Derbien virittäminen

.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.8.2014 18:10

Tietääkseni se on yhtä tehokas kuin Airsal 80cc. Eli n. 14-16 heppaa koneelta, riippuen mitä muuta osaa laitat. EI vaadi kisasähköjä.. tai itseasiassa mikään sylinteri ei käytännössä vaadi kisasähköjä. ;) Tietopankki ei ole kovinkaan luotettava tässä asiassa, koska siellä väitetään, että jotkin sylinterit _vaatii_ kisasähköt. :roll:

Jos itse olisin laittamassa tuollaista sylkkäsarjaa, niin hommaisin
tällaiset osat:

-Keihin PWK 21-28mm riippuen esim. pakoputkesta
-Malossin läppärunko / Myös vakio käy ihan hyvin!
-Isompi imukaula
-TwinAirin ilmansuodatin / modattu vakio ilmanputsarikotelo isommalla imutorvella
-Metrakit Thrower, Gianelli/Arrow tai Voca Racing 80cc ..

Thrower on paras, jos tykkäät ajaa matkaa ja arvostat hiljaisia ääniä. Gianelli/Arrow sitten jos haluaa tehoa ja kovemmat äänet... Voca sitten, jos osaa viilata sylinteriä oikeaoppisesti (tai on valmis lähettämään sylinterin sellaiselle, joka oikeasti osaa viilata sylinteriä) ja haluat mahdollisimman paljon tehoa ja tiukat huoltovälit.

Ulkomailta (Ranskasta) saa Airsal 80cc sylkkää 150€:lla.
Muita, mitä kannattaa harkita;

-Malossi MHR Replica / MHR (mototissa 1 myytävänä käytettynä, UM rabasa)
-Barikit 80cc 7T (tehokkaampi versio normi Barikitista, löytyy animotosilta eli Espanjasta kohtuuhintaan)
---

Sitten oma kysymykseni:

Milloin mopo voidaan luokitella "High end" mopoksi? Esim. Itselläni on tällainen setti:
-Airsal 70cc (196/135/142 asteet, 0,6mm squish, palotila uudelleen muotoiltu ja puristussuhde laskettu uudelleen.. kokeilen eri puristussuhteita, että millä toimii parhaiten omasta mielestäni)
-Vakioiskuinen kampiakseli / Vaihtuu tuon leivottua 44,9mm iskuiseen BRK:n kampuraan
-Mikuni TMX 27 + TwinAirin ilmansuodatin (2 kerroksinen)
-Vakioläppärunko Malossin 0.35mm hiilikuituläpillä .. vaihtuu CR85:sen VForce 3 läppärunkoon
-Metrakit Pro Race pakoputki
-Vakiosähköt / Tulee mahdollisesti Ignitechin säädettävä CDI + ulkoisella triggerillä varustettu magneetto + staattori
-Portatut lohkot ; C4/Tn9 petilaakerit, loput C4

Tehoa arviolta noin 17 heppaa takapyörältä. Voi olla vähemmänkin, ja todennäköisesti onkin. Stroukkikampuralla sitten yli 20whp?? 8)

Itselläni ainakin sellainen käsitys, että alle 20 heppaa takapallolta = midrace.
High end = yli 20 heppaa takapallolta.
Sitten sport = alle 14-15 heppaa takapyörältä.
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut dattiis » 16.8.2014 23:37

Mikä ihmeen hinku kaikilla on pistää kisasähköt? PV-foorumillakin on monta pv:tä jotka vakiosähköillä kiertäneet sen 13k rpm ja ei oo ollu mitään ongelmaa sähköissä niin miten sitten nykymopon ducatit ei pelittäs?
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 17.8.2014 15:26

haittaako se jos pistää noi malossin läpät ja toiset on vaikka 0,30mm ja toiset 0,35mm niin haittaako jos on eri kokoset?
Katso galleriani!
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Shape » 17.8.2014 16:12

Voi olla haittaa, kuten saattaa aiheuttaa seoksen turhaa pyörteilyä läppäventtiilin jälkeen, kun seos virtaa epätasaisesti.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Aleksimetsäportti
Pyörä:
Gilera Smt 80cc High end
Liittynyt:
15.9.2013 21:06
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Aleksimetsäportti » 17.8.2014 16:35

tos paketissa on 6kpl niitä läppiä ja kaikki näyttää ihan samallaiselta niin mistä tunnistaa ne eri kokoset? ja onko väliä miten päin läpät laittaa ja saako ne raottaa yhtään?
Katso galleriani!
Dinkles
Liittynyt:
13.8.2014 23:47
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Dinkles » 24.8.2014 0:20

kuinka paljon vakio kampura mahtaa kestää kierroksia ? kestääköhän 80cc airsalin tai 78cc barikitin ? (kyseessä Derbi senda drd racing 2013) ajettu 5100km
hessuhopotin
Pyörä:
Terbi Senda 125
Liittynyt:
19.5.2012 9:00
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut hessuhopotin » 24.8.2014 19:32

70cc voisi olla se loogisempi valinta vakiopytyn korvikkeeksi ilman alakerran vahvistuksia, mutta toisaalta kun on kyse noin vähän ajetusta koneesta niin luultavasti et tule törmäämään mihinkään ongelmiin 80cc sportillakaan.
¿
Japatsi
Liittynyt:
25.8.2014 15:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Japatsi » 25.8.2014 16:04

Kestääköhän 18 500km ajettu vakio kampiakseli 70cc pytyn?
Derbiin olis tulossa 70cc airsal, 24-26mm mikuni, ja gianelli.
tietämätönmopoilija
Liittynyt:
28.8.2014 23:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut tietämätönmopoilija » 28.8.2014 23:30

Mulla vm.2014 derbi drd x-treme. Osaako joku sanoa mitä kannattaa tehdä, jotta mopo kulkisi n. 65km/h? Jostain kuulin, että riittää jos poistaa putkesta kuristimen onko tosiaan näin helppoa? Kiitos jo etukäteen avusta!
samppa400
Pyörä:
Derbi drd racing-11 Yamaha neos-09
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.12.2013 21:55
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut samppa400 » 29.8.2014 10:12

osta vanhemmanmallin vakioputki semmonen jossa ei oo irrotettava alkukäyrä. koska tuo uudemallin vakioputki on huono kurittomana kiertää niin paljon että joutuu laittaan todellalyhyet välit ja tuo vanhanmallin putki on alavääntönen joten sillä on paljon mielyttävämpi ajaa.
TheSiika
Liittynyt:
11.8.2013 15:50
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut TheSiika » 30.9.2014 18:54

Jotain vinkkejä derbi senda xrace 08 virittämiseen kiitos! tällä hetkellä 14/70 välit mopo kulkee vain 45km/h suoralla ja alamäkeen menee ehkä 55km/h
Nakertaja
Liittynyt:
10.3.2014 21:10
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Nakertaja » 1.10.2014 14:49

Tehari varmaa ekaks, riippuu kuinka paljo lompakko antaa periks :)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut notreal911 » 2.10.2014 9:49

Harkinnassa seuraava sylinterisarja: http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... 997b2aaih6

Myyjätaho kehoittaa tällä sylinterillä vahvistamaan myös alakertaa? Onko mielipidettä alakerran vahvistamisen tarpeellisuudesta, kysehän on kuitenkin 50cc jossa tehoaluetta pyritty lisäämään alemmille kierroksille. ?
dattiis
Liittynyt:
29.6.2012 18:39
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut dattiis » 6.10.2014 19:30

Paljonkohan mahtas derbi noin suurin piirtein kulkea kurittomalla vakioputkella josta hukkaputki tukittu 11/70 väleillä, ja ei en halua kommentteja nuista väleistä. Nyt noxin kanssa menee noilla väleillä 64 gepsiin joten meniskö kurittomalla vakiolla joku 55?
E: Hukkaputki tukittu tuosta vakioputkesta ja menee 11/70 väleillä rajottamattomalla boksilla, 90 suuttimella ja vapari putsarilla tasan 50, tilasin 13 piikkisen eturattaan niin menee sitten välityslaskurin mukaan vajaa 60.
Derbiboy99
Pyörä:
Derbi Senda 50cc
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
14.7.2014 21:23
Re: Derbien virittäminen

ViestiKirjoittanut Derbiboy99 » 14.10.2014 1:29

Moi! Itellä on tommonen Derbi Senda Xtream vm. 2010, kurittomalla Tecnigas Enoxilla, 15/65 väleillä, huiput onse 75. Millä saisin kiihtymään nopeampaa rajottamaton CDI tulossa jolla kuulemma saa kiihtymään kohtuu hyvin, mutta onko muita keinoja muutaku vaihtamalla välejä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista