti! Ennen ajelin tankillisella 110km ja nyt vain 80km?
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Zuppox » 4.9.2013 20:50

Säädöt? Vuotaako bensaletku?
rieskaboy12
Liittynyt:
27.7.2013 21:49
Re: MRT

ViestiKirjoittanut rieskaboy12 » 4.9.2013 21:26

Nyt joku tietävä kertoo kuinka iso homma on tuo suuttimen vaihto, ja kun otin ton alkukäyrän ja paisarin välisen kurin irti(en siis porannut vaan koko holkki laippoineen irti) niin äänet koveni aika lailla,muilla kokemuksia? :D
Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 4.9.2013 21:35

Zuppox kirjoitti:Säädöt? Vuotaako bensaletku?


Bensaletku ei vuoda.. Alkukäyrän ja paisarin välistä kuri pois ja tuo ihme pakokaasun kierrätysjärjestelmä tukittu, kaasari säädetty huollossa ja seos ruuvin pistivät aivan pohjaan ja sanoivat että kaasaria ei enempää voi säätää?
Savuttaa aivan sairaasti ja bensa haisee aina liikenne valoissa/käynnistäessä? Valoissa täytyy pitää aina pintakaasua ettei sammu?
Zuppox
Pyörä:
Peugeot Jet Force 06. EX Rieju Spike 09, EX Rieju MRT 11
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
25.4.2012 19:21
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Zuppox » 4.9.2013 21:45

Siis mitä ne sanos? Kaasaria ei voi säätää enempää? :lol: Paskaa puhuivat! Taitaa mopos käydä rikkaalla. Kannattaa tietopankista lukee 2-t kaasarin säädöstä, siellä kerrotaan tarkasti miten sitä säädetään ja miten kaasari toimii.
Nipanderi
Liittynyt:
29.4.2013 13:55
Re: MRT

ViestiKirjoittanut Nipanderi » 4.9.2013 22:03

Zuppox kirjoitti:Siis mitä ne sanos? Kaasaria ei voi säätää enempää? :lol: Paskaa puhuivat! Taitaa mopos käydä rikkaalla. Kannattaa tietopankista lukee 2-t kaasarin säädöstä, siellä kerrotaan tarkasti miten sitä säädetään ja miten kaasari toimii.


Sanoivat vain että kaasari on tappiin säädetty :D
Olen juu lukenut tietopankista, ja jollain tapaa saan sen tyhjäkäyntiä käymään mutta kauhea savu ja bensan haju silti? Ja siis seos ruuvin täytyy olla aivan kiinni että käy tyhjäkäyntiä, puolikierrostakin kun avaa niin mopo ei enää käy tyhjäkäyntiä? :o

Ja juu, en suosittele Lempäälän Vanattarassa olevaa mp-huoltoa, maksoin 400euroa siitä että vaihtoivat vesipumpun,kannen tiivisteen ja laatikko öljyt ja samalla teki uude kierteet öljypohjaan, ja "säätivät" kaasarin, sitten kun ajoivat sillä niin loppui kipinä ja maksoin vielä 200e siitä että pistivät kontaktia yhteen liittimeen, kun kuulemma etsivät vikaa niin kauan, JA kaiken lisäksi he unohtivat pistää kondetesaattorin liittimen kiinni ja cdi hajosi, ja sitten ostin 400e uuden cdin.. Eli en suosittele!
riejujuunas
Pyörä:
Peugeot TKR Furious -11
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
6.12.2012 13:20
Re: MRT

ViestiKirjoittanut riejujuunas » 4.9.2013 22:29

Tietääkö joku mikä vikana, eli siis enne rieju meni tasasella joku 55-57kmh riippuen päivästä :D alkukäyrästä kuria porattu jonkin verran. Nyt sitten yhtenä päivänä loppu bensa kesken ajon että hyydyin tielle :D sit varatankille ja tankkaa mutta tankkaamisen jälkeen ei mene enään kun 49-52kmh tasasel ja huutaa ihan sairaaasti jo 55kmh :D ja tuntuu 4-6 vaihteilla ettei jaksais oikeen vääntää loppuun asti... Ja myös juuri ennenkun menin tankkaamaan nii laitoin mopoon koropalan ja kiristin ketjut. Voiko sillä olla jotain vaikutusta? Moottorista kuuluu myös tietyssä kierrosmäärässä ihmeellinen sivuääni et ihanku joku hakkais siel jokasel renkaan pyörähdyksel :D tosta sivuäänestä en ole kyllä ihan satavarma..
thaitus
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: MRT

ViestiKirjoittanut thaitus » 4.9.2013 22:36

Kepamummo: Etu- ja takaratas, eturatas on ihan kaikkiin minarelli am6 sopiva, eli sellainen, takaratas on sama kuin esim derbeissä 00-> , esim: http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... -6415.html
Ketjut: kaikki 420 jakoiset menee, esim: http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 11227.html
Etu ja takapyörän laakerit: 100% VARMA en ole , mutta näin jälleenmyyjä sanoi että nämä menisi: http://www.mc-scatter.com/laakerit-tarv ... 11544.html ja itse kun katsoin niin näyttäisi samalta (en ole vielä vaihtanut)

Ja tosta Dellorto cdi-boksin rajoittimen porauksesta, kun monet puhuu ettei uskalla porata kun voi mennä rikki ( itsellänihän on 11 vm mrt , kuulemma joissakin 2011 malleissa efi?)
Eli: poratkaa se niin että puratte mattopuukolla cdi boksin sen kuoren irti niin että piirilevy näkyy ja kaikki komponentit ( varovaisuutta, ja kärsivällisyyttä, on nimittäin aika lujassa. Sitten katsokaa se dellorton boksin porausohje video , ja katselkaa missä sielä näkyisi sellainen "piste" siinä kohdin suunnilleen boksia. Siitä sitten 2,5-3mm terällä LÄPI asti ja suoraan! Varmasti tulee boksi toimimaan sen jälkeen , eli suosittelen tota boksin purkamista! Sitten jostain lähimmästä sähköliikkeestä esim , isoa kutistesukkaa jonka kuumailmapuhaltimella lämmittää/kutistaa siihen päälle ja siinä on sitten rajoittamaton EHJÄ cdi!
Rajoitetulla kannattaa 12/62 välit, ei huuda kone eikä myöskään hyydy, kiihtyy mukavasti ja vääntääkin, kulkee siihen 62 pintaan niin ettei rajoita.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista