Derbin huolto ja ongelmat #2

Pandemic
Pyörä:
on pyöree
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.11.2013 17:20
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Pandemic » 13.9.2014 1:24

Vaiha tulppa ja kato liittimet sekä mittaa puola ja tulpanjohto&hattu.
PÄRPÄR
Dioxide
Pyörä:
Derbi vaihtanut jo omistajaa
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
3.4.2011 16:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Dioxide » 13.9.2014 15:24

derbinisti kirjoitti:Ilmeni taas semmoista ropleemaa, että männän helmasta lohkesi 5mm pala irti, niin uskaltaako sen verran lyhentää kumpaakin helmaa sorvilla ilman että ilmenee ongelmia? Helmahan ei siis ole kokonaan lohki.


Tää on taas niinkun typerin mahdollinen paikka säästää rahaa. Osta uus mäntä ennenkuin joudut koko pytyn vaihtamaan.
Brääm Brääm ja baanalle :D
kalle65
Liittynyt:
9.11.2013 11:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kalle65 » 13.9.2014 16:08

Miten sais korjattua helpoiten ku meni öljypohjasta kierteet siitä öljynpoisto reiästä :paha: ?
TinZee
Pyörä:
Derbi X-Race 2007
Paikkakunta:
Vammala
Liittynyt:
4.8.2013 20:39
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut TinZee » 13.9.2014 18:21

Vääntämällä sinne lohkoon uudet kierteet. :| Mutta voisithan sellastakin temppua testata että heität tiivistemassaa siihen proppuun ja laitat sen propun takasin lohkoon. Tuskin pitää, mutta onhan hyvä aina kaikkia keinoja kokeilla. :)
Jyge
Liittynyt:
22.1.2014 20:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Jyge » 13.9.2014 18:28

Mikäköhän derbissä on ku alkaa yskimään silloin tällöin joskus enemmän joskus vähemmän ja yleensä ala- keski kieroksilla?
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 13.9.2014 18:52

Itellä teki juuri toissapäivänä samaa, mutta korjaantui kun laskin neulaa alaspäin yhden pykälän.
¿
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 14.9.2014 14:51

Dioxide kirjoitti:
derbinisti kirjoitti:Ilmeni taas semmoista ropleemaa, että männän helmasta lohkesi 5mm pala irti, niin uskaltaako sen verran lyhentää kumpaakin helmaa sorvilla ilman että ilmenee ongelmia? Helmahan ei siis ole kokonaan lohki.


Tää on taas niinkun typerin mahdollinen paikka säästää rahaa. Osta uus mäntä ennenkuin joudut koko pytyn vaihtamaan.

Siitä vaan molemmilta puolilta saman verran pois. Jos on laatu mäntä niin en välttämättä uutta ostais, eiköhän se kestä vähän lyhyempänä. Halvat männät kestää tai ei kestä kokonainasenakaa niin tuskin haittaa vaikka 15e step2 palaa ottaa pois, ompahan vähämmän hajottavaa.
Vauhtiviivaleditarra
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme Sm
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
5.7.2014 15:42
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivaleditarra » 14.9.2014 20:04

Olis tällänen "ongelma" että derbi kiertää rajottimelle asti kuutosella mutta ei kulje kun 55 vaikka välit on 13/65 :eek: edellinen meni 11/65 väleillä 60 mitään ehdotuksia? :s
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 14.9.2014 20:23

Kevyemmillä väleillä se on jaksanu kiertää rajoittimen yli. Sen takia kulkenut kovempaa. Rajoittamaton cdi maksaa varmaan sen 20-30e tai sitten ostat tehoputken ja nakutat sitä rajoitinta vasten 65km/h 9400-10t rpm mihin pääseekää kiertämää.
ranenare
Liittynyt:
4.5.2014 11:22
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut ranenare » 14.9.2014 20:41

Mikä täsä nyt voi olla vikana? Toimii hyvin kun laittaa käyntiin ja ajelee n.1km. Sen jälkeen alkaa käydä niinkun ois bensahana kiinni ja hyytyy vähän ajan päästä. Sitte ku antaa olla hetken ja lyö käyntiin nii sama homma. Nyt vaihettu: manuaalinen bensahana, imukaulan kumi, kokeiltu 4 eri suuttimella (82, 90, 95, 110)(joista 110 toimii parhaiten), 3 eri tulpalla (BR8ES, BR9ES ja joku denson tulppa) ja kaasaria on joka suuntaan säädelty. Ei jaksa kiertääkään enään lähellekkään loppuun asti, ennen kulki 72 tasasella, nytten oon saanut enintään 64, jonka jälkeen hyytyi. Mopo siis DRD Racing 2008, jossa kuriton vakioputki, vapari, 110 suutin ja neula alimmassa lovessa.
kelkkailija96
Liittynyt:
7.9.2012 14:19
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kelkkailija96 » 14.9.2014 23:02

Itellä teki moottorikelkka samaa kun oli polttoaineletkuna semmosta mikä ei kestä bensaa ni se meni semmoseks löllöks ja tukkoon hetken käytön jälkeen
Nakertaja
Liittynyt:
10.3.2014 21:10
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Nakertaja » 15.9.2014 7:58

Ookko koittanu vakiosurattimella¿¿
heinone_
Liittynyt:
17.4.2014 19:05
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut heinone_ » 15.9.2014 8:22

miksköhän ees pitäis koittaa, jos kyseises derbis on vapari ja tehari yms?
Samppa1993
Pyörä:
Derbi Senda sm x-treme 05 Oli ja meni
Paikkakunta:
Heinola
Liittynyt:
6.12.2009 14:14
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut Samppa1993 » 15.9.2014 14:53

Ranenare
Kaasutin irti, täydellinen puhdistus. Ruuvit alkuperäisiin säätöihin ja 80-90 suutin.
Ensimmäisenä kuitenkin käy kokeilee ilman tankinkorkkia. Jos toimii ilman korkkia niin korkin korvausilmareikä on tukossa, jolloin poraat 1mm terällä reijän keskelle korkkia.
kalle65
Liittynyt:
9.11.2013 11:40
Re: Derbin huolto ja ongelmat

ViestiKirjoittanut kalle65 » 15.9.2014 19:43

Saiskohan tommosella korjattua ne kierteet http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Leikkaustyokalut/Kierretyokalusarja/Kierteenkunnostussarja-8-osaa-18146

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista