Henska82 kirjoitti:Moi,
Pojalle mopedia kesäksi tuunailemassa ja vakiona on melkoisen hengetön peli. Luin tietopankit ja muut infot ajatuksella läpi, mutta sain vähän ristiriitaista tietoa, joten ajattelin varmistaa että menee edes suunnilleen oikein.
Ajoneuvo: derbi senda xtrem euro4 2020
Nykyinen setuppi;
vakioputki muuttamattomana
Vakio ilmanputsari koteloineen
Vakio välit
Kaasari dellorto phva 17,5
Suuttimet PS 88 TS 30 suutinputki vakio
Vakio neula
Reikälevy poistettu
Rajoittamaton cdi
Nykyisellään saa käymään tyhjää ja käynnistymään ilmaruuvi täysin kiinni, neula korkeimmalla asennolla, eli ajatukseni mukaan liian pieni tyhjäkäyntisuutin. Ajaessa toimii hyvin ja vetää tasaisesti, mutta isolla kuormalla kaipaisi vähän lisää vetoa, joten ajattelin että nakkaisin isomman PS ja droppaan vähän neulaa sekä vaihdan kuristamattoman alkukäyrän.
Sitten itse kysymykseen.
Ovatko ajatukseni oikeat yllä?
Kun laitan kurittoman alkukäyrän, mitkä olisivat soppelit suutinkoot vakiokoneelle reikälevy poistettuna, cdi rajoittamattomana ja alkukäyrä vaihdettuna? PS 95+ TS 36 + neula keskelle?
Kannattaako näissä vaihtaa suutinputkea, eli rajoittaako se virtausta merkittävästi tässä kombossa?
Kiitos kaikille vastauksista ja ryhmään pääsystä
//Henkka
Kyllä on nykypäivänä foorumit kuolleet pois
Voisin vähäisellä tietämyksellä epäillä imuvuotoa jos kerta ilmaruuvin pitää olla kiinni. Kokeilepa laittaa reikälevy paikoilleen mitä sanoo. Reikälevyn poisotosta ei juuri iloa ole jos kurit paikoillaan putkessa ja usealla kuten itsellä ei kyllä saanut oikein säätöihin kurillisella putkella jos otti reikälevyn pois.
Pääsuutin varmaan löytyy ilman reikälevyä+kureja 88-100 väliltä.
Itellä nyt kurillisella enoxilla ja reikälevyllä 90suutin.
Kelit tietenkin ollu aika viileitä nyt.
On tää kyllä sellasta säätämistä ja kokeilua.
Kurien poisoton jälkeen riittää kyllä pelkästään oikean kokoinen suutin ja neulan sokka keskelle tai yks pykälä ehkä rikkaammalle.
Ja jos vakio ts on 30 niin sille ei kyllä pitäisi olla tarvetta muuttaa pelkkien kurien poisoton vuoksi.