Derbien virittäminen

Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 16.7.2019 20:03

Malagutisti kirjoitti:Kaasutin on Dellorton PHVA 14 mm.

Tästä sarjasta löytynee sopiva. Eli 6mm kierteellä olevat dellorton suuttimet sopivat.

Sopiva lienee 80-90.


Jos on 14mm kaasari nii saattaa myös olla liian pieni kaasari, kaverilla ei ainakaa toimi
Deizzzz
Liittynyt:
15.7.2019 13:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Deizzzz » 17.7.2019 0:38

Perkele420 kirjoitti:
Malagutisti kirjoitti:Kaasutin on Dellorton PHVA 14 mm.

Tästä sarjasta löytynee sopiva. Eli 6mm kierteellä olevat dellorton suuttimet sopivat.

Sopiva lienee 80-90.


Jos on 14mm kaasari nii saattaa myös olla liian pieni kaasari, kaverilla ei ainakaa toimi
minkäs kokone kaasari se sit pitäis hankkii?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 17.7.2019 7:19

Ei oo liian pieni. Isommalla kuluu vaan soppaa enemmän ja hyöty normaalikäytössä on olematon.

Vaihda nyt se suutin ihan ekana, jos on vakio vielä.
Samalla voisi kaasuttimen ja ilmanpuhdistimen tsekata niinkuin jo Perkele ehdotti.
Perkele420
Liittynyt:
13.10.2018 18:30
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 1.8.2019 20:28

Tiiättekö että mikä tossa terpissä vois olla vikana ku mulla ja mu kaveril on täysin samat virit (hukkaputki pois, kuristus putkesta pois, reikälevy pois molemmilla 90 suutin ja 17.5 mm lortto) ainoo mikä niis eroo on välit (mulla 11/53 ja kaverilla 12/65) en saa millää menee tota 60kmh mutta kaveri saa kevyesti. Kaveri myös painaa enemmän ku minä. Mul on mopon drd evo vm2010 ja sil on joku gilera vm2012. Ei ymmärrys riitä että mikä siin on :D
joku5347
Liittynyt:
1.8.2019 14:45
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut joku5347 » 5.8.2019 1:58

Mulla on Derbi drd racing vm 09 ja siinä oli 74 vakio suutin kun avasin, ja nyt otin reikälevyn pois ja vaihdoin suuttimen 80, niin ennen meni se 55 tasasella 74 suuttimella mutta nytten 49 hikisesti, eikä röpötä eikä varsinaisesti booaakkaan ainakaa tuntuvasti. Mietin että voiko olla vieläkin liian pieni suutin kun kuulostaa vähän oudolta että reikälevyn poiston jälkeen tarvisi niin paljon isomman suuttimen. :|
derbidrdpro14
Liittynyt:
7.8.2019 21:16
derbi drd pro 14 ei lataa akkua

ViestiKirjoittanut derbidrdpro14 » 7.8.2019 21:20

voisko joku lähettää derbi drd pro vm14 sähkökaavion. itse en löytänyt . akku ei lataudu. minkä värinen johto lataa akkua ja miten vikaa kannattaisi lähteä selvittämään?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 8.8.2019 10:37

Täällä on paljon keskustelua aiheesta.

Melkein mikä tahansa enduromopoderbin kytkin on pätevä, lähes sama kaikissa. Punainen johto joka lähtee säätimeltä lataa akkua.

Tarkista sulake.
Lisää akkuun vettä.
Lataa akku.
Käynnistä ja tarkista latausjännite, n. 14 V. Voi vaatia vähän kierroksia.
Jos ei lataa, vaihtaisin ekana säätimen.
paholaise_ruoska
Liittynyt:
15.4.2019 8:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut paholaise_ruoska » 9.9.2019 16:36

hei, sellaista vain, et tuolt löytyis 2mm pyttykoro vakiosylinterille ja meinasin sellasen hommata, mutta tuli mieleen että derbistä löytyy tollane yasuni cross
jossa tehoalue loppuu sinne 10k eli aika alakiertonen, ni jos tollasen löisin derbiin ja saman verran ottasin päältä eli aukot nousis, ni mites toimis ton putken kanssa, jos pytyn tehoalue oiski korkeemmalla...?
Ugulele
Liittynyt:
2.7.2011 9:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ugulele » 19.9.2019 16:35

Onko testattu vaikutuksia jos turbokitin teharin loppuputkea suurentaisi muutaman millin? 50cc kiinni viilattuna yms viriä ja kulku loppuu 80km/h. Jostain jää puristamaan kun kulkua/kierroksia olisi vielä reservissä, nyt tuo putkisto alkoi epäilyttämään :roll:

joo joo seuraavana sitte sytkät ja asteita mutta nyt tuo putkiston vaikutus kiinnostaisi?
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 19.9.2019 17:54

Menee vituilleen vaan lähes 100 % varmuudella jos meet välipilliä suurentamaan. Paljonko sen ID on nyt?

E: toki kiinnostaa myös miten on viilailtu + paon/huuhtisten aukiolot näin alkuun
Ugulele
Liittynyt:
2.7.2011 9:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ugulele » 20.9.2019 13:03

Huuhtikset on vakiot ja vakio korkeudessa sen mitä tuossa alumiini vakiossa nyt olikaan. pako on muistaakseni 183 asteinen. Kaverillani on suurennettu tuo peräpilli ja koitamme nyt sitä hänen putkeaan niin vaikutukset huomaa välittömästi. Pakoaukko on vielä melko vakion muotoinen joten "vika" voi tosiaan löytyä muualtakin. ID llä tarkoitat peräpillin tämänhetkinen kokoa? se taisi olla 18.5mm. Vakio sytkät yms vielä, en tiä tuleeko koskaan kunnon sytkää. ja käsittääkseni tuo pyttykin voi olla se "vastustava" tekijä tuolla.

yhden valurauta pytyn jo pilasin viilailemalla sen 190 asteiseksi ja koroteltiin myös huuhtiksia. lopultahan se kulki ja huusi kuin syötävä mutta lähes jokasella vaihteella putoili kartalta.Luovutin ja aloitin vähän maltillisemmin tuolla alupytyllä.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 20.9.2019 15:39

Alumiinisessä on matala huuhteluajoitus. Olisko 115-120° Tuommosella paolla ei kyllä varmasti 50 kulje sitten niin mihinkään, näin niinku nyrkkisääntöjen perusteella.


ID=inner diameter. Loppupillissä isompi ei ole parempi. Toki asiaan vaikuttaa moni muukin juttu, mutta 20 hv 50 koneissa puhutaan luokkaa 14mm pilleistä.
Ugulele
Liittynyt:
2.7.2011 9:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ugulele » 22.9.2019 19:52

Kappas,malagutisti olikin samalta kylältä :eek: Liekö oli samoissa kahinoissa viimeviikoilla kun kestävyyksiä koeteltiin? Muistelisin että tuossa olisi ollut vähä reilummat ajotukset huuhtiksille, mut voin muistaa väärinkin. Uusi proju tuli markille, siellä oli airsal valmiiksi, kone ei edes pyörinyt kun otti mäntä kanteen niin kovasti :eek: ohkaisella alatiivisteellä se oli kasattu ja jäi muka "vajaaksi" sen männän ylösnousukin kun kannessahan on erikoinen muotoilu. Kytkin oli niputettu väärin jne eli en ostaessa päässyt edes pyöräyttämään konetta. Jännä nähdä mitä sieltä vielä löytyykään. Taidan siis jättää putkiston suosiolla rauhaan.
Malagutisti
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 16:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 22.9.2019 23:47

Heh, kyllä vaan. Numerolla kuusi (eli vesijäähy+muuta kivaa ässällä) ajettiin, sen mitä nyt pystyttiin pienten protomurheilujen seurauksena :lol: .
Missä joukkueessa itse ajelit?

Se vakio alumiinisylkkä on hyvä aihio viilailulle kun pääsee hommaan sisään. Lisäksi matala huuhteluajoitus mahdollistaisi pidemmän iskun käyttämisen, ei tarvi porailla ja pinnoittaa iskutilavuuden toivossa.
Ainakin pv-foorumilta käyttäjän jt-87 allekirjoituksesta löytyy linkki ajoituslaskurille.

Airsal toki on perusvehkeillä helpompi viilata ainakin paon puolelta. Kolmeosainen on 3mm karallakin aika kepuli työstää.
Ugulele
Liittynyt:
2.7.2011 9:56
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Ugulele » 23.9.2019 21:32

Nro:20 mopopojat. Taidat tuntee siit esim kiilin (en mä sentään hän ole). Pitääpäs vähän kahlata foorumia jahka tässä taas oikeen ehtii.. kiitoksia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista