Sivu 1, 109:sta

Rieju MRT

ViestiLähetetty: 25.8.2013 22:50
Kirjoittanut Vauhtiviivatarra
Mallikohtainen keskustelu Rieju MRT-moposta.

Tietopankki:Rieju MRT
Tietopankki:kuristusten poisto

Tietopankin artikkeli kaipaa täydennyksiä, rohkeasti siis tutustumaan Motowikin muokkausmahdollisuuksiin...

Tähän aloitusviestiin voidaan lisätä mopomallia koskevia usein kysyttyjä kysymyksiä, ehdotukset YV:llä alueen moderaattoreille.

Vanhat viestit täällä.

Re: MRT

ViestiLähetetty: 26.8.2013 15:08
Kirjoittanut Nipanderi
Nonii auttakaas miestä mäessä.. Eli mopo on nyt ollut kahdeksan päivää korjaamolla jossa vaihdettiin vesipumppu ja kannen tiiviste sekä öljypohjaan uudet kierteet. No viime torstaina sieltä jo soitettiin että tulenko hakemaan mutta soiton aikana sytytys pätkäisi ja nyt pätkii kuulemma kokoajan, ovat kuulemma katsoneet liittimet ja avanneet johtoniput, mutta eivät ole löytäneet mitään.. Ja kun eivät sitä joka päivä edes kerkeä muitten töiden lomassa katsomaan.. Kuitenkin kesän viimeisiä HYVIÄ ja lämpimiä ajokelejä viesään niin vitut**a suoraan sanoen että mopo vain seisoo korjaamolla.. Mikä voisi olla vikana jos hakisin pois ja korjaisin itse?

Re: MRT

ViestiLähetetty: 26.8.2013 15:09
Kirjoittanut Vireboy
Laitoin sähköpostia huollolle tosta mun kytkimestä, kun se ei irrota kunnolla. Sanoivat että vaijeri venynyt ja että uudella asia selviäisi. Kytkinvaijeri uusittu keväälllä, juuri ennen kuin ostin Riejuni ja silloin teki samaa? Eli vääränlainen vaijeri vai mitä?

Re: MRT

ViestiLähetetty: 26.8.2013 20:22
Kirjoittanut zörgen
joo vaijjeri varmahaa

Re: MRT

ViestiLähetetty: 27.8.2013 21:47
Kirjoittanut Nipanderi
Joo eli cdi rikki, edellinen omisaja porannut sen ja nyt ei enää toimi, mistä saisi sopivan rajoittamattoman cdin sopu hintaan rieju mrt pro:hon? :o

Re: MRT

ViestiLähetetty: 28.8.2013 13:23
Kirjoittanut KepaMummo
Onko kukaan tehny mrt pron iskarin yläpäähän koroo?

Re: MRT

ViestiLähetetty: 28.8.2013 17:31
Kirjoittanut m-tuninki
Vireboy kirjoitti:Laitoin sähköpostia huollolle tosta mun kytkimestä, kun se ei irrota kunnolla. Sanoivat että vaijeri venynyt ja että uudella asia selviäisi. Kytkinvaijeri uusittu keväälllä, juuri ennen kuin ostin Riejuni ja silloin teki samaa? Eli vääränlainen vaijeri vai mitä?


broidin gilerasta korjasin samanlaisen vian vaihtamalla kytkinlevyt ja jouset..

Re: MRT

ViestiLähetetty: 28.8.2013 19:22
Kirjoittanut Zuppox
Tuli laitettua galleriaan pari kuvaa Riejusta 8) Kommenttia saa antaa!
Itellä oon huomannut kanssa että kytkin irroittaa välillä huonosti, ei aina joten pääsen jossain vaiheessa säätelee kytkintä :D Voisko kireemmät kytkinjouset auttaa vai pitääkö vaan säätää sitä painelevyä?

Re: MRT

ViestiLähetetty: 29.8.2013 21:56
Kirjoittanut somBadi
Mitäs meinaa se että öljyvalo vilkkuu välillä sekunnin välein ?? öljyä lisätty ja vilkkuu silti. :nolo:

Re: MRT

ViestiLähetetty: 29.8.2013 21:59
Kirjoittanut riejujuunas
itellä vilkkunu viimeset 1200km :D moottorinlämpötilan termostaatti on semmone mikä hajoo näis riejuis herkästi ja on semmone niin sanottu " tyyppivika " ! korjatkaa jos olen väärässä...

Re: MRT

ViestiLähetetty: 29.8.2013 22:04
Kirjoittanut Enppo
Mistäs saisi tilattua etuiskareiden pölysuojia riejuun? Ei tunnu löytyvän mistää.

Re: MRT

ViestiLähetetty: 29.8.2013 23:28
Kirjoittanut Vireboy
Mites on että millon tarvis mäntää vaihtaa kun 8tkm kohilla todettu hyväkuntoseks ja nyt kymppitonni häämöttää 300km päässä. Jostain olen saanut käsityksen, että siinä 10tkm olisi hyvä vaihtaa, mutta kummisetä, joka tietää näistä kohtuu paljon, sanoi että 15tkm pitäis päästä. Mitä mieltä olette millon mäntää vaitoon, kun ei ole sen kummemmin rääkätty (burnattu tms) vähän hiekalla suditeltu... Ja rajotinhan tässä aika vahvasti ottaa niin ei hirveesti voikkaan rääkätä. Ja kun kummisedälle sanoin että on koko kuri pois niin se sano että kyllä sielä vähän jotain vastusta pitäis olla. Onko totta? Vehje on siis rajotinta vaille kuriton, kaikki ilmanputsarin ja imukaulan kurihärpäkkeet poistettu.

Re: MRT

ViestiLähetetty: 29.8.2013 23:46
Kirjoittanut JVEL
10tkm:han se suositus on, mutta jos männässä ei ole mitään vikaa niin en näe itse sitä syytä vaihtaa. Toisaalta jos ei paljoa lompakkoa haavoita vaihtaa sitä mäntää niin kannattaahan se varman päälle pelata. Ei välttämättä kannata pihistellä tommosten osien kanssa. sitten joskus kun myyt sen vehkeen niin voit sanoa hyvillä mielin rehellisesti että mäntä vaihdettu 10tkm kohdalla ;)

Re: MRT

ViestiLähetetty: 30.8.2013 19:03
Kirjoittanut MR4ndom
Miten se alkukäyrän kuri revitään irti ja missä se edes on? irrotin ne 3 ruuvia ja sitten sen pultin joka menee runkoon kiinni, sitten sieltä tippu semmonen välikappale alkukäyrän ja paisarin välistä. En oikein ottanut selvää siitä ''rieju mrt kuristukset ja niiden poisto'' tekstistä, ja mikä se laippa on? auttakaa miestä hädässä:D

Re: MRT

ViestiLähetetty: 30.8.2013 20:07
Kirjoittanut juppe96
riejujuunas kirjoitti:itellä vilkkunu viimeset 1200km :D moottorinlämpötilan termostaatti on semmone mikä hajoo näis riejuis herkästi ja on semmone niin sanottu " tyyppivika " ! korjatkaa jos olen väärässä...
joo täälläkin vilkkinu viimeset ~500km, tarkotuksena tosin käyttää takuuseen vaihdattamassa se anturi, kun vielä pari kuukautta takuuta jäljellä. Varmaan vaikuttaa tuon "tyyppivian" syntymiseen sen anturin sijainti, joka on ihan siinä kannessa kaiken eturenkaasta lentävän lian matkalla.